Forfatter Emne: GSX600F til pige?  (Læst 11472 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Crackhead

• Plastikrocker
    • MCG
GSX600F til pige?
« Dato: April 14, 2010, 06:09:47 pm »
Hvad mener I? Min kæreste er ved at ta pap til mc, og hun har forelsket sig i en GSX600F fra 05 som har gået 7000 km. Pris: 65.000. Den er YDERST velholdt kan jeg tilføje. Jeg har hørt delte meninger om disse maskiner, men der er jo for og imod alt. Jeg er godt klar over, at mekaniken er lidt forældet men karb. og luftkøl... Vil sgu gerne guide hende til så godt et køb som muligt. Det skal tilføjes, at hun ikke er ret høj, så det har jo selvfølgelig lidt indflydelse på hendes valg af mc...

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: GSX600F til pige?
« Svar #1 Dato: April 14, 2010, 07:25:06 pm »
Altså hvis hun er forelsket i den, så er der jo ingen mening i at tale til hende om andet :)
Ellers er en god begyndermc typisk en mc uden kåber, og måske ville det også være fint hvis den var lidt lettere end en GSX'er.

Men - som når vi andre forelsker os i en motorcykel, så er logiske argumenter som at smide vand på en gås :D
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

claus 1000 exmc

• Roadracer
    • www.exterminators.dk
« Svar #2 Dato: April 14, 2010, 08:45:38 pm »
det er en lorte cykel, den er grim, den har køre egenskaber som en punkteret roevogn, den er høj og tung, det er den cykel der er blevet mest fejl solgt som pige cykel til dato..
jeg ville købe en nyere bandit hvis det var mig 
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.

Bane : noget Kawaski

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #3 Dato: April 14, 2010, 08:48:14 pm »
det er en lorte cykel, den er grim, den har køre egenskaber som en punkteret roevogn, den er høj og tung, det er den cykel der er blevet mest fejl solgt som pige cykel til dato..

Gå ud og find dig en pige på en GSX-F, få lidt fisse og bliv i bedre humør inden du svarer på beskeder.. - for filan da.?

Ja, i forhold til en spritny GSX-R1000 så er det sikkert ikke en specielt sportslig maskine, men der er trods alt solgt RØVmange af dem, så nogen må da være tilfredse med dem (deriblandt har 3 af mine kammerater haft dem som begyndercykel)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

claus 1000 exmc

• Roadracer
    • www.exterminators.dk
« Svar #4 Dato: April 14, 2010, 09:12:35 pm »

Gå ud og find dig en pige på en GSX-F, få lidt fisse og bliv i bedre humør inden du svarer på beskeder.. - for filan da.?

Ja, i forhold til en spritny GSX-R1000 så er det sikkert ikke en specielt sportslig maskine, men der er trods alt solgt RØVmange af dem, så nogen må da være tilfredse med dem (deriblandt har 3 af mine kammerater haft dem som begyndercykel)

JJ jeg er i et glimrede humør..

det ændre ikke på hvad den cykel er en have låge og især som pige begynder cykel.

Kenny

• Roadracer
« Svar #5 Dato: April 14, 2010, 09:21:10 pm »
Jeg har haft en 750`er, kørte 25.000 km. på 3 år, en kammaret til mig havde en 600 ccm. Det er en helt i
gennem gennemtestet motor, cyklen er yderst stabil og meget drift sikker og i mine øjne et super begynder valg. Ja rigtigt cyklen er ikke 100 % up to date, hvad angår teknik m.m. men pris taget i betragtning, er valget ikke forkert.

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #6 Dato: April 14, 2010, 09:24:31 pm »

det ændre ikke på hvad den cykel er en have låge og især som pige begynder cykel.

Husk at andre brugere ikke kan se dit humør, sarkasme osv - det er det fandens ved disse forum'er
Dit indlæg virker meget negativt
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Sveas glædespige fra Jylland

• Roadracer
  • Kører Danmarks fineste lille fighter...
« Svar #7 Dato: April 14, 2010, 09:26:32 pm »
Jeg har en veninde der også begyndte med en GSX-F, hun er heller ikke verdens største/højeste pige og hun var meget usikker på den fordi den var for tung til hende.. Hun turde ikke selv at køre den ud over kantsten osv. Hendes kørestil ændrede sig markant da hun fik en mindre og lettere cykel.

Men som Ronni skriver så er der jo ikke meget at sige hvis hun allerede er forelsket, men det ville være en skam at købe den hvis den virkelig er for stor/tung, det kan bare gøre hende mere usikker end man er i forvejen som ny på mc  :wink:
Min samvittighed er ren, for jeg har aldrig brugt den..

Batman

• Roadracer
« Svar #8 Dato: April 14, 2010, 09:33:40 pm »
Jeg er squ ikke helt uenig med Claus, man skal måske også tænke på hvad man kan få for sådan en når tiden til en ny kommer... Og ydermere så er der solgt mange = mange brugte til salg = meget presset marked = røv svær at sælge til en ok pris !!!!
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

claus 1000 exmc

• Roadracer
    • www.exterminators.dk
« Svar #9 Dato: April 14, 2010, 09:34:27 pm »

Husk at andre brugere ikke kan se dit humør, sarkasme osv - det er det fandens ved disse forum'er
Dit indlæg virker meget negativt

det er fordi min holdning over for den model cykel er negativ, men jeg kan i modsætning til dig se forbi det og rådgive om hvad der er godt og skidt.

ja det er en fair begynder cykel som mand der er 180 og + cm høje vejer 78 + kg der er den nok godt nok, men det er immer væk stadig et kompromis.

nej det er ikke på nogen måde en god begynder cykel for en pige der ikke er ret høj, den er alt for tung, den er alt for høj, den er alt for bred, og balance punktet er alt for højt på dem.
 det er ikke en god cykel til piger, med mindre de er bygget, som polske mestere i traktor kast for kvinder i tung klasse.

og om jeg er i godt eller dårligt humør, så siger jeg min mening længere er den ikke...

LSJ

• Roadracer
« Svar #10 Dato: April 14, 2010, 10:29:58 pm »
Jeg grinte nu da jeg læste Claus' indlæg.
Jeg har altid syntes det ligner en smeltet softice, men smag kan jo ikke diskuteres :afro:
Noget helt andet er jo at vi ikke kender din kærestes højde osv.
Og jeg synes den lyder noget dyr.
Og hvorfor pokker er der ikke nogen der siger SV650 i den her tråd. Altså hvis det er beløbet i har til rådighed, så er det muligt at finde en fornuftig 650 til de penge. Det er jo trods alt et svrider forum det her :lol:

Lars
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

pingo

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: April 14, 2010, 10:49:30 pm »
Jeg grinte nu da jeg læste Claus' indlæg.
Jeg har altid syntes det ligner en smeltet softice, men smag kan jo ikke diskuteres :afro:
Noget helt andet er jo at vi ikke kender din kærestes højde osv.
Og jeg synes den lyder noget dyr.
Og hvorfor pokker er der ikke nogen der siger SV650 i den her tråd. Altså hvis det er beløbet i har til rådighed, så er det muligt at finde en fornuftig 650 til de penge. Det er jo trods alt et svrider forum det her :lol:

Lars

x2! Jeg skulle også lige til at sige SV650!
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Rasmus Mølgaard

• Plastikrocker
    • Warfare Records
« Svar #12 Dato: April 14, 2010, 11:10:09 pm »
det er fordi min holdning over for den model cykel er negativ, men jeg kan i modsætning til dig se forbi det og rådgive om hvad der er godt og skidt.

ja det er en fair begynder cykel som mand der er 180 og + cm høje vejer 78 + kg der er den nok godt nok, men det er immer væk stadig et kompromis.

nej det er ikke på nogen måde en god begynder cykel for en pige der ikke er ret høj, den er alt for tung, den er alt for høj, den er alt for bred, og balance punktet er alt for højt på dem.
 det er ikke en god cykel til piger, med mindre de er bygget, som polske mestere i traktor kast for kvinder i tung klasse.

og om jeg er i godt eller dårligt humør, så siger jeg min mening længere er den ikke...
Jeg er egentlig enig med Claus...Den er simpelthen ikke særlig handy, den cykel.
Kan du ikkke pudse hende på en GSX650F'er i stedet, hvis hun absolut ikke vil ha en SV'er? Det spiller!
http://www.bilbasen.dk/brugt-motorcykel-scooter/forhandler/Suzuki-GSX-650-f_ID65494040d.htm

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #13 Dato: April 14, 2010, 11:28:35 pm »
Hvad mener I? Min kæreste er ved at ta pap til mc, og hun har forelsket sig i en GSX600F fra 05 som har gået 7000 km. Pris: 65.000. Den er YDERST velholdt kan jeg tilføje. Jeg har hørt delte meninger om disse maskiner, men der er jo for og imod alt. Jeg er godt klar over, at mekaniken er lidt forældet men karb. og luftkøl... Vil sgu gerne guide hende til så godt et køb som muligt. Det skal tilføjes, at hun ikke er ret høj, så det har jo selvfølgelig lidt indflydelse på hendes valg af mc...

Den er alt for dyr - hun kan jo nærmest få en spritny SV6½´er til den pris !
Og den er osse alt for tung for et stakkels pigebarn.
Prøv at forestille dig hun lige skal en anelse baglæns på den lokale grusvej - hvis ikke hun er langbenet og har gode muller, så bliver det som at se en høne skrabe i jorden. Og det vil sikkert lyde som en hel flok høns  :innocent:

Hun skal starte på noget der vejer <200kg, og det kunne sagtens være en SV6½
Den kan i 05 udgave købes noget billigere, end det skrammel hun har kig på.
SV´en kører bedre, vejer mindre, er pænere, og så lyder den osse noget bedre end en kedelig Suki 600.

Kig evt. på andre mærker, hvis hun ikke er til at snakke med, men dén 600 er et dårligt valg.
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

claus 1000 exmc

• Roadracer
    • www.exterminators.dk
« Svar #14 Dato: April 15, 2010, 12:05:01 am »
som Crackhead selv siger hun er ikke særlig stor cykler der falder mig ind er

R6
650 bandit
sv650
kawa zx6

altså relative små og smalle cykler.

og jeg er da glad for at se jeg ikke er den eneste der har et meget anspændt forhold til den model ( også kaldet hunde pikken grundet baglygten ligner en )