Forfatter Emne: Hvilket luftfilter.  (Læst 5635 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Knegt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
Hvilket luftfilter.
« Dato: April 23, 2010, 02:06:17 pm »
Hej Forum...

Da jeg var ved min lokale reservedels pusher for at hente olie og filter til at forårs klargøre grislingen, havde han dsesværre ikke noget liftfilter!!!

Han siger det er i restordre.

Så nu overvejer jeg om jeg skal købe et K&N, pipercross eller hvad de nu hedder....
Har set de både findes med og uden brug af den øverste del af luftfilter kassen..


Hvad anbefaler i at gøre?

Det er på en K4 650S

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #1 Dato: April 23, 2010, 02:12:05 pm »
Hvad anbefaler i at gøre?

Søg på forum. Der er 7000 indlæg om netop dit emne  :thumbsup:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #2 Dato: April 23, 2010, 06:38:04 pm »
Så nu overvejer jeg om jeg skal købe et K&N, pipercross eller hvad de nu hedder....
Same - same hvad du vælger. Et åbent filter er vel et åbent filter...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #3 Dato: April 23, 2010, 06:43:47 pm »
Så nu overvejer jeg om jeg skal købe et K&N, pipercross eller hvad de nu hedder....
Same - same hvad du vælger. Et åbent filter er vel et åbent filter...

Ikke helt.  :wink:

PiperX = uden låg = mere larm & lidt flere HK (under 1 hk på en 6½)
K&N = med låg = mindre larm & færre HK

Det skal siges at jeg ikke kan mærke forskel på en SV med piperX frem for K&N
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #4 Dato: April 23, 2010, 07:42:19 pm »
det skal lige siges at jeg har et KN filter uden låg....... Jannik

det lyder sku godt når der gives gas
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #5 Dato: April 23, 2010, 08:28:27 pm »
Så nu overvejer jeg om jeg skal købe et K&N, pipercross eller hvad de nu hedder....
Same - same hvad du vælger. Et åbent filter er vel et åbent filter...

Ikke helt.  :wink:

PiperX = uden låg = mere larm & lidt flere HK (under 1 hk på en 6½)
K&N = med låg = mindre larm & færre HK

Det skal siges at jeg ikke kan mærke forskel på en SV med piperX frem for K&N
Har fået afvide ved FV Motor at det ret faktisk giver heste at hive snøvsen af toppen af kassen hvis man har KN... Don't know... Skal have den derop i løbet af en måneds tid, så må vi se :)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #6 Dato: April 23, 2010, 10:41:21 pm »
Jeg har også selv skåret toppen af min filter kasse med K&N monteret, så kender lyden.  :thumbsup: :evil:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #7 Dato: April 24, 2010, 12:22:58 pm »
skåret toppen af hmmm det er skruet af på min......... KN filteret ligger fast med en ramme i Metal
istedet for låget.........
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Høivang(Varde)

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 159
  • Michael Høivang
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #8 Dato: April 24, 2010, 04:57:53 pm »
Er det nogensinde blevet testet i bænk hvad der er bedst på en SV1000?
PiperX vs. K&N(begge uden låg)
SV1000N K6

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #9 Dato: April 25, 2010, 09:01:19 pm »
Er det nogensinde blevet testet i bænk hvad der er bedst på en SV1000?
PiperX vs. K&N(begge uden låg)

er det ikke fløjtende ligegyldigt. Vi snakker microdetaljer på en mc som langt fra er en superbike, og har dennes køreegenskaber.  Ìg langt de fleste af os er middelmådige motorcyklister. Vi ville ikke kunne mærke den forskel der er på de to mærker.

Og Høivang dette er på ingen måde en kritik af dig. Nogen gange fatter jeg bare ikke os mc folk. Vi jagter heste og alt muligt. Som om det galt hundrede dele på Estoril.
( vi ville nok få mere ud af bedre affjedring og så smide de overflødige kilo vi slæber rundt på når vi ikke er på mc)

Lars
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #10 Dato: April 25, 2010, 09:11:04 pm »
Er det nogensinde blevet testet i bænk hvad der er bedst på en SV1000?
PiperX vs. K&N(begge uden låg)

er det ikke fløjtende ligegyldigt. Vi snakker microdetaljer på en mc som langt fra er en superbike, og har dennes køreegenskaber.  Ìg langt de fleste af os er middelmådige motorcyklister. Vi ville ikke kunne mærke den forskel der er på de to mærker.

Og Høivang dette er på ingen måde en kritik af dig. Nogen gange fatter jeg bare ikke os mc folk. Vi jagter heste og alt muligt. Som om det galt hundrede dele på Estoril.
( vi ville nok få mere ud af bedre affjedring og så smide de overflødige kilo vi slæber rundt på når vi ikke er på mc)

Lars
Jeg sørger f.eks altid for at skide inden en tur..... :mrgreen: deeet gazzz....


(gir dig ret Lars, de fleste af hos har aldrig brugt de sidste 20 heste alligevel.)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #11 Dato: April 25, 2010, 10:05:11 pm »

( vi ville nok få mere ud af bedre affjedring og så smide de overflødige kilo vi slæber rundt på når vi ikke er på mc)


Hva?? Der er kun én vej - flere heste!  :loser:

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #12 Dato: April 26, 2010, 01:32:06 pm »
Nogen gange fatter jeg bare ikke os mc folk. Vi jagter heste og alt muligt. Som om det galt hundrede dele på Estoril.
( vi ville nok få mere ud af bedre affjedring og så smide de overflødige kilo vi slæber rundt på når vi ikke er på mc)
Men det er sgu sjovere at snakke teknik end, at snakke diæter og sund mad :D Tror ikke man skal kæde alt for meget sund fornuft sammen med det her snakkeri :)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #13 Dato: April 26, 2010, 02:55:12 pm »
Nogen gange fatter jeg bare ikke os mc folk. Vi jagter heste og alt muligt. Som om det galt hundrede dele på Estoril.
( vi ville nok få mere ud af bedre affjedring og så smide de overflødige kilo vi slæber rundt på når vi ikke er på mc)
Men det er sgu sjovere at snakke teknik end, at snakke diæter og sund mad :D Tror ikke man skal kæde alt for meget sund fornuft sammen med det her snakkeri :)

Hygge

Hvis vi kun brugte sund fornuft, hvor mange mon der så var der kørte mc?
Tror kun det ville være i de større byer, og så ville det være en mc-scooter.
For der er da intet fornuftigt i at have en mc i Dk, hvor du nærmest er tvunget til at have en bil også.

Jeg er glad for jeg ikke er fornuftig, for ellers så tror jeg sgu egentligt jeg ville være død af kedsomhed.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Hvilket luftfilter.
« Svar #14 Dato: April 26, 2010, 04:58:16 pm »

[/quote]

Hvis vi kun brugte sund fornuft, hvor mange mon der så var der kørte mc?
Tror kun det ville være i de større byer, og så ville det være en mc-scooter.
For der er da intet fornuftigt i at have en mc i Dk, hvor du nærmest er tvunget til at have en bil også.

Jeg er glad for jeg ikke er fornuftig, for ellers så tror jeg sgu egentligt jeg ville være død af kedsomhed.
[/quote]

x2 :mrgreen:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000