Forfatter Emne: Utæt bremseudluftningsventil  (Læst 3325 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Utæt bremseudluftningsventil
« Dato: April 08, 2010, 11:42:07 pm »
Så fik jeg sat armerede bremseslanger på gixxeren, men bagbremsen lækker bremsevæske :(

Den er strammet helt til, men den står stadig og lækker en smule. Jeg har googlet mig frem til at det muligvis kan lappes med noget teflontape, så det vil jeg prøve - men jeg har det ærligt talt lidt underligt med at der ikke skal mere til, førend der er utætheder i systemet?

Har I andre oplevet dette?
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Sv: Utæt bremseudluftningsventil
« Svar #1 Dato: April 09, 2010, 08:51:08 am »
Hvis det er udluftningsskruen, check om den er original.
Jeg havde købt nogle rustfrie fra Tastynuts.com men de kunne ikke lukke tæt.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Utæt bremseudluftningsventil
« Svar #2 Dato: April 09, 2010, 09:05:08 am »
Hvis det er udluftningsskruen, check om den er original.
Jeg havde købt nogle rustfrie fra Tastynuts.com men de kunne ikke lukke tæt.
kunne en gummi pakningsring klare det?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Sv: Utæt bremseudluftningsventil
« Svar #3 Dato: April 09, 2010, 11:05:28 am »
Hvis det er udluftningsskruen, check om den er original.
Jeg havde købt nogle rustfrie fra Tastynuts.com men de kunne ikke lukke tæt.
kunne en gummi pakningsring klare det?

Hvis der er anlægsflade nok til at den kan tætne, er det en bedre løsning end teflon-tape.
Tapen kan helt sikkert tætne, men skal skiftes hver gang skruen benyttes såfremt man skal være sikker på at den tætner ordentligt. Det skal o-ringen ikke. Der skal man dog holde øje med om den holder sin elastisitet og blødhed. Kan forestille mig at bremsevæske vil udtørre den med tiden alt efter materialevalg.
Så udskiftning af o-ring skal lige på listen over det årlige vedligehold.

Flemming
*gammel gas og kemikalie-system-keminørd*



 
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Utæt bremseudluftningsventil
« Svar #4 Dato: April 09, 2010, 12:50:17 pm »
O-ring på en udluftningsventil....? Næppe! Hvad koster en ny ventil? Mit gæt er under en 50'er, så kom bare afsted. Jeg har før oplevet, at gamle ventiler kunne sive (på biler, dog), og en ny har hver gang hjulpet.

Søren

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Utæt bremseudluftningsventil
« Svar #5 Dato: April 09, 2010, 04:51:14 pm »
Hælder også mest til nye ventiler, de er dog ikke så nemme at skaffe, mens teflontapen allerede ligger i skuffen :) Tror jeg prøver ghetto-løsningen i mellemtiden
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Sv: Utæt bremseudluftningsventil
« Svar #6 Dato: April 10, 2010, 03:27:39 pm »
Hvis det er udluftningsskruen, check om den er original.
Jeg havde købt nogle rustfrie fra Tastynuts.com men de kunne ikke lukke tæt.
kunne en gummi pakningsring klare det?

Jeg tror det ikke.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)