Forfatter Emne: GSX-R600 VS. 750?  (Læst 5486 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
GSX-R600 VS. 750?
« Dato: Marts 14, 2010, 07:19:55 am »
Hep,

Jeg sidder som nogen ved og lurer efter ny MC... - MEN er kommet i tvivl om hvad jeg skal vælge...

Oprindeligt ville jeg kigge efter en GSX-R600 K7, men partypooperen Luske mener at den er sløv, kedelig og momentsvag :)

Bliver jeg "så hurtigt træt af en 600 at jeg fortryder det" eller er det en fin nok bike til søndagsture? - husk at jeg kommer fra en SV650S - på både godt og ondt..

Forsikringsforskellen er forsvindende lille (600kr dyrere for 750'eren) og indkøbsprisen er også noooogenlunde den samme
hvis man vælger en 750'er der har gået lidt længere - altså priser lige omkring 100K-ish

Jeg har dog fundet denne fine GSX-R600 med GPS tracking (krævet af IF) og lidt andet skrammel jeg alligevel skulle ud og give penge for ved køb - hvad siger I til den?

http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=65334

Ps. Ja, ville helst have den skide Triumph, men min fornuft siger mig bare noget andet :(

- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #1 Dato: Marts 14, 2010, 07:35:30 am »
rigtig fin maskine hvis du spør'  mig  :thumbsup:

-men jeg ville også hellere have haft den tre benede.... :innocent:
kilosvin med div udstyr...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #2 Dato: Marts 14, 2010, 08:00:00 am »
Forsikringsforskellen er forsvindende lille (600kr dyrere for 750'eren) og indkøbsprisen er også noooogenlunde den samme
hvis man vælger en 750'er der har gået lidt længere - altså priser lige omkring 100K-ish


Ps. Ja, ville helst have den skide Triumph, men min fornuft siger mig bare noget andet :(

Personligt gad jeg IKKE at køre en 600ccm R4 på landevejen, for den skal hele tiden ligge højt i omdr for at den kan bestille noget som helst. (Læs over 9-10000 omdr/min)
Derfor vil den indbyde til at køre for stærkt hele tiden, hvor i mod 750 og specielt 1000ccm kan køre med lavere omdr og stadigt komme afsted. (750ccm > 7000 omdr og 1000ccm > 3000 omdr/min)

Der er så vanvittig stor forskel på om du ligger over eller under 9000 omdr/min på en 600ccm så ligger du under sker der ikke en skid og over der rykker den bare igennem... (i mine øjne en tracday maskine)

Men til landevejen... Nej tak.  :| ( min 750ccm ) 

Det er det fede ved den 3-benede at den trække super godt i alle områder, og derfor ideel til både landevej og bane. 
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #3 Dato: Marts 14, 2010, 08:09:33 am »
Jannik>Jeg ved det med den 3-benede - men den koster 25K mere i indkøb og gør at mine forsikringer stiger enormt da jeg skal flytte hele skidtet fra LB->Tryg. :(

1000ccm får jeg aldrig HM med på - hun er "allerede bange for en 750'er"

Jeg må ud og prøve 600+750'eren snart, så jeg kan beslutte mig - Ps. kører diesel passat med Max RPM på 5000 o/min, så når det er MC har jeg ikke noget problem i at give den 9000 snoninger - tvært imod.
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #4 Dato: Marts 14, 2010, 09:40:31 am »
Jannik>Jeg ved det med den 3-benede - men den koster 25K mere i indkøb og gør at mine forsikringer stiger enormt da jeg skal flytte hele skidtet fra LB->Tryg. :(

1000ccm får jeg aldrig HM med på - hun er "allerede bange for en 750'er"

Jeg må ud og prøve 600+750'eren snart, så jeg kan beslutte mig - Ps. kører diesel passat med Max RPM på 5000 o/min, så når det er MC har jeg ikke noget problem i at give den 9000 snoninger - tvært imod.

Det med forsikringen er jeg med på, det var bare en beskrivelse.

Det er misforstået at det er farligere på en 750 eller 1000ccm
En GSXR 600 kan køre næsten lige så hurtigt på toppen og i acc. som de andre 2 men den skal bare være højere i omdr for at gøre det samme.
Derfor er en 600 ccm farligere i mine øjne, da man kører meget mere agressivt på den.

Jeg har absolut heller ingen problemer med at skralde cyklen af til begrænseren, men at skulle ligge på 9000 omdr/min hele tiden ville jeg blive træt af efter et par dage.  :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #5 Dato: Marts 14, 2010, 10:11:04 am »
Jeg har det præcis som Jannik skriver. Ved ikke om jeg bliver træt , men jeg synes det stresser at køre med de høje rpm hele tiden.

Det er derfor jeg har valgt en V2 Har kørt en del på en triumph speed triple 1050. Det er lidt samme fornemmelse med hensyn til bundtræk. , og så går den altså også bare derudad når den får lidt at leve af.

Jeg forstår godt din holdning til prisen , og særligt med hensyn til prisen på forsikringer. Jeg har altid været varm på en DUC , men prisen på forsikringen har altid holdt mig væk..

Hvad du end vælger , så held og lykke med købet.

kilosvin med div udstyr...

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #6 Dato: Marts 14, 2010, 05:32:39 pm »

Det er misforstået at det er farligere på en 750 eller 1000ccm
En GSXR 600 kan køre næsten lige så hurtigt på toppen og i acc. som de andre 2 men den skal bare være højere i omdr for at gøre det samme.
Derfor er en 600 ccm farligere i mine øjne, da man kører meget mere agressivt på den.

Jeg er ikke enig.
Hvorfor SKAL man køre mere aggressivt på en 600? For at følge med en 1000'er? Jovist, MEN hvis man nu f.eks giver gas i lige mange sekunder og skifter gear samtidig og bla bla bla, så vil 1000'eren køre hurtigere = mere fare på færde.
Hvis du kører 600'eren på nøjagtig samme måde som en 1000'er vil du stadig sætte Onkel Morfar i sin Mondeo med adskillige længder, og så længe du ikke følges med en 1000'er vil du ikke bemærke at du kører "langsommere end muligt".
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #7 Dato: Marts 14, 2010, 06:27:42 pm »

Det er misforstået at det er farligere på en 750 eller 1000ccm
En GSXR 600 kan køre næsten lige så hurtigt på toppen og i acc. som de andre 2 men den skal bare være højere i omdr for at gøre det samme.
Derfor er en 600 ccm farligere i mine øjne, da man kører meget mere agressivt på den.

Jeg er ikke enig.
Hvorfor SKAL man køre mere aggressivt på en 600? For at følge med en 1000'er? Jovist, MEN hvis man nu f.eks giver gas i lige mange sekunder og skifter gear samtidig og bla bla bla, så vil 1000'eren køre hurtigere = mere fare på færde.
Hvis du kører 600'eren på nøjagtig samme måde som en 1000'er vil du stadig sætte Onkel Morfar i sin Mondeo med adskillige længder, og så længe du ikke følges med en 1000'er vil du ikke bemærke at du kører "langsommere end muligt".
Jo man vil for en 600 med 3000 omdr er totalt bovlam, hvilket gør at du skifter gear til den trækker, men problemet med en 600 er at enten trækken den ikke eller osse møjtræker den, hvor en 1000ccm vil trække mere roligt fordi den er råstærk.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #8 Dato: Marts 14, 2010, 07:10:47 pm »
Men vi snakker vel stadig om en relativt OK MC med en nypris på 150K - altså, den kan ikke være helt skidt hvis de har bygget videre på den i 20år ?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #9 Dato: Marts 14, 2010, 09:24:51 pm »
Jeg har en 600k7 på banen og en 1000k7 til vejen.
Har haft en 750 fra 97 - så det er mit sammenlignings grundlag.

Hvis du skal give stort set det samme for 600 og 750 så tag 750.
De kan køre næsten lige hurtigt, men min 600 trækker stort set ikke under 10.000 omdr :)

750'eren har en langt bedre moment, som jeg tror du ville "nyde" mere til gadekørsel.
Det er lidt irriterende hvis du skal 2-3 gear ned for at overhale ikke :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #10 Dato: Marts 14, 2010, 09:43:11 pm »

675 3-benet

eller

750 4-benet


Til gadekørsel er kraftoverskud nøgleordet når der skal laves mellem accelerationer og overhalninger etc.

Beicher

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #11 Dato: Marts 14, 2010, 10:35:09 pm »
Man køber da ikke en Suzuki, hvis det er en Triumph man vil ha' ???

Synes også det lyder mærkeligt at det skulle være dyre at forsikre en
Triumph 675, end en GSX-R 750...

Hvad skal du gi' for forsikring på  Triumph'en Vs. Suki'en ?

Ps. mc-ejer og fornuft, er ikke altid foreneligt  :mrgreen:
« Senest Redigeret: Marts 14, 2010, 11:36:16 pm af Beicher »
Tidl. SV 1000 R, nu B-KING...

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #12 Dato: Marts 14, 2010, 11:03:50 pm »
Hej JJ

Har du prøvet at ringe til GF, de er billige og er sådan set ligeglad med hvad for en MC du skal have forsikret bare du opfylder nogle krav....

Et af dem er selvfølgelig at du skal have samlet dine forsikringer hos dem, men da de er røvbillige med bil og ok i pris på MC så burde det sammenlagt give dig en god forsikringsløsning.....

Det er værd at bemærke at de har en puljeløsning til deres bilforsikringer, dvs at hvis de har overskud efter et år så udbetales det til kunderne, vi har altid fået omkring 1000 kr. tilbage hvert år !!!!!

Ellers er deres krav som følger: (sakset fra deres hjemmeside)

"For at tegne en kaskoforsikring skal følgende være opfyldt:

    * Du samler alle dine forsikringer hos os
    * Ejer/bruger skal være fyldt 30 år
    * Motorcyklens dagsværdi må ikke overstige 180.000 kr."

Da HM er 30 så burde akt være i skønneste orden...... Det er jo ikke nogen sag at flytte, det klarer de jo........

Anyway, blot en mulig løsning for at få drømmecyklen !!!!!
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #13 Dato: Marts 15, 2010, 06:19:17 am »
Priser:
Triumph 675: 8795, Tryg
GSX-R600: 7147, Tryg
Her skal jeg så flytte HELE lortet fra Lærerstandens - hvilket betyder at vores andre forsikringer stiger en god slat.

GSX-R600, 7200 hos IF
GSX-R750, 7800 hos IF
Her kan jeg lade være andre forsikringer være hos LB og derved stadig have en fornuftig præmie på 2 biler, 4 ulykke, Villa, indbo osv.

Man køber da ikke en Suzuki, hvis det er en Triumph man vil ha' ???

Synes også det lyder mærkeligt at det skulle være dyre at forsikre en
Triumph 675, end en GSX-R 750...

Hvad skal du gi' for forsikring på  Triumph'en Vs. Suki'en ?

Ps. mc-ejer og fornuft, er ikke altid foreneligt  :mrgreen:


Nej men nogen gang må man tænke lidt fornuftigt - 675'eren koster ca. 25K mere i indkøb end Gixxeren - samme årgangs osv.

Grunden til at Suzuki'en kan forsikres så billigt er at IF kun vil have ~7000kr for den - Triumph har ikke et selskab de arbejder sammen med :(
Endvidere koster 675'eren 8795 mod 7100 for en GSX-R600 hos Tryg - så jo der er forskel (Tryg hæfter sig ved at 675'erens nypris er højere end 150K)

Har du prøvet at ringe til GF, de er billige og er sådan set ligeglad med hvad for en MC du skal have forsikret bare du opfylder nogle krav....

Nej, ikke endnu - venter på at min mekanikers "ven" hos Tryg ringer til mig - måske kan han presse den lidt længere ned? - alternativt sidder der en assurandør på
et af de bilfora'er jeg læser på - måske kan han være med.

Min udfordringer at jeg hverken har prøvet Triumph'en eller en Gixxer - så jeg ved ikke hvad der passer min smag bedst - der er ingen tvivl om at en 675'er betragtes
som lidt mere "Feinschmecker" end GSX-R'en - men de er vel begge udemærkede cykler.?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Beicher

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Sv: GSX-R600 VS. 750?
« Svar #14 Dato: Marts 15, 2010, 09:30:07 am »
Kan godt se den er lidt "lakrids" :?

Du må en tur til Bellacentret i weekenden,
der står sikkert en med et godt tilbud, med "messerabat" og alting...
Tidl. SV 1000 R, nu B-KING...