Forfatter Emne: Rasle rasle rasle (LØST)  (Læst 8312 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Blinklys

  • Gæst
Rasle rasle rasle (LØST)
« Dato: April 12, 2010, 12:01:27 pm »
Min SV rasler! Ikke et ukendt fænomen ka' jeg se efter en hurtig søgning i forumet.

Det begynder at kunne høres omkring 4500 omdrejninger og opefter. Kobler jeg ud er der ingenting at høre, så det er kun når den trækker. Lytter man til motoren i tomgang er der måske en lille raslen, men jeg synes ikke det er noget udover den normale SV-motor-"snak". Kørte en tur ud til Harry Motor og han lyttede lidt til den. Han sagde de havde oplevet at noget krumtaps-halløj ku' rasle løs, især hvis man godt ka' li at motorbremse (hvilket jeg kan :wink:) Det er kommet efter jeg har fået den tilbage fra vinteropbevaring, og der er kommet ny olie og filter på (og ja der er nok olie på.) Han sagde at nogle olier var bedre til at skjule "snakkelydede" end andre, så det har måske været der før også - men jeg bare kan høre det bedre med den nye olie.

Nogen her der har en second opinion - eller har oplevet noget lignende? :)
« Senest Redigeret: April 25, 2010, 04:21:31 pm af Blinklys »

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #1 Dato: April 12, 2010, 12:10:55 pm »
Er der forskel på lyden om den står på sidestøtteben eller om den står på baggaffellyfter?

Jeg syntes ud fra din første beskrivelse af lyden,at det lyder som en knastkædestrammer er defekt. (kendt problem på mange forskellige mærker)

De støjer klart mest i lodret stilling hvis det er knastkædestrammeren, og når du skriver at det ikke er så højt i frigear, kunne jeg forestille mig at det er når den står på støtteben du har prøvet.
« Senest Redigeret: April 12, 2010, 12:13:30 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Blinklys

  • Gæst
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #2 Dato: April 12, 2010, 12:16:39 pm »
Jep det var også det første jeg tænke, så det nævnte jeg for ham, men han mente ikke det var det efter han lyttede til cyklen. Jeg kan ikke selv hører noget hverken i frigear, oprejst vs. på støtteben - heller ej når jeg kobler ud og triller afsted og gasser op. Det er kun når den trækker - meget forsvinder selvfølgelig i vindstøj, når der kommer noget fart på, men det er der stadig

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #3 Dato: April 12, 2010, 12:51:44 pm »
Og du kan ikke fremprovokere det ved at give den nogle korte gasgivninger i frigear.
Den rasler gerne når man slipper gassen.

Men at den skulle rasle når den trækker giver ingen mening???  :undecided:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #4 Dato: April 12, 2010, 01:06:27 pm »
Jeg har et eller andet inde i min kåbe, der rasler ved PRÆCIST 4500 rpm.. Det forsvinder inden for få hundrede omdrejninger.. Jeg har aldrig rigtigt orket at pille kåben af, og finde ud af hvad det er der larmer :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Blinklys

  • Gæst
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #5 Dato: April 12, 2010, 01:14:22 pm »
Jeg kan godt prøve lige at lytte en ekstra gang om der er mere raslen når den er oprejst.

Min er uden kåbe, men derfor kan det selvfølgelig godt være noget andet der rasler. Det er svært at pinpointe hvor lyden kommer fra når man sidder på cyklen.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #6 Dato: April 13, 2010, 08:00:47 pm »
Jeg kan godt prøve lige at lytte en ekstra gang om der er mere raslen når den er oprejst.

Min er uden kåbe, men derfor kan det selvfølgelig godt være noget andet der rasler. Det er svært at pinpointe hvor lyden kommer fra når man sidder på cyklen.
En kammerat havde en gang problemer med en raslende cykel, hvor det også var meget omdrejningsafhængigt. Det viste sig at det blot var glasset i hans spejl! Nogle gange bliver man lidt nemt snydt af sådan noget rasleri :)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Blinklys

  • Gæst
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #7 Dato: April 13, 2010, 08:46:51 pm »
Jep jeg begynder også at mistænke et eller andet rysten på fronten, men ja det er svær at pinpointe hvor lyden egentlig kommer fra. Tror jeg jeg prøver at spænde skruer og møtrikker et nøk på lygte, spejle osv og se om det hjælper. Har også prøvet dine tips Jannik og det ændrer ikke rigtig noget på lyden.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #8 Dato: April 13, 2010, 11:15:25 pm »
det er din kæde der er for løs.....

få en til at køre skråt bagved og lytte/kigge.....(jeg skal gerne gøre det hvis støder på hinanden)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #9 Dato: April 14, 2010, 10:19:59 am »
Skulle ud og køre i forleden og da jeg startede lød den som en gammel duc. Da den blev varm lød den lidt bedre men stadig meget støj fra kobling der forsvinder når kloblingsgrebet holdes inde.
Kørte til Slagelse MC. og der var beskeden at det godt kunne være en møtrik der sidder ved siden af koblingen der kunne være gået løs. Så ikke mere kørsel før den er checket. Kørt 8900km. 2år,1 måned, og 12 dage gammel.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Blinklys

  • Gæst
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #10 Dato: April 14, 2010, 12:13:32 pm »
det er din kæde der er for løs.....

få en til at køre skråt bagved og lytte/kigge.....(jeg skal gerne gøre det hvis støder på hinanden)

Ja det er selvfølgelig også en mulighed - det giver måske også mening når lyden kun er der når der er træk på. Jeg synes så bare ikke lyden kommer bagfra, men som allerede nævnt er det svært at høre...

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #11 Dato: April 14, 2010, 12:35:18 pm »
det er din kæde der er for løs.....

få en til at køre skråt bagved og lytte/kigge.....(jeg skal gerne gøre det hvis støder på hinanden)

Bør den ikke også smørres hvis den er så tør at den rasler??  :shock:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #12 Dato: April 14, 2010, 01:40:34 pm »
det er din kæde der er for løs.....

få en til at køre skråt bagved og lytte/kigge.....(jeg skal gerne gøre det hvis støder på hinanden)

Bør den ikke også smørres hvis den er så tør at den rasler??  :shock:
nu ikke pernittengryn Næælz....kommer tid kommer råd.

Det kan være hulens svært at lokalisere en lyd når man kører...
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #13 Dato: April 14, 2010, 02:49:38 pm »


Det kan være hulens svært at lokalisere en lyd når man kører...
[/quote]

Specielt når man kører med åbne potter, høreværn og intergralhjelm  :innocent:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Blinklys

  • Gæst
Sv: Rasle rasle rasle
« Svar #14 Dato: April 14, 2010, 03:36:09 pm »
det er din kæde der er for løs.....

få en til at køre skråt bagved og lytte/kigge.....(jeg skal gerne gøre det hvis støder på hinanden)

Bør den ikke også smørres hvis den er så tør at den rasler??  :shock:

Yay, men den er sgu frisk og velsmurt :wink: