Forfatter Emne: Spacere til preload?  (Læst 3356 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Spacere til preload?
« Dato: Marts 24, 2010, 03:54:47 pm »
Hey

Jeg har lige modtaget noget nyt snoet jern til min forgaffel fra Hyperpro. I den forbindelse vil jeg høre, om der er nogle der ved hvilken diameter spacerne, der skal benyttes til at indstille statisk sag, skal være? Jeg har søgt, og det ene sted har jeg set at de skulle være 35 mm i diameter. Et andet sted så jeg, at der blev brugt et 1" (ca. 25 mm) PVC rør... Er der nogle der ved hvilken der passer? Og evt. selv har erfaringer med det, så jeg har en idé om hvor lange spacerne cirkus skal være?

På forhånd tak.

Hygge

P.S. Det drejer sig om en SV 650 med karburatorer :)
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Spacere til preload?
« Svar #1 Dato: Marts 24, 2010, 04:04:24 pm »
Inderbenene er 41mm, så 35 er nok ikke helt ved siden af. 25mm virker mig noget tyndt.
Om ikke andet kan du lige skrue toppen af det ene ben (husk at løsne gaffelbroen) og fiske det rør op der er deri nu.
Da jeg satte nye fjedre i min gaffel, passede det med at jeg bare savede det ene af de to originale spacere over i 2 dele + en stump  :thumbsup:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Spacere til preload?
« Svar #2 Dato: Marts 24, 2010, 04:37:36 pm »
Inderbenene er 41mm, så 35 er nok ikke helt ved siden af. 25mm virker mig noget tyndt.
Om ikke andet kan du lige skrue toppen af det ene ben (husk at løsne gaffelbroen) og fiske det rør op der er deri nu.
Da jeg satte nye fjedre i min gaffel, passede det med at jeg bare savede det ene af de to originale spacere over i 2 dele + en stump  :thumbsup:
Jeg er desværre ikke i nærheden af SV'eren lige nu.... Har du et bud på, hvor mange mm lang din spacer så var? Og evt en godstykkelse...?

Har nemlig tænkt mig, at få en kammi til at dreje nogle spacere i noget rustfri, og så have nogle små skiver til, at justere efter med.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Spacere til preload?
« Svar #3 Dato: Marts 30, 2010, 03:54:43 pm »
Nu fik jeg mulighed for at skille min egen forgaffel ad, og finde målene (og fy faen sådan noget 10 år gammelt forgaffelolie stinker  :puke: ). Det kan være andre får behov for, at lave egne spacere, så her er målene:
Den ydre diameter: 34 mm
Den indre diameter: 32 mm
Standardlængden: 200 mm

Niels: Jeg synes det lyder lidt vildt, at du har kunnet nøjes med en spacer der var cirka halvt så langt - har du sat nogle sindsygt hårde fjedre i eller vejer du bare det samme som en håndfuld fjer? :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Spacere til preload?
« Svar #4 Dato: Marts 30, 2010, 04:06:20 pm »
Niels: Jeg synes det lyder lidt vildt, at du har kunnet nøjes med en spacer der var cirka halvt så langt - har du sat nogle sindsygt hårde fjedre i eller vejer du bare det samme som en håndfuld fjer? :D

Jeg er naturligvis let som en fjer - og hurtig som en sommerfugl  :hand:

Har du fået de nye fjedre? Har du målt længden af dem (i forhold til de originale)??
Hvad skriver fabrikanten omkring længden på spaceren??
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Spacere til preload?
« Svar #5 Dato: Marts 30, 2010, 04:12:58 pm »
Niels: Jeg synes det lyder lidt vildt, at du har kunnet nøjes med en spacer der var cirka halvt så langt - har du sat nogle sindsygt hårde fjedre i eller vejer du bare det samme som en håndfuld fjer? :D

Jeg er naturligvis let som en fjer - og hurtig som en sommerfugl  :hand:

Har du fået de nye fjedre? Har du målt længden af dem (i forhold til de originale)??
Hvad skriver fabrikanten omkring længden på spaceren??
De har samme længde som de originale (når de er helt nye). Der stod intet i den medfølgende manual om hvilken længde spaceren skulle have, så jeg smed bare den originale i igen... Giver et statisk sag på omkring 1,5 cm - men det skal tages med et gran salt, for det var uden udstyr på, og med bagsvingeren på baghjulsløfteren.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Spacere til preload?
« Svar #6 Dato: Marts 31, 2010, 02:18:38 pm »
Fik svar fra producenten i dag (Hyperpro). De sagde man bare skulle bruge de originale spacere og så save til/forlænge til det passede.

Niels: Dine fjedre må da have været noget længere end de originale, når du skulle save så meget af spaceren...?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Spacere til preload?
« Svar #7 Dato: April 01, 2010, 07:00:18 pm »
Niels: Dine fjedre må da have været noget længere end de originale, når du skulle save så meget af spaceren...?

Nej nej, jeg kører bare low-rider-stilen   :afro:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Spacere til preload?
« Svar #8 Dato: April 01, 2010, 07:08:57 pm »
Niels: Dine fjedre må da have været noget længere end de originale, når du skulle save så meget af spaceren...?

Nej nej, jeg kører bare low-rider-stilen   :afro:
Du er sgu også så street! :P

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her