Forfatter Emne: Installation af chok-sensor på Legos 4/Def-com3 alarm  (Læst 2435 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Installation af chok-sensor på Legos 4/Def-com3 alarm
« Dato: April 28, 2010, 08:24:20 pm »
Hej, er der nogle af jer som har Legos 2/3/4/def-com på jeres cykler, som har et godt råd? :undecided:
Har forsøgt at montere den ekstra choksensor (M14 fra Louis.de) på min Suzukialarm (Def-com3).
Satte sort ledning fra sensor på stel/minus. Grøn ledning på "violet" (ledningsnettet fra alarmen), samt en ekstra ledning på den grønne led. over på +12V (rød ledning på alarmen)....
Når jeg armerer alarmen sker der intet. - Den indbyggede gravitations/bevægelsessensor virker, men ikke denne? Hvad kan der være galt? - Har forsøgt at sætte M14'eren på fuld sensitivity....skal man programmere alarmen til den ekstra sensor eller?
Håber I kan hjælpe :oops: :oops:
D.
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Damage

  • Gæst
Sv: Installation af chok-sensor på Legos 4/Def-com3 alarm
« Svar #1 Dato: April 29, 2010, 08:18:10 am »
Hej, er der nogle af jer som har Legos 2/3/4/def-com på jeres cykler, som har et godt råd? :undecided:
Har forsøgt at montere den ekstra choksensor (M14 fra Louis.de) på min Suzukialarm (Def-com3).
Satte sort ledning fra sensor på stel/minus. Grøn ledning på "violet" (ledningsnettet fra alarmen), samt en ekstra ledning på den grønne led. over på +12V (rød ledning på alarmen)....
Når jeg armerer alarmen sker der intet. - Den indbyggede gravitations/bevægelsessensor virker, men ikke denne? Hvad kan der være galt? - Har forsøgt at sætte M14'eren på fuld sensitivity....skal man programmere alarmen til den ekstra sensor eller?
Håber I kan hjælpe :oops: :oops:
D.

Det har været oppe før her på forum, det med at beskrive alarm montering i detaljer med farvekoder osv. er ikke så heldigt. Det er jo med til at gøre det lettere for tyve at frakoble alarmen.

Det ville være bedre hvis man spurgte om der var nogle som havde problemer med montering af choksensor, og så efterfølgende kommunikerede via PM.  :wink:

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Sv: Installation af chok-sensor på Legos 4/Def-com3 alarm
« Svar #2 Dato: April 29, 2010, 11:23:43 am »
Jo , det kan du godt have ret i. Omvendt tager det 20 sek for en evt. tyv, at slå installationen op på nettet..
Det jeg nu har kunne lure mig frem til er, at farvekoderne på ledningerne ikke er helt ens mellem Suzukis og Louis' ledningskit. Ville ønske der var en måde man kan finde den konkrete forskel på? :undecided:
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Sv: Installation af chok-sensor på Legos 4/Def-com3 alarm
« Svar #3 Dato: April 29, 2010, 12:17:44 pm »
Hej, er der nogle af jer som har Legos 2/3/4/def-com på jeres cykler, som har et godt råd? :undecided:
Har forsøgt at montere den ekstra choksensor (M14 fra Louis.de) på min Suzukialarm (Def-com3).
Satte sort ledning fra sensor på stel/minus. Grøn ledning på "violet" (ledningsnettet fra alarmen), samt en ekstra ledning på den grønne led. over på +12V (rød ledning på alarmen)....
Når jeg armerer alarmen sker der intet. - Den indbyggede gravitations/bevægelsessensor virker, men ikke denne? Hvad kan der være galt? - Har forsøgt at sætte M14'eren på fuld sensitivity....skal man programmere alarmen til den ekstra sensor eller?
Håber I kan hjælpe :oops: :oops:
D.

Jeg har engang for 5-6 år tilbage smidt en "mikrowelle sensor" på min daværende legos 3 alarm (på en Yamaha FZR600R), men det kniber godt nok noget at huske hvad jeg gjorde. Kan det passe at der var sat en ledning til strøm og en anden over til alarmen? Eller var der kun 1 ledning og den blev sat til alarmen? Jeg husker noget om en pink eller rød ledning. Ved godt det ikke er meget hjælp :D
SV1000S K6 - blå.

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Sv: Installation af chok-sensor på Legos 4/Def-com3 alarm
« Svar #4 Dato: April 29, 2010, 07:30:58 pm »
Hej igen, var lige forbi Fa-Moto. Fik set det ledningskit som de smider på alarmen. Det passer ikke i farvekoderne med det kit Louis.de sælger - heri ligger problemet....mmm er der vidst desværre ikke meget andet at gøre, end at gætte sig frem (kan udelukke 6 af farverne - Så er der kun 5 tilbage) :rolleyes:
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Sv: Installation af chok-sensor på Legos 4/Def-com3 alarm
« Svar #5 Dato: Maj 07, 2010, 09:11:02 pm »
Fik sensorerne til at virke. Den alarm som Suzuki installerer på sine maskiner er fuldstændig identisk med en Legos 4. Problemet er at det ledningskit som bliver sat på ikke udnytter alarmen fuldstændigt, og det er forskelligt fra det som Louis.de og andre sælger.
Den ledning som eventuelle ekstra sensorer skal tilkobles på findes ikke på Suzukis kit, men ved selv at fyre en ekstra ledning på, det rigtige sted fungerer det alligevel upåklageligt:-)...
(Stor tak til René T og Smith for diverse råd og oversigter) :thumbsup:
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Damage

  • Gæst
Sv: Installation af chok-sensor på Legos 4/Def-com3 alarm
« Svar #6 Dato: Maj 08, 2010, 03:07:11 pm »
Fik sensorerne til at virke. Den alarm som Suzuki installerer på sine maskiner er fuldstændig identisk med en Legos 4. Problemet er at det ledningskit som bliver sat på ikke udnytter alarmen fuldstændigt, og det er forskelligt fra det som Louis.de og andre sælger.
Den ledning som eventuelle ekstra sensorer skal tilkobles på findes ikke på Suzukis kit, men ved selv at fyre en ekstra ledning på, det rigtige sted fungerer det alligevel upåklageligt:-)...
(Stor tak til René T og Smith for diverse råd og oversigter) :thumbsup:

Selv tak, håber du bliver glad for alarmen.  :)