Forfatter Emne: Newbie  (Læst 6415 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

oscarmike

• Scooterfjæs
  • *
Newbie
« Dato: Maj 09, 2010, 10:29:07 am »
Halløj!

Så fik jeg endelig min første mc - en velskabt grå SV650SK9, hentet hos enghave i fredags. Bortset fra lucas nr pladeholde og små blink er den som hevet ud af kassen - venter spændt som et lille barn på at kunne sætte den allerede indkøbte MIVV potte på når den er kørt til  :D

Forud for købet af cyklen blev jeg opfordret til at kigge herinde på forum - "de er gale med SV'ere og ved mere end nogen andre, her kan du få svar på alt!". Så efter at have lusket rundt har jeg ikke kunne finde noget dårligt om de fine maskiner - kun oprigtig begejstring hos brugerne herindefra. Så glæder mig bestemt til at blive en del af forum og endnu mere til at møde jer ude på landevejene  :cool:

Et sidste spørgsmål - nu er jeg helt ny i faget, så måske nogle af de garvede kan svare mig på dette: Er der en eller anden chef-solskin man kan henvende sig til mhp på bestikkelse - eller måske er der en fast ansøgningsformular? - så man kan få noget ordentligt vejr at køre i på sine første ture?!
SV650SK9

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Newbie
« Svar #1 Dato: Maj 09, 2010, 10:33:26 am »
Velkommen til! - og tillykke med dit nye legetøj!

Til trods for "finanskrisen" så bliver der da godt nok handlet nogle cykler for tiden :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

oscarmike

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #2 Dato: Maj 09, 2010, 10:38:35 am »
Mange tak!

Finanskrisen er opreklameret...

Men kan nu godt forstå folk der køber nu - med det udbud er det jo købers marked, så hvorfor ikke? Overvejede også meget længe om ikke det skulle være en brugt, for mulighederne er mange og priserne er bestemt til at forhandle.
SV650SK9

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #3 Dato: Maj 09, 2010, 10:49:38 am »
Ja bestemt - solgt min SV'er for 1½ mdr. siden og købte en Triumph - begge handler var specielt gode for køber! :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #4 Dato: Maj 09, 2010, 10:49:51 am »
Velkommen til! :orkester:

Et sidste spørgsmål - nu er jeg helt ny i faget, så måske nogle af de garvede kan svare mig på dette: Er der en eller anden chef-solskin man kan henvende sig til mhp på bestikkelse - eller måske er der en fast ansøgningsformular? - så man kan få noget ordentligt vejr at køre i på sine første ture?!
Jeg har ikke kunnet finde nogle der kunne svare på det spørgsmål :( Så eftersøgningen fortsætter...

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Nyrup

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: Maj 09, 2010, 11:02:05 am »
Velkommen til. Er selv newbee, men har brugt mange gode timer på at læse om alverdens ting og sager herinde, det er virkeligt et super forum.

Mht finanskrisen, så er der jo kun en vej ud af den og det er øget forbrug. Og der kan jeg da berette ikke at ligge på den lade side hehe..
Kbh Ø,  - Nu uden MC.

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #6 Dato: Maj 09, 2010, 01:08:00 pm »
Velkommen til og tillykke med MC'en  :orkester: :thumbsup:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #7 Dato: Maj 09, 2010, 07:52:25 pm »
velkommen til med det yyyyderst fornuftige valg

oscarmike

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #8 Dato: Maj 09, 2010, 09:08:23 pm »
100km i går og 160km i dag - i et sørgeligt lavt omdrejningstal og i øvrigt med periodevis småregn i det ellers pæne Nordsjællandske landskab. Savner stadig de garvedes melding på hvorledes man får solen frem på kommando! :D
SV650SK9

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #9 Dato: Maj 10, 2010, 07:38:44 am »
velkommen til med det yyyyderst fornuftige valg
X2

og Gud: gi ham lige lidt godt vejr......også til mig  :mrgreen:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #10 Dato: Maj 19, 2010, 08:52:07 am »
Tillykke med SVinet og velkommen til OM  :thumbsup:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #11 Dato: Maj 19, 2010, 12:08:40 pm »
100km i går og 160km i dag - i et sørgeligt lavt omdrejningstal

Du skal ikke være så nervøs med omdr tallet.

Det der er vigtigt er:

Ikke at sejtrække, altså komme langt ned i omdr i højt gear.
Ikke båle den af med maks omdr i længere tid.

Min personlige holdning er at kør den fornuftigt mellem 3000 og 8000 omdr i varieret område uden at fyre den af, så får du klart den bedst tilkørte motor.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #12 Dato: Maj 19, 2010, 12:21:35 pm »
100km i går og 160km i dag - i et sørgeligt lavt omdrejningstal

Du skal ikke være så nervøs med omdr tallet.

Det der er vigtigt er:

Ikke at sejtrække, altså komme langt ned i omdr i højt gear.
Ikke båle den af med maks omdr i længere tid.

Min personlige holdning er at kør den fornuftigt mellem 3000 og 8000 omdr i varieret område uden at fyre den af, så får du klart den bedst tilkørte motor.
Og lad motoren blive ordentlig varm inden du giver den masser af omdrejninger - dette gælder dog altid :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

oscarmike

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #13 Dato: Maj 19, 2010, 12:44:16 pm »
Har talt med forskellige forhandlere og mekanikere om tilkørsl, samt læst stort set samtlige indlæg om emnet herinde forud for at jeg begyndte. Den blev smidt til 1000km service i fredags (og ser meget frem til at få den tilbage med MIVV potte her en af dagene!) og på disse første ture er den blevet kørt stille og roligt varm og derefter varieret i rpm, dog under 6000, og gear - uden sejtræk og uden at holde den konstant ved samme rpm. Kun ca 100km blev kørt på motorvej, og selv der lå jeg og skiftede i rpm hele tiden - så håber at den går :o)

Jeg har dog ikke kunnet få en præcist defineret grænse for hvornår den er "kørt til"  - kan jeg uden problemer begynde at køre hårdere her efter første service, vel at mærke efter at den er blevet varm..?
SV650SK9

Kasper N

• Søndagskører
  • **
  • Sort som piloten i en thai fighter!
« Svar #14 Dato: Maj 19, 2010, 12:46:53 pm »
Har talt med forskellige forhandlere og mekanikere om tilkørsl, samt læst stort set samtlige indlæg om emnet herinde forud for at jeg begyndte. Den blev smidt til 1000km service i fredags (og ser meget frem til at få den tilbage med MIVV potte her en af dagene!) og på disse første ture er den blevet kørt stille og roligt varm og derefter varieret i rpm, dog under 6000, og gear - uden sejtræk og uden at holde den konstant ved samme rpm. Kun ca 100km blev kørt på motorvej, og selv der lå jeg og skiftede i rpm hele tiden - så håber at den går :o)

Jeg har dog ikke kunnet få en præcist defineret grænse for hvornår den er "kørt til"  - kan jeg uden problemer begynde at køre hårdere her efter første service, vel at mærke efter at den er blevet varm..?

Det står i din service bog til maskinen. Kan ikke huske det fra hovedet, men ved der er noget om indkøring  :innocent: