Priser:
Triumph 675: 8795, Tryg
GSX-R600: 7147, Tryg
Her skal jeg så flytte HELE lortet fra Lærerstandens - hvilket betyder at vores andre forsikringer stiger en god slat.
GSX-R600, 7200 hos IF
GSX-R750, 7800 hos IF
Her kan jeg lade være andre forsikringer være hos LB og derved stadig have en fornuftig præmie på 2 biler, 4 ulykke, Villa, indbo osv.
Man køber da ikke en Suzuki, hvis det er en Triumph man vil ha' ???
Synes også det lyder mærkeligt at det skulle være dyre at forsikre en
Triumph 675, end en GSX-R 750...
Hvad skal du gi' for forsikring på Triumph'en Vs. Suki'en ?
Ps. mc-ejer og fornuft, er ikke altid foreneligt
Nej men nogen gang må man tænke lidt fornuftigt - 675'eren koster ca. 25K mere i indkøb end Gixxeren - samme årgangs osv.
Grunden til at Suzuki'en kan forsikres så billigt er at IF kun vil have ~7000kr for den - Triumph har ikke et selskab de arbejder sammen med
Endvidere koster 675'eren 8795 mod 7100 for en GSX-R600 hos Tryg - så jo der er forskel (Tryg hæfter sig ved at 675'erens nypris er højere end 150K)
Har du prøvet at ringe til GF, de er billige og er sådan set ligeglad med hvad for en MC du skal have forsikret bare du opfylder nogle krav....
Nej, ikke endnu - venter på at min mekanikers "ven" hos Tryg ringer til mig - måske kan han presse den lidt længere ned? - alternativt sidder der en assurandør på
et af de bilfora'er jeg læser på - måske kan han være med.
Min udfordringer at jeg hverken har prøvet Triumph'en eller en Gixxer - så jeg ved ikke hvad der passer min smag bedst - der er ingen tvivl om at en 675'er betragtes
som lidt mere "Feinschmecker" end GSX-R'en - men de er vel begge udemærkede cykler.?