Forfatter Emne: Scooter???  (Læst 1864 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Scooter???
« Dato: April 04, 2010, 10:13:04 pm »
Overvejer at købe en scooter til transport i KBH - der brænder en tysk V6'er altså lige lovligt meget benzin af. En scooter er kvik i byen, overskuelig og nem at reparere, og så kører den langt på literen. Og jeg gider altså ikke starte GSXR'eren for at køre ned og købe mælk :)

Da det selvfølgelig skal gøres billigst muligt, kaster jeg mig straks over Den Blå Avis. Der findes et utal af for mig ukendte mærker, som allesammen lyder temmeligt kinesiske - Giantco, Kymco, CPI, PGO, Gilera m.fl. For ca. 3.000 kr. får man et apparat der kan køre 45 km/t, er ca. 6-10 år gammel, og ser nogenlunde pæn ud.

Så mit spørgsmål til SVRidderne er følgeligt, om I ved hvad man skal købe og hvad man bestemt IKKE skal købe? T Hansen sælger nye Giantco scootere til 5.000 kr., så mon ikke det er bunden der er lagt der? Jeg forestiller mig at en 4-takter er mere pålidelig og kører længere på literen end en 2-takter, lyder det rimeligt?

Gode råd modtages med tak!
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Onkellas

• Søndagskører
  • **
  • sv1000s
Sv: Scooter???
« Svar #1 Dato: April 04, 2010, 11:34:55 pm »
Overvejer at købe en scooter til transport i KBH - der brænder en tysk V6'er altså lige lovligt meget benzin af. En scooter er kvik i byen, overskuelig og nem at reparere, og så kører den langt på literen. Og jeg gider altså ikke starte GSXR'eren for at køre ned og købe mælk :)

Da det selvfølgelig skal gøres billigst muligt, kaster jeg mig straks over Den Blå Avis. Der findes et utal af for mig ukendte mærker, som allesammen lyder temmeligt kinesiske - Giantco, Kymco, CPI, PGO, Gilera m.fl. For ca. 3.000 kr. får man et apparat der kan køre 45 km/t, er ca. 6-10 år gammel, og ser nogenlunde pæn ud.

Så mit spørgsmål til SVRidderne er følgeligt, om I ved hvad man skal købe og hvad man bestemt IKKE skal købe? T Hansen sælger nye Giantco scootere til 5.000 kr., så mon ikke det er bunden der er lagt der? Jeg forestiller mig at en 4-takter er mere pålidelig og kører længere på literen end en 2-takter, lyder det rimeligt?

Gode råd modtages med tak!

Jeg havde købt en puch - maxi og monteret mælkekasse...  :loser:

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #2 Dato: April 05, 2010, 12:27:25 am »
Køb en knallert 30 og ikke en 45.

En 30´er får du kun bøde for at køre på tunet knallert, hvor klippekortreglerne gæller for en knallert 45.  :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

motormouth

• Plastikrocker
« Svar #3 Dato: April 05, 2010, 09:38:04 am »
Glem alt om at de er nemme at reparere på, bare for at skifte udstødning skal det meste af knallerten skilles ad.
Men ellers totaktere er nemmere at få til at køre hurtigere, men er til gengæld ikke så økonomiske.
Sidst men ikke mindst, Jannik har ret: Køb en knallert 30 og ikke en 45.
En 30´er får du kun bøde for at køre på tunet knallert, hvor klippekortreglerne gæller for en knallert 45

Og så behøver man ikke komme ud på kørebanen hvor de sindsyge bilister kører.

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: April 05, 2010, 09:46:45 am »
Fjerner du droslingen så bliver den mere økonomisk.

Min gamle Peugeot speedfight 45 gik 26 km/l med drosling, og 34 km/l uden og der løber den 72 km/t målt med fart måler ved vejkanten.  :innocent:

Mr.Bean

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: April 05, 2010, 10:38:52 am »

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: April 05, 2010, 11:20:28 am »
http://www.tmpparts.dk/00023/00049/
En lidt dyrere løsning

Måske, men DDDddaaammmnnn den er ringe den hjemmeside.  :puke:

Alene den ville gøre at jeg ikke ville nå ind og se hvad de sælger.  :hand:

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: April 05, 2010, 11:50:47 am »
Hold dig langt væk fra T.Hansen scootere. De er ikke til at få reservedele til. Mc og knallertmekkere har svært ved at få serviceforskrifter/instruktioner på dem, så derfor vælger mange at sige de ikke vil lave service på dem. Jeg er godt klar over T-Hansen selv har mekanikere der kan lave det, spørgsmålet er bare lige hvornår de er i din afdeling.

Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #8 Dato: April 06, 2010, 09:07:54 pm »
rieju, fed knallert (min datter havde en til en eller anden langfingeret satan huggede den).  :club:
beviser jo at der er mange der vil ha en selv :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Ronni

• Roadracer
« Svar #9 Dato: April 06, 2010, 10:33:50 pm »
Har en aftale om at skulle ude at kigge på en Piaggio Zip 4-takters scooter i morgen. Den kan køre 45 og har ikke tænkt mig at tune den, da det kun er til småture i KBH - så jeg har faktisk tænkt mig at køre lovligt på to hjul  :loser:

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: April 07, 2010, 07:54:33 am »
har ikke tænkt mig at tune den, da det kun er til småture i KBH - så jeg har faktisk tænkt mig at køre lovligt på to hjul  :loser:
:hand: :hand: :hand: Lalalala...  [afro|

Damage

• Gæst
« Svar #11 Dato: April 07, 2010, 09:31:46 am »
Min kærestes datter har en Baotian, og det kan jeg ikke anbefale. Det er en kineser som så mange andre. Det er en 4 takter og kører egentlig fint, problemet er bare at den gå i stykker mere eller mindre konstant. Hun har haft den i lidt over et år og jeg har repareret den ca. 10-12 gange. Heldigvis er den ikke svær at få reservedele til.
Så har jeg en kollega som for tre år siden købte en PGO, og den har jeg kun godt at sige om. Min kollega er ikke den mindste i verden og knallerten ser da også lidt "presset" ud når han sidder på den, men den kører altid og han er rigtig glad for den. PGO er ikke en kineser.

Ronni

• Roadracer
« Svar #12 Dato: April 07, 2010, 11:11:58 am »
Jeg har med vilje holdt mig langt væk fra de billige kinesiske mærker, dvs. T-Hansen kategorierne såsom Giantco m.fl.
Piaggio ejer jo Ducati, så jeg skal bare have fat i nogle klistermærker :D