Forfatter Emne: Skift instrument-plade (SV650 N 99-02)  (Læst 6480 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Skift instrument-plade (SV650 N 99-02)
« Dato: Marts 22, 2010, 11:13:07 pm »
Da min omdrejningstæller er krakkeleret (hvilket andre også har prøvet - Suzuki!) skal den skiftes. I den forbindelse har jeg fundet denne vejledning, som ser ganske fornuftig ud:
http://www.antun.com/sv650tach/ (det er til n-modellen, men s-modellen adskiller sig nok ikke voldsomt)

Skiverne til naked kan købes her: http://tachoscheiben.newtacho.de/suzuki-sv-650-bj-99-00-p-105.html
Skiver til S-modellen er her: http://tachoscheiben.newtacho.de/suzuki-sv-650-s-bj-03-06-p-104.html

Jeg regner selv med at gennemføre operationen inden så længe, så hvis jeg har nogen rettelser eller kommentarer til den, kommer de i denne tråd.

Hygge

P.S. Jeg er for doven til selv, at oversætte vejledningen :D Men nu har jeg smidt den her, så kan folk bruge den hvis de har lyst :)
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Skift instrument-plade (SV650 N 99-02)
« Svar #1 Dato: Juli 04, 2010, 11:48:52 am »
Så fik jeg endelig snøvlet mig sammen til, at få skiftet instrumentskiverne (jeg skiftede både på omdrejningstælleren og speedometer). Det gik overraskende let. Jeg har dog et par enkelte tilføjelser/kommentarer til ovenstående guide.

Til at fjerne det originale klistermærke/vinyl der sidder på selve plastikskiven, kan sådan en skraber man får med til et glaskeramisk komfur anbefales.

Det der tager lang tid i forbindelse med skift af instrumentskiverne er helt klart når nålen skal sættes på igen. Især omdrejningstælleren drillede. Der skal masser af tålmodighed til, og så er det ellers bare, at prøve sig frem, indtil man rammer det rigtige punkt. Det nemmeste var, at sætte nålen på når instrumentet var sluttet til ledningsnettet og der var tænding på (motoren var ikke tændt). Herefter slukkede man igen, og tændte så. Hvis nålen så hoppede op på 1000 omdr. uden motoren var tændt, skulle nålen tages op igen, og sættes i lidt længere tilbage osv...

Derudover skal det bemærkes, at de skiver jeg linker til i ovenstående indlæg, ikke har lim på bagsiden som jeg troede - man skal derfor have en klat lim i nærheden når man begiver sig ud i dette projekt :)

Jeg lavede operationen sammen med en kammerat, som også skulle have skiftet hans, og vil tro i brugte omkring 2 timer på begge cykler.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her