Forfatter Emne: flot sagt  (Læst 3963 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tasman7

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
flot sagt
« Dato: Marts 17, 2010, 06:25:52 pm »
hørte lige p3 ved kl 16 tiden idag, da der kom et inslag omkring de gule veste til mcister, at det sgu være et lovkrav. de to værter ringede til formand/næstformanden for mc-touring danmark. de snakkede lidt frem og tilbage. hende fra mc-touring sagde til sidst at hun ikke ville kære med vest, da mc jo er en livsstil.
de spillede noget musik og bagefter læste de så mails7smser op fra folk omkring emnet..... der var så en fyr der skrev at han i hverty fald ikke ville køre med vest da han tit bare kørte i t-shirt og shorts.
 jeg tænkte, godt jeg ikke var ham i tilfælde af en tur hen af asfalten.... asfalteksem er sgu noget nasty shit.

var bare lige en sjov lille ting fra min kedsomme tur over fyn:-) og nej jeg vil heller ikke køre med vest, da det jo ikke ser så pænt ud, og min hjelm lyser osse op som et juletræ :mrgreen:

Hjelm

anyway, jeg er ude....
« Senest Redigeret: Marts 17, 2010, 06:33:47 pm af Jannik »
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: flot sagt
« Svar #1 Dato: Marts 17, 2010, 06:28:42 pm »
Link fix af Jannik...  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: flot sagt
« Svar #2 Dato: Marts 17, 2010, 06:45:27 pm »
de spillede noget musik og bagefter læste de så mails7smser op fra folk omkring emnet..... der var så en fyr der skrev at han i hverty fald ikke ville køre med vest da han tit bare kørte i t-shirt og shorts.
 jeg tænkte, godt jeg ikke var ham i tilfælde af en tur hen af asfalten.... asfalteksem er sgu noget nasty shit.
Jeg hørte det også :) Mon ikke ironien fløj over hovedet på de to værter...

Men jeg synes faktisk at Touringnyt damen gjorde det godt!  :thumbsup: Havde ellers den opfattelse, at de ikke ville røre politik med en ildtang, idet de ikke var en politisk organisation.. Men det var da rart, at høre de gerne ville ud med deres mening i denne sag :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Bjørnen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 51
  • Kom så misser.......
Sv: flot sagt
« Svar #3 Dato: Marts 17, 2010, 07:03:09 pm »
Ideen med den gule vest går fløjten, hvis det bliver et lovkrav. Idag er der allerede gule veste overalt. Vejarbejde, joggere, cyklister, knallertkørere og scootertosser. Hvis vi alle tager gul vest på, skiller den sig jo ikke ud længere  :rolleyes:

Næ, så hellere lære bilisterne at se sig for - og (visse) motorcyklister skal lære at hastighedsgrænser ikke er vejledende  :angel:
Improvise - Adapt - Overcome

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: flot sagt
« Svar #4 Dato: Marts 17, 2010, 11:38:23 pm »
Jeg synes hun klarede det godt, lige til hun først afviste den gule vest på grund af kåben ville skjule den, men så svarede at MC'ister skulle klæde sig mere farvestrålende på tøjet for at blive set mere??   :brok:

Aha - så det er altså kun den gule vest som en kåbe skjuler men ikke tøjet????

Jeg tager gerne alle de bøder ordensmagten smider efter mig, men jeg NÆGTER pure at blive forvekslet med vejarbejdere eller andet godtfolk langs vejene som ikke bevæger sig.

Den virker sikkert på min MC da der ikke er alt det plastik på, men sgu ikke hvis alle kører med det.

Jeg holder på mit Vibra Lys og tager den derfra.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: flot sagt
« Svar #5 Dato: Marts 17, 2010, 11:44:25 pm »
Jeg tager gerne alle de bøder ordensmagten smider efter mig, men jeg NÆGTER pure at blive forvekslet med vejarbejdere eller andet godtfolk langs vejene som ikke bevæger sig.

Den virker sikkert på min MC da der ikke er alt det plastik på, men sgu ikke hvis alle kører med det.

Jeg forstår ikke rigtigt jeres argumenter om at det ikke virker, fordi alle har det på? Hvor mange gange er det lige, der er vejarbejdere på vejen, iført gule veste, i løbet af en gennemsnitstur?

Jeg kan sagtens forstå argumentet om at kåben blokerer for det meste(der var i øvrigt billeder af det i den der rapport, der viste det meget godt) og jeg kan også godt forstå at det er lidt "u-sejt" at køre rundt med en gul / orange vest på. Det er ærligt talt også derfor at jeg ikke gør det. Men er i sikre på at det ikke er der aben ligger, og ikke fordi at "det alligevel ikke hjælper" ?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Sv: flot sagt
« Svar #6 Dato: Marts 18, 2010, 12:50:04 am »
jamen argumentet er ikke svært at forstå, undersøgelser viser at de ikke virker.

jeg sad ved siden af hende i en flyver til Paris hvor vi havde en lang snak om Bla. de der skide gule veste.
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: flot sagt
« Svar #7 Dato: Marts 18, 2010, 09:19:11 am »
Skod overskrift ;-)

Her er lidt mere. Er det nogen vi kender? :-)
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article925807.ece

Ham på den røde har da vist godt af lidt svingteknik  :lipsrsealed:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: flot sagt
« Svar #8 Dato: Marts 18, 2010, 10:39:38 am »
Det er mig meget imod at iføre mig en gul vest når jeg skal køre på mc. Det er simpelthen for grimt. ......

Desuden tror jeg ikke på at det skulle hjælpe på sikkerheden. Så vidt jeg ved er der ikke lavet en undersøgelse der viser at folk der kører på en komplet lysende gul eller grøn cykel kører mindre galt eller bliver overset mindre (så burde KAWAK'erne være vildt billigere at forsikre) På den anden side kan man jo få hvad som helst frem hvis man vil

eks: Der var ingen af de trafik dræbte på mc sidste år, der var iført batman dragt eller anden super hero uniform (endnu en grund til at gennemføre kostumetur 2010) Dette viser jo at det er 100% sikkert at køre mc blot man ifører sig en sådan form for dragt! Altså burde det vedtages ved lov.....

Jeg tror mange af de oversete MC'ister sidste år, blev overset ikke på grund af farven på deres tøj eller cykel, men simpelthen fordi den anden trafikant simpelthen glemte at se sig for. De ville have overset en lyserød elefant på skateboard... Men når betjenten spør' er svaret jo ikke , Nej Hr betjent, jeg kiggede ikke lige venstre inden jeg kørte ud fra sidevejen...
Men snarere... Jeg så ham simpelthen ikke Hr Betjent.... Han kom så hurtigt!!!

Offentligheden kan ikke leve med alle de trafik dræbte, og politikkerne bliver derfor nødt til at gøre noget. Derfor er debatten og veste kommet frem. For at vise at de gør noget...
kilosvin med div udstyr...

tasman7

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Sv: flot sagt
« Svar #9 Dato: Marts 18, 2010, 03:59:45 pm »




eks: Der var ingen af de trafik dræbte på mc sidste år, der var iført batman dragt eller anden super hero uniform (endnu en grund til at gennemføre kostumetur 2010) Dette viser jo at det er 100% sikkert at køre mc blot man ifører sig en sådan form for dragt! Altså burde det vedtages ved lov.....

den er med på... helle for lyserød kanindragt:-D
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D

tasman7

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Sv: flot sagt
« Svar #10 Dato: Marts 18, 2010, 04:02:35 pm »
der blev osse sagt i indslaget at hvis en bil ikke ku se en lastbil, hvorfor sgu han/hun så ku se en mc (god pointe) og som folk ved er det jo heller ikke alle biler der er lige synlige, eg. folk der ikke har lys på, sorte biler ...etc så med andre ord, alle biler sgu osse ved lov males i skrigende farver for bedre at ku se dem :D og hvis det ku skete, ville vores veste falde helt til jorden.
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: flot sagt
« Svar #11 Dato: Marts 18, 2010, 07:57:28 pm »
Jeg tager gerne alle de bøder ordensmagten smider efter mig, men jeg NÆGTER pure at blive forvekslet med vejarbejdere eller andet godtfolk langs vejene som ikke bevæger sig.

Den virker sikkert på min MC da der ikke er alt det plastik på, men sgu ikke hvis alle kører med det.

Jeg forstår ikke rigtigt jeres argumenter om at det ikke virker, fordi alle har det på? Hvor mange gange er det lige, der er vejarbejdere på vejen, iført gule veste, i løbet af en gennemsnitstur?

Jeg kan sagtens forstå argumentet om at kåben blokerer for det meste(der var i øvrigt billeder af det i den der rapport, der viste det meget godt) og jeg kan også godt forstå at det er lidt "u-sejt" at køre rundt med en gul / orange vest på. Det er ærligt talt også derfor at jeg ikke gør det. Men er i sikre på at det ikke er der aben ligger, og ikke fordi at "det alligevel ikke hjælper" ?

Det er ikke forfængelighed, men en kold konstatering af at der ikke ligger en undersøgelse som viser at de skide veste virker - og gør de ikke det, er det KOMPLET tåbeligt at gøre det til et lovkrav...
Når man i trafikken ser sådan en med diverse reflekser på, så er man vænnet til at det er en person som arbejder på eller ved vejen man kører på, og de bevæger sig ikke sammen med trafikken.
Det skal jeg ikke forveksles med når mit bevægelsesmønster er helt anderledes på MC'en.
« Senest Redigeret: Marts 18, 2010, 08:01:39 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Morfar

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 46
  • Been there, Done that, Bought the Hayabusa
    • Se Flakse Her :
Sv: flot sagt
« Svar #12 Dato: Marts 19, 2010, 06:33:48 pm »
 :facepalm:

Gule (grønne, røde eller lilla) veste virker ikke ... Heller ikke reflekser / striber ...

Farverne får MCister til at ligne en knallert/scooter ...  DERFOR kører folk ud foran os ... "Jammen, hr. Betjent - Jeg så ham ikke - Han må have kørt +200 ..."

Der sker (næsten) aldrig at folk ikke ser Laurits Betjent når han kommer på BMWeren ... I sort læder, hvid hjelm og hvide kåber ... DER ser folk en MC (panser) og ikke en knallert ...

Min Busa er hvid, mit læder næsten helt sort ... Hmmm ... Måske man skulle investere i en hvid hjelm  :mrgreen:

Jeg bliver sgu' så glad når jeg ligger bag en bil - og føreren er nødt til at stille på spejlet fordi jeg (diskret) blænder ham/hende ... Så har de da set mig  :D

/Lars
Nu på IKEA-plader ...

c3

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 159
Sv: flot sagt
« Svar #13 Dato: Marts 19, 2010, 08:22:26 pm »
:facepalm:

Gule (grønne, røde eller lilla) veste virker ikke ... Heller ikke reflekser / striber ...

Farverne får MCister til at ligne en knallert/scooter ...  DERFOR kører folk ud foran os ... "Jammen, hr. Betjent - Jeg så ham ikke - Han må have kørt +200 ..."

/Lars

Jeg må sige at jeg er uenig. Jeg synes man lægger meget mere mærke til folk når de har de farverig jakke på. Hvis man lader farver kategorisere hvad det er man tror man ser må man hellere pudse brillerne og kigge bedre efter.

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: flot sagt
« Svar #14 Dato: Marts 19, 2010, 11:41:07 pm »
HE HE  :lol:

En debat der ikke vil dø!!!