Forfatter Emne: Parkering ved Ganløse grill....?  (Læst 2153 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Parkering ved Ganløse grill....?
« Dato: April 05, 2010, 03:14:12 pm »
Jeg var ude på en lille tur med SV'en og datteren på 14 på bagsædet i lørdags. Efter en god times kørsel, blev det lidt koldt, og vi trængte vist begge til at komme af og strække benene. For de fleste nord- og midtsjællændere, er Grillen i Ganløse sikkert et kendt pause-sted, så der drejede vi ind. Jeg undrede mig en del over de tre biler, der var parkeret noget tosset midt i indkørslen og spærrede for alt større end en BMW MC med hængepatter, og grillen var iøvrigt lukket. Efter få minutter kommer der en mand ud af bygningen ved siden (det der engang var bank) og begynder at råbe noget til mig. Jeg gåt tættere på og piller proppen ud af et ene øre. Nu kunne jeg gennem den kraftige blæst høre ham råbe, at jeg skal passe på bilerne! Først tænker jeg, om jeg ligner en hærværksmand, og siger derefter, at hvorfor skulle jeg dog ikke det!? Han gentager, at jeg skal passe på "med min pruttemaskine" ikke at ridse bilerne, og at det iøvrigt var privat grund. Jeg siger, at det vist altid har været off. parkering i forbindelse med grillen, hvortil han med en fakt prøver at vise, at grillen også er hans. Jeg siger så, at det da er lidt misvisende, at der er et blåt P-skilt ude på vejen, der viser ind på pladsen. Han mumler et par vrede gloser og kaster noget jord ud på pladsen (langt fra min SV!) før han går ind igen. Vi grinede lidt i de 10 min vi holdt og strakte ben, og kørte igen. Er der andre der ved noget om, hvorvidt det stadig er offentlig grund og evt andre der har haft fornøjelsen af stodderen?

Søren

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Parkering ved Ganløse grill....?
« Svar #1 Dato: April 05, 2010, 04:19:39 pm »
Jeg kender ikke grillen, men det lyder umiddelbart mærkeligt.. Man skulle tro at ejeren af sådan et sted ville have lidt mere interesse i at holde på MC-folk?

Men så ved man da hvor man ikke skal holde pause :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

flint

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 41
    • RIDERS-MC
Sv: Parkering ved Ganløse grill....?
« Svar #2 Dato: April 05, 2010, 04:33:10 pm »
det kan man da ikke lige kalde kunde pleje :innocent: 
så er det sku ikke der at man skal holde pause.... :club:
selvom de har lukket kan man stadig snakke ordenlig til folk...
snakke og behandle andre som man selv vil behandles... :innocent:
sort SV med div. gejl og med FULD GAS
min mc på MCG... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16940

Onkellas

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 88
  • sv1000s
Sv: Parkering ved Ganløse grill....?
« Svar #3 Dato: April 05, 2010, 05:28:17 pm »
Jeg var ude på en lille tur med SV'en og datteren på 14 på bagsædet i lørdags. Efter en god times kørsel, blev det lidt koldt, og vi trængte vist begge til at komme af og strække benene. For de fleste nord- og midtsjællændere, er Grillen i Ganløse sikkert et kendt pause-sted, så der drejede vi ind. Jeg undrede mig en del over de tre biler, der var parkeret noget tosset midt i indkørslen og spærrede for alt større end en BMW MC med hængepatter, og grillen var iøvrigt lukket. Efter få minutter kommer der en mand ud af bygningen ved siden (det der engang var bank) og begynder at råbe noget til mig. Jeg gåt tættere på og piller proppen ud af et ene øre. Nu kunne jeg gennem den kraftige blæst høre ham råbe, at jeg skal passe på bilerne! Først tænker jeg, om jeg ligner en hærværksmand, og siger derefter, at hvorfor skulle jeg dog ikke det!? Han gentager, at jeg skal passe på "med min pruttemaskine" ikke at ridse bilerne, og at det iøvrigt var privat grund. Jeg siger, at det vist altid har været off. parkering i forbindelse med grillen, hvortil han med en fakt prøver at vise, at grillen også er hans. Jeg siger så, at det da er lidt misvisende, at der er et blåt P-skilt ude på vejen, der viser ind på pladsen. Han mumler et par vrede gloser og kaster noget jord ud på pladsen (langt fra min SV!) før han går ind igen. Vi grinede lidt i de 10 min vi holdt og strakte ben, og kørte igen. Er der andre der ved noget om, hvorvidt det stadig er offentlig grund og evt andre der har haft fornøjelsen af stodderen?

Søren

Søren nu slapper du lidt af !!!  :innocent:

Nu har du fået grillen i Ganløse lukket   :hand:

Du holder dig fra Linien   :club:
 :orkester:

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Parkering ved Ganløse grill....?
« Svar #4 Dato: April 05, 2010, 06:39:20 pm »
Det er den dyreste grill på Sjælland, så godt det samme...

Sidste år drejede jeg også ind forbi fordi jeg var lidt småsulten, og da jeg havde bestilt 1 fransk hotdog og en ½ sodavand fik jeg nærmest et chok. 62,-

Jeg kommer ikke til at holde ind der igen, så det kommer ikke bag på mig hvis grillen ikke kan løbe rundt.  :loser:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Parkering ved Ganløse grill....?
« Svar #5 Dato: April 05, 2010, 09:32:18 pm »


Søren nu slapper du lidt af !!!  :innocent:

Nu har du fået grillen i Ganløse lukket   :hand:

Du holder dig fra Linien   :club:
 :orkester:

Jeg har også tit undret mig over, at KBH's Kommune ikke ringede efter mig da Ungdomshuset skulle rømmes: Jeg kunne have fået lukket stedet hurtigere end en autonom kan stave til "molotow-cocktail" eller "bistandshjælp"!  :whipped:

Nej, men jeg tror faktisk tossen slet ingenting har med hverken grill eller parkeringsplads at gøre, men at han bare har fået ejerfornemmelser over et areal der tilfældigvis ligger bekvemt ved siden af hans bolig. Hvis han virkelig ejer stedet, så undrer det mig, at der er et meget officielt udseende P-skilt der viser ind i hvad han påstår er hans indkørsel. Måske det trækker op til en lille "strække-ben-pause" en dag på en fællestur, så han kan høre en hel flok "prutte-maskiner".....  :lmao: :lmao: