Tak for input
synkronisering af karburatorene kan måske hjælpe på det.
Jeg har stadig svært ved, at se hvordan dette skulle kunne være skyld i to forskellige blandinger... Men det skal nok blive gjort til foråret
-og det virker også som et godt bud at chokerkablet har siddet lidt fast -det sekr nogle gange på den gamle model.
Altså jeg har smurt det godt igennem, og det virker til, at det går fint. Der var i hvert fald intet tegn på, at det sad fast da jeg skilte det ad tidligere i dag. Er der en smart måde man kan kontrollere på, om det er det?
er har begge tændrør samme varmetal forresten ? (CR8e eller CR9e)
Ja, det er begge CR8e.
og hvad med tomgangsdysserne ? er de ens ?
Dem fik jeg ikke kigget på (er desværre 70 km fra cyklen pt...). Men det ville undre mig gevaldigt hvis de ikke var standard. Umiddelbart virker det som om, at karburatorerne ikke har været adskilt af andre end mig selv, da jeg skiftede hoveddyser.
faktisk gør det ikke så meget at bagerste cylinder er mere fed end foreste, da den bagerste cylinder kan have tendens til at blive varmere end foreste, da den bagerste ikke bliver kølet lige så meget som den foreste, og derfor kan have godt af at få lidt mere benzin, som køling.
Altså når jeg ser på dyser mv. virker det jo ikke umiddelbart som om den burde køre federe... Jeg har haft en række 4 hvor de to midterste dyser var lidt større, men det er ikke tilfældet på SV'eren.
..og hvis den ikke direkte kører dårligt, så lad det være og kontrolleér tændrør lidt oftere. ..det bagerste tændrør er jo noget nemmere at få ud en det foreste
-som du nok allerede har erfaret
Den kører ganske fint - jeg synes i hvert fald ikke rigtigt jeg har lagt mærke til en væsentlig ændring... Men ja, jeg må prøve at holde lidt bedre øje med det bagerste tændrør i løbet af sæsonen.
Det forreste er godt nok noget lort at få ud
Men begynder efterhånden at have indarbejdet lidt tricks, så det ikke er nær så slemt
Kunne det risikeres, at det var noget med tændingssystemet? Eller ville det medføre et stort effekttab?
Hygge