Forfatter Emne: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)  (Læst 2992 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kasper N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
  • Sort som piloten i en thai fighter!
Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Dato: Maj 18, 2010, 10:09:13 am »
Hej til alle guruerne  :mrgreen:

Jeg købte en sv1000n her i foråret. Der er modded luftfilterboks med KN, løftet tank og leovinci potter på pt.
Jeg har selv moddet luftfilterboks og hævet tanken. I forbindelse med det opstod der er hul i effektkurven ved omkring 6k, hvis jeg ikke husker meget galt. Jeg var lidt en nærigpind, men efter at have gjort kontoen op blev der investeret i pc3 og O2 eliminater. Jeg fandt et map der passede nogenlunde og mit hul i effektkurven forsvandt da også, men Fxxk hvor er min benzinøkonomi blevet ringe nu.  :thumbsdown:
Jeg tilskriver det 2 ting. Jeg kører den noget hårdere nu, ja faktisk meget hårdere  :evil:. Bruger den kun til sjov og den er desuden gearet med 2+ bagpå, men i går fik jeg min første tankning hvor den havde gået under 10km/l  :dead: Det er satme ikke meget (dog skal det lige siges at når jeg kørte længst før mod af boks, løft af tank og pc3 lå den på mellem 13,5-14)

Vil der ikke være lidt at hente ved at få den rullet ordentligt? Synes sku det er træls lampen blinker allerede efter 120km.

Hvor på fyn har folk erfaringer med at få det gjort? Er lidt i vildrede om det nemlig. Gider heller ikke vente 2 mdr så kom gerne med input  :grin:
« Senest Redigeret: Maj 18, 2010, 10:19:28 am af Kasperkk83 »

Kasper N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
  • Sort som piloten i en thai fighter!
Sv: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Svar #1 Dato: Maj 18, 2010, 10:27:20 am »
Tillægsspørgsmål: Hvor langt på literen kører i andre når i kører hårdt?

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Svar #2 Dato: Maj 18, 2010, 12:33:40 pm »
Har du speedohealer på?

Det har jeg og jeg har gearet min 1 ned foran og 2 op bag (svarende til 5 tænder op bag) og min kører ca 120 ægte km før den lyser, og jeg kører moderat frisk tempo...  :innocent:

Det koster at have det sjovt, og ellers må man jo købe en jinlun 250 hvis man vil køre langt på literen...  :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Kasper N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
  • Sort som piloten i en thai fighter!
Sv: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Svar #3 Dato: Maj 18, 2010, 04:09:14 pm »
Har du speedohealer på?

Det har jeg og jeg har gearet min 1 ned foran og 2 op bag (svarende til 5 tænder op bag) og min kører ca 120 ægte km før den lyser, og jeg kører moderat frisk tempo...  :innocent:

Det koster at have det sjovt, og ellers må man jo købe en jinlun 250 hvis man vil køre langt på literen...  :mrgreen:

Ja der er skam monteret speedohealer så min måler også ægte km. Iøvrigt måler den jo så skævt fra start at speedohealer er aktuelt i samme minut den forlader samlebåndet  :)

Så skal jeg ikke pive åbentbart. Så er det bare sådan det er. Men som sagt sjov koster jo. Synes bare aktionsradiusen er meget lille
 
Ville dog også bare gerne have lidt feedback på hvor langt i andre kører osv. Selvfølgelig kører man jo nok pænere når man "tourer" men der er satme langt til sydeuropa med 120km pr tank   :dead:

Kan der  mon vindes noget med en korrekt indkøring?

Iøvrigt synes jeg det er svært at besinde sig og køre pænt når man kommer i sadlen. Den tigger jo om at lave unoder konstant hvilke nok kan aflæses direkte i benzinforbruget  :evil:





Rolignu

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 96
Sv: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Svar #4 Dato: Maj 18, 2010, 05:24:01 pm »
Min SV1000 når ca 12-14 på literen, Den har fået 3 bisser mere bagtil.
Men jeg er jo også en gammel mand med svage håndled... Så det går ikke så stærkt :twisted:
Ps. Har ikke speedohealer på, men det var måske en ide... Så hvor køber man så'en en sjover??
Rød SV1000Nk4

Kør ikke hurtiger end din gardian engel kan flyve

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Sv: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Svar #5 Dato: Maj 18, 2010, 06:23:59 pm »
Ved blandet kørsel går min 13-15km på en liter - på motor- og landevej 16-18km...stadig mindre end 650'eren der normalt gik en 17-21km :? - Og ja, det er selv ved frisk kørsel.
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Kasper N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
  • Sort som piloten i en thai fighter!
Sv: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Svar #6 Dato: Maj 18, 2010, 06:51:00 pm »
Min SV1000 når ca 12-14 på literen, Den har fået 3 bisser mere bagtil.
Men jeg er jo også en gammel mand med svage håndled... Så det går ikke så stærkt :twisted:
Ps. Har ikke speedohealer på, men det var måske en ide... Så hvor køber man så'en en sjover??

Hejsa. Sådan en speedohealer kan købes her : http://shop.mcsport.dk/product.asp?product=14

Husk at vælge det rigtige ledningsnet  :innocent: (gæt hvem der valgte forkert første gang...satme nedern at stå med cyklen skildt af bare for at opdage det er honda ledningsnet jeg har fået  :puke: )

Og tak for input i tråden. Kan ske jeg skal stoppe mit piberi  :mrgreen:

Drengerøven

  • Wannabe
  • Indlæg: 1
Sv: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Svar #7 Dato: Maj 19, 2010, 07:38:35 pm »
Ok nu kommer det nok til at lyde som om jeg kører morfar kørsel....men jeg kan få den til at rulle ca. 16 km pr. liter, nogle gange lidt mere ved blandet kørsel og ved meget frisk kørsel (autobahn hjem fra Assen) ruller den ca 15.

Jeg har fået påmonteret pc3 powercommander for ca. 3 år siden, pipercross luftfilter og klippet der hvor der skal klippes, der ud over har jeg et sæt Laser Duo tech potter på.

Men jeg har aldrig fået den kørt ind, så jeg har åbenbart været heldig med det map jeg har fundet syntes jeg at jeg kan forstå på det hele..  :)

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Sv: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Svar #8 Dato: Maj 19, 2010, 07:53:27 pm »
Spørgsmål vedr gearing 2 tænder bagpå og 1 ned foran............. er den nemmere at køre i byen så ?

hvordan bruger man den speedohealer ? hvordan stilles den ???
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Kasper N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
  • Sort som piloten i en thai fighter!
Sv: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Svar #9 Dato: Maj 20, 2010, 12:43:16 pm »
Drengerøven: Det er også sådan jeg kører nu. Fandt et map og rettede det lidt til udfra de signaler cyklen sendte, men det kan sikkert gøres væsentlig bedre på et rullefelt og af en der ved hvad han laver  :mrgreen:

Henrik poulsen: Jeg har kun gearet 2 tænder bagpå. Det var rigeligt til mig. Har også et 16t fortandhjul til at ligge, men må indrømme jeg tror det bliver for voldsomt. Det svarer jo til ca 3 tænder bagpå og det er altså voldsomt.
Når du ændre gearing passer dit speedo ikke mere da det får signal fra udgangsakslen på gearkassen. Så skal det kalibreres med speedohealer. Det er nemt. Den klikkes ind i det originale ledningsnet. Der medfølger multistik der passer osv så det er rent plug n' play. På speedohealeren indtaster man så bare hvor man procent den skal korrigere inden signalet kommer til speedometer. Det er ufatteligt nemt at arbejde med og nu passer mit speedometer 100% præcist

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Sv: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Svar #10 Dato: Maj 20, 2010, 08:32:05 pm »
Drengerøven: Det er også sådan jeg kører nu. Fandt et map og rettede det lidt til udfra de signaler cyklen sendte, men det kan sikkert gøres væsentlig bedre på et rullefelt og af en der ved hvad han laver  :mrgreen:

Henrik poulsen: Jeg har kun gearet 2 tænder bagpå. Det var rigeligt til mig. Har også et 16t fortandhjul til at ligge, men må indrømme jeg tror det bliver for voldsomt. Det svarer jo til ca 3 tænder bagpå og det er altså voldsomt.
Når du ændre gearing passer dit speedo ikke mere da det får signal fra udgangsakslen på gearkassen. Så skal det kalibreres med speedohealer. Det er nemt. Den klikkes ind i det originale ledningsnet. Der medfølger multistik der passer osv så det er rent plug n' play. På speedohealeren indtaster man så bare hvor man procent den skal korrigere inden signalet kommer til speedometer. Det er ufatteligt nemt at arbejde med og nu passer mit speedometer 100% præcist

Du har gearet den 2 tænder bagpå, er det fordi den er nemmere at køre i byen 1. og 2. gear ??
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Kasper N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
  • Sort som piloten i en thai fighter!
Sv: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Svar #11 Dato: Maj 20, 2010, 08:38:02 pm »


Du har gearet den 2 tænder bagpå, er det fordi den er nemmere at køre i byen 1. og 2. gear ??
[/quote]

Nix. Jeg kommer jo fra fyn, dvs landet  :mrgreen: Har aldrig oplevet problemer med kørbarhed, ej heller på standard gearing.

Den er gearet ned for at gøre den mere omdrejningsvillig og bedre til wheelie'r. Det virker ganske fint efter hensigten  :evil:

Iøvrigt har jeg et helt nyt 16tands fortandhjul fra JT sprockets liggende. Det er stadig i original indpakning. Jeg har ikke noget at bruge det til, så hvis der er andre der mener de kan bruge det til noget må de endelig sige til.

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Sv: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Svar #12 Dato: Maj 20, 2010, 08:40:22 pm »


Du har gearet den 2 tænder bagpå, er det fordi den er nemmere at køre i byen 1. og 2. gear ??

Nix. Jeg kommer jo fra fyn, dvs landet  :mrgreen: Har aldrig oplevet problemer med kørbarhed, ej heller på standard gearing.

Den er gearet ned for at gøre den mere omdrejningsvillig og bedre til wheelie'r. Det virker ganske fint efter hensigten  :evil:

Iøvrigt har jeg et helt nyt 16tands fortandhjul fra JT sprockets liggende. Det er stadig i original indpakning. Jeg har ikke noget at bruge det til, så hvis der er andre der mener de kan bruge det til noget må de endelig sige til.
[/quote]originalt tandhjul er 17 tænder ikke ?
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Kasper N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
  • Sort som piloten i en thai fighter!
Sv: Powercommander indrulning(Hvor på fyn)
« Svar #13 Dato: Maj 20, 2010, 08:42:27 pm »
Jo lige præcis. Den kører 17/40 originalt