Forfatter Emne: Støtte til ny Udstødning.  (Læst 5856 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thegriffen

• Scooterfjæs
  • *
Støtte til ny Udstødning.
« Dato: Marts 04, 2010, 09:13:45 pm »
Hep hey...

vil høre om der nogen der kunne tænke sig at hjælpe mig lidt i den jungle af udstødninger der findes.

Jeg har en Hvid SV650 S K8 :http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25906, som stort set som standard. Jeg vil utrolig gerne have en ny udstødning på den, så der kan komme lidt mere lyd på cyklen.

Desværre eller, det er det faktisk ikke, har konen og jeg lige fået en lille søn, så jeg er faktisk ude efter at gøre det så billigt som muligt, da hun har 1000 andre ting hun heller så vi brugte penge på.

Da jeg er en komplet idiot til de forskellige muligheder/udtryk, om hvordan sådan en udstødning kan sidde og se ud, så ligger min ide lidt i at den godt må minde om den standard blot lidt kortere, og sidde i ca samme højde / hældning.

På forhånd tak
kevin

Også håber jeg at kunne finde tid at kunne deltage i lidt flere ture i år.

« Senest Redigeret: Marts 04, 2010, 09:37:43 pm af thegriffen »

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Støtte til ny Udstødning.
« Svar #1 Dato: Marts 04, 2010, 10:02:16 pm »
Mivv er et godt bud på en slip-on udstødning som lyder godt er god kvalitet og til at betale.

Ellers er der jo muligheden for at købe brugt...

Hvad skal den være lavet af? Stål, titanium eller kulfiber???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

thegriffen

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #2 Dato: Marts 04, 2010, 10:26:58 pm »
Jeg har faktisk haft kigget på sådan en Mivv GP i carbon.

men når du skriver slip-on er det så hele systemet?, eller er der noget jeg helt har misforstået.

jeg ikke vil nemlig helst undgå at ødelægge den originale udstødning.

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #3 Dato: Marts 04, 2010, 10:28:13 pm »
Jeg har monteret en mivv i titanium købt ved carpimoto for 1500 (!!) kr og monteret af hunden selv. Og både med og uden db-killer er den fin. Mindre og lettere end originalen, samme montering. Ved slipon skal den originale saves af, men den kan forholdsvis let monteres igen.
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #4 Dato: Marts 05, 2010, 11:03:23 am »
Det er ikke et fuldt system, men derimod en potte som sættes på det originale afsavede rør.

Der følger normalt et samle rør med så man kan montere den originale udstødning igen, men har du en DB-killer til at sætte i vil du ikke komme til at bruge den igen.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

thegriffen

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #5 Dato: Marts 06, 2010, 02:38:21 pm »
Har fundet komplet mivv gp carbon system på ebay til 2900,-

Går ikke udfra det er raketvidenskab at skifte den?

Kevin

Mads | Hvidovre

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: Marts 06, 2010, 05:14:56 pm »
Smid lige link, så vi ved hvad det rent faktisk er du har fundet :)

Mig bekendt fås den nemlig ikke som full system, men kun 3/4 eller hvad man nu siger det, dvs uden forrør.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #8 Dato: Marts 06, 2010, 10:44:23 pm »
Der var en herinde som på et tidspunkt fandt et system til en 650'er som havde både potte og collector-stykke med i pakken. Altså så man ikke var nødsaget til at finde saven frem!

Jeg mener at det var Mivv - men jeg er ikke sikker... Prøver lige at søge på det!

Med andre ord... Det er altså IKKE nødvendigt med et fuldt system!!!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Senest Redigeret: Marts 06, 2010, 10:52:53 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

thegriffen

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #10 Dato: Marts 08, 2010, 07:15:46 am »
Der var en herinde som på et tidspunkt fandt et system til en 650'er som havde både potte og collector-stykke med i pakken. Altså så man ikke var nødsaget til at finde saven frem!

Jeg mener at det var Mivv - men jeg er ikke sikker... Prøver lige at søge på det!

Med andre ord... Det er altså IKKE nødvendigt med et fuldt system!!!

Okay, og det er sku billigt.

Tror det bliver vinderen, men skal lige høre, når der bliver skrevet collector-stykke, er det så et stykke som ikke er vist på billede fra BR-Special?
som billede jeg linker: http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/images/GPlg.jpg

WarfareRecords.dk : Med en nyfødt plus jeg er ved at omregister min seat altea, så må jeg melde pas, spare hver en krone for for at have størst handlefrihed, hvad angår den bette purk. Melde jeg pas. men det ser sku lækkert ud.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Marts 08, 2010, 09:28:51 am »
... men skal lige høre, når der bliver skrevet collector-stykke, er det så et stykke som ikke er vist på billede fra BR-Special?

Bare lige for at bekræfte  :)

Citat: "INCLUDES COLLECTORS SO YOU DO NOT HAVE TO CUT THE ORIGINAL PIPEWORK PLUS PROVISION FOR LAMBDA (O2) SENSOR"...

Collectoren er det stykke rør som sidder under bugen på cyklen og samler afgangsrørene fra de to cylindre. På 650'eren er dette stykke rør det "første" stykke man kan skrue af uden at skulle skifte hele rørsystemet.

På 1000'eren er der bolte i potterne så man kan skrue dem af rørene - det må siges at være en del nemmere! Men Mivv's løsning ift. pris må siges at være et godt alternativ til at finde saven frem.