Forfatter Emne: BULDERdag 2010 - På Mandag 24/5 kl. 14.00 v. Køge Transportcenter (Burger King)  (Læst 65941 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Der Frank

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 198
  • Rammstein Jam i aktion
    • R+ Jams hjemmeside
Vi mangler stadigvæk en håndholdt back-up DB-måler som er digital!!!

Hvis du kan skaffe en hører vi MEGET gerne fra dig...

Er der ikke en DB måler til Iphone/Ipod, som bare kan medbringes?

/der Frank

Er det noget man kan regne med? Jeg har ikke den højeste tiltro til iPod apps.

Det tror jeg bestemt - hvis du finder en app i ordentlig kvalitet, er de ret præcise.

/der Frank
GSX750R K2
CBR 600 RR and was damn proud:-( Bastards - give me back my motorcycle!

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Jeg har DB måler til Iphone installeret ...men hvor meget man kan regne med den ved jeg ikke..........
Der findes flere alternativer...de koster ikke nogen formue...den jeg har hedder Volume Tester..så hvis nogen finder nogle andre og har Iphone kan de jo lige download
Så har vi lidt forskelligt at teste med ......
Og hvis alle tester med det samme gode eller dårlige udstyr bliver resultatet vel det samme....

Og kom så med noget godt vejr.... :club:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Apropos vejret:

Hvad med at det bliver søndag ? Der er varmt og regnfrit, mens mandagen..........
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Apropos vejret:

Hvad med at det bliver søndag ? Der er varmt og regnfrit, mens mandagen..........

Tanken har strejfet mig - BLZ hvad siger du?

Det kunne godt lugte af endnu en aflysning hvis vi holder fast i mandag. Dog VED jeg at der er en masse som ikke kan komme hvis vi flytter det til Søndag.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Hold nu lige vejret gutter..........søndag aften ser det måske helt anderledes ud...

Men det er jo jer som er i førersædet mht kontrol og aflysning....

Håber at vejret arter sig ...jeg vil høre Sørens potter.....  :mrgreen:


Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Apropos vejret:

Hvad med at det bliver søndag ? Der er varmt og regnfrit, mens mandagen..........

Tanken har strejfet mig - BLZ hvad siger du?

Det kunne godt lugte af endnu en aflysning hvis vi holder fast i mandag. Dog VED jeg at der er en masse som ikke kan komme hvis vi flytter det til Søndag.
jeg er i sverige... planen var at køre mandag morgen - stoppe i helsingør for et bad og tage videre til køge...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Vi mangler stadigvæk en håndholdt back-up DB-måler som er digital!!!

Hvis du kan skaffe en hører vi MEGET gerne fra dig...

Er der ikke en DB måler til Iphone/Ipod, som bare kan medbringes?

/der Frank

Er det noget man kan regne med? Jeg har ikke den højeste tiltro til iPod apps.

det er jo fuldstændig lige meget om den måler 5 eller 10 Db for meget eller for lidt, bare den gør det altid, så målingerne bliver ens..
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Vi mangler stadigvæk en håndholdt back-up DB-måler som er digital!!!

Hvis du kan skaffe en hører vi MEGET gerne fra dig...

Er der ikke en DB måler til Iphone/Ipod, som bare kan medbringes?

/der Frank

Er det noget man kan regne med? Jeg har ikke den højeste tiltro til iPod apps.

det er jo fuldstændig lige meget om den måler 5 eller 10 Db for meget eller for lidt, bare den gør det altid, så målingerne bliver ens..

det er rigtigt nok - dog er det også en information om hvor meget den larmer over lov kravet på 80 dB(A)
jeg lå så næsten 27 dB(A) over sidst...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Vi mangler stadigvæk en håndholdt back-up DB-måler som er digital!!!

Hvis du kan skaffe en hører vi MEGET gerne fra dig...

Er der ikke en DB måler til Iphone/Ipod, som bare kan medbringes?

/der Frank

Er det noget man kan regne med? Jeg har ikke den højeste tiltro til iPod apps.

det er jo fuldstændig lige meget om den måler 5 eller 10 Db for meget eller for lidt, bare den gør det altid, så målingerne bliver ens..

Rørende enig - jeg ville bare tro at der var kæmpe forskel på en mobiltelefonmikrofon og en mikrofon på en dB-måler. Tænker at den på mobiltelefonen er designet til at opfange lyd fra en lydkilde som ikke overraskende næsten altid er i en afstand af 4-8 cm i en 90 graders vinkel fra telefonens midter-akse.

... og samtidigt netop ikke opfange "ambient støj" - i modsætning til en dB-måler.

Så jeg tænker at man skal holde telefonen på en helt bestemt måde få en sammenlignelig måling. 5-10 dB er jo en ret stor fysisk forskel da dB skalaen er logaritmisk. Mener at det fysiske lydtryk fordobles for hver 6 dB.

Anyhow - de der Apple-mennesker har overrasket mig før, så hvorfor ikke  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Vi mangler stadigvæk en håndholdt back-up DB-måler som er digital!!!

Hvis du kan skaffe en hører vi MEGET gerne fra dig...

Er der ikke en DB måler til Iphone/Ipod, som bare kan medbringes?

/der Frank

Er det noget man kan regne med? Jeg har ikke den højeste tiltro til iPod apps.

det er jo fuldstændig lige meget om den måler 5 eller 10 Db for meget eller for lidt, bare den gør det altid, så målingerne bliver ens..

Rørende enig - jeg ville bare tro at der var kæmpe forskel på en mobiltelefonmikrofon og en mikrofon på en dB-måler. Tænker at den på mobiltelefonen er designet til at opfange lyd fra en lydkilde som ikke overraskende næsten altid er i en afstand af 4-8 cm i en 90 graders vinkel fra telefonens midter-akse.

... og samtidigt netop ikke opfange "ambient støj" - i modsætning til en dB-måler.

Så jeg tænker at man skal holde telefonen på en helt bestemt måde få en sammenlignelig måling. 5-10 dB er jo en ret stor fysisk forskel da dB skalaen er logaritmisk. Mener at det fysiske lydtryk fordobles for hver 6 dB.

Anyhow - de der Apple-mennesker har overrasket mig før, så hvorfor ikke  :)
"Decibel-skalaen er opbygget logaritmisk. Det betyder, at hver gang lydenergien (lydeffekten) bliver fordoblet, øges dB-indekset med 3. En fordobling af lydtrykket svarer til 6 dB.
"
Men da Iphones og Apple naturligvis er flawless og har gude status, er det naturligvis intet problem  :innocent:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Lad os nu holde det mandag - det er sku for bøvlet med lån af bike osv hvis det skal laves om
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Lad os nu holde det mandag - det er sku for bøvlet med lån af bike osv hvis det skal laves om

Det er modtaget... Men vejret tegner desværre stadigvæk ikke særligt godt for søndag!  :|
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Tv2 vejret siger 0,8 mm og nogen sol mandag (16 grader) ....for Karlslunde 10-15 km fra Køge....

Så mon ikke det kan nå at ændre sig til det gode...tørvejr  :wink:

Hilsen den optimistiske

Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Tv2 vejret siger 0,8 mm og nogen sol mandag (16 grader) ....for Karlslunde 10-15 km fra Køge....

Så mon ikke det kan nå at ændre sig til det gode...tørvejr  :wink:

Hilsen den optimistiske

Vi krydser fingre!!!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Bulderdag is ON!

Jeg har lige checket vejret og der falder måske op til 1mm regn - men vi krydser fingre for tørvejr hele dagen...

Jeg kører fra adressen Ahlmannsgade 3, 2200 København N kl. 13.00 - i er velkomne til at komme forbi og køre med. I kan gå gennem porten ind til gården... Jeg er hjemme fra kl. 12.00

http://findvej.dk/Ahlmannsgade3,2200

aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4