Forfatter Emne: PiperX vedligehold  (Læst 2479 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
PiperX vedligehold
« Dato: April 22, 2010, 10:57:17 pm »
PiperCross foreskriver noget rensevæske, som sprayes på den beskidte side, lade virke i fem min, og gennemskyl så filteret fra den rene side, mod den beskidte.

De kalder det:
C9000/C9003, og dertil en efterbehandlingsvæske c9001/C9007

http://www.pipercross.net/motorcycle/cleaning.asp

Hvor købes det? virker det? hvad koster det?
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Sv: PiperX vedligehold
« Svar #1 Dato: April 23, 2010, 08:43:45 am »
Bruger samme metode som på cross maskiner. Lægger filteret i benzin og blæser den ren med trykluft. Derefter sprøjter jeg lidt filter olie på det på oversiden.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: PiperX vedligehold
« Svar #2 Dato: April 23, 2010, 09:49:03 am »
Bruger samme metode som på cross maskiner. Lægger filteret i benzin og blæser den ren med trykluft. Derefter sprøjter jeg lidt filter olie på det på oversiden.

Jeg er ret sikker på at fabrikanterne IKKE anbefaler at bruge trykluft til at rense/tørre med.  :?

Jeg har et rense/olie-sæt fra K&N, men du kan sikker også finde noget i Jylland.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: PiperX vedligehold
« Svar #3 Dato: April 23, 2010, 11:34:52 am »
Bruger samme metode som på cross maskiner. Lægger filteret i benzin og blæser den ren med trykluft. Derefter sprøjter jeg lidt filter olie på det på oversiden.
Den med benzinen kender jeg, trykluft ved jeg ikke rigtigt, men olie bliver direkte frarådet i deres guide.

Andre input?
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: PiperX vedligehold
« Svar #4 Dato: April 23, 2010, 12:12:37 pm »
Bruger samme metode som på cross maskiner. Lægger filteret i benzin og blæser den ren med trykluft. Derefter sprøjter jeg lidt filter olie på det på oversiden.
Den med benzinen kender jeg, trykluft ved jeg ikke rigtigt, men olie bliver direkte frarådet i deres guide.

Andre input?

"dirt retention additive" aka Filterolie.

Jeg er ikke expert, men jeg tror ikke at PiperCross bruger andre filtermaterialer end BMC, K&N osv, så jeg ville ikke tøve med at bruge det samme (og det gør jeg også).
Jeg har en flaske NoToil jeg kan sende til dig(?)
« Senest Redigeret: April 23, 2010, 02:11:14 pm af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: PiperX vedligehold
« Svar #5 Dato: April 23, 2010, 12:30:04 pm »
Bruger samme metode som på cross maskiner. Lægger filteret i benzin og blæser den ren med trykluft. Derefter sprøjter jeg lidt filter olie på det på oversiden.
Den med benzinen kender jeg, trykluft ved jeg ikke rigtigt, men olie bliver direkte frarådet i deres guide.

Andre input?

"dirt retention additive" aka ]Filter.

Jeg er ikke expert, men jeg tror ikke at PiperCross bruger andre filtermaterialer end BMC, K&N osv, så jeg ville ikke tøve med at bruge det samme (og det gør jeg også).
Jeg har en flaske NoToil jeg kan sende til dig(?)
Det var vist mit skoleengelske der ikke rigtigt slog til der. "Over oil" betyder jo nok bare at man ikke skal pisse for meget på.....

Hvor har du købt det Nælz?, ellers tag det med til bulderdagen...
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: PiperX vedligehold
« Svar #6 Dato: April 23, 2010, 02:10:54 pm »
Bruger samme metode som på cross maskiner. Lægger filteret i benzin og blæser den ren med trykluft. Derefter sprøjter jeg lidt filter olie på det på oversiden.
Den med benzinen kender jeg, trykluft ved jeg ikke rigtigt, men olie bliver direkte frarådet i deres guide.

Andre input?

"dirt retention additive" aka ]Filter.

Jeg er ikke expert, men jeg tror ikke at PiperCross bruger andre filtermaterialer end BMC, K&N osv, så jeg ville ikke tøve med at bruge det samme (og det gør jeg også).
Jeg har en flaske NoToil jeg kan sende til dig(?)
Det var vist mit skoleengelske der ikke rigtigt slog til der. "Over oil" betyder jo nok bare at man ikke skal pisse for meget på.....

Hvor har du købt det Nælz?, ellers tag det med til bulderdagen...

Hvornår er Bulderdag?   :oops:

NoToil olien har jeg købt i en crossbutik (Topracing, Farum) der nu er lukket. Du kan vaske filteret i opvaskesæbe og så bruge filterolie.
K&N rense/olie-sættet har jeg købt hos Louis. 
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: PiperX vedligehold
« Svar #7 Dato: April 23, 2010, 02:22:01 pm »

Hvornår er Bulderdag?   :oops:

det fremgår af "bulderdagstråden"  :loser:  :blink:

kigger lige hos louis, polo og de andre....skal jo nok til HH alligevel i næste uge  :dead:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....