Jeg var ude på en lille tur med SV'en og datteren på 14 på bagsædet i lørdags. Efter en god times kørsel, blev det lidt koldt, og vi trængte vist begge til at komme af og strække benene. For de fleste nord- og midtsjællændere, er Grillen i Ganløse sikkert et kendt pause-sted, så der drejede vi ind. Jeg undrede mig en del over de tre biler, der var parkeret noget tosset midt i indkørslen og spærrede for alt større end en BMW MC med hængepatter, og grillen var iøvrigt lukket. Efter få minutter kommer der en mand ud af bygningen ved siden (det der engang var bank) og begynder at råbe noget til mig. Jeg gåt tættere på og piller proppen ud af et ene øre. Nu kunne jeg gennem den kraftige blæst høre ham råbe, at jeg skal passe på bilerne! Først tænker jeg, om jeg ligner en hærværksmand, og siger derefter, at hvorfor skulle jeg dog ikke det!? Han gentager, at jeg skal passe på "med min pruttemaskine" ikke at ridse bilerne, og at det iøvrigt var privat grund. Jeg siger, at det vist altid har været off. parkering i forbindelse med grillen, hvortil han med en fakt prøver at vise, at grillen også er hans. Jeg siger så, at det da er lidt misvisende, at der er et blåt P-skilt ude på vejen, der viser ind på pladsen. Han mumler et par vrede gloser og kaster noget jord ud på pladsen (langt fra min SV!) før han går ind igen. Vi grinede lidt i de 10 min vi holdt og strakte ben, og kørte igen. Er der andre der ved noget om, hvorvidt det stadig er offentlig grund og evt andre der har haft fornøjelsen af stodderen?
Søren