Men vi snakker vel stadig om en relativt OK MC med en nypris på 150K - altså, den kan ikke være helt skidt hvis de har bygget videre på den i 20år ?
Ingen tvivl om at det er en god mc, men man skal tænke på hvad den skal bruges til.
GSXR modellerne er og bliver RACE og de performer bedst med kniven for struben, men jo større motor og jo flere kræfter gør den mere og mere anvendelig på landevejen, fordi den begynder at kunne trække hæderligt ved lavere omdr/min.
Derfor er 600 ccm i mine øjne kun en cykel man skal købe hvis man skal bruge den på bane, eller hvis man er ligeglad med færdselsregler, for hvis du skal holde den under klip, men hvor den stadigt trækker ok så du ikke skal skifte 2-3 gear ned ved overhaling, så skal du ligge i 2 eller maks 3 gear ved almindelig landevejskørsel, og det gad jeg personligt ikke.
GSXR750 er ikke i mine øjne ideel til det heller, men den er klart at foretrække og den gør det da ok.
Skulle jeg skifte til en GSXR så ville det være en 1000ccm for at få bundtrækket...
Jeg har prøvet Alex´s triumph og den trækker i mine øjne bedre til landevejskørsel, så det ville i dette tilfælde klart være den jeg ville gå efter.
Forsikringen må sgu kunne lade sig gøre på en eller anden måde...