Jeg kan ikke lige ridse alle udgifter op, i løbet af en sæson. Men der er selvfølgelig service ved besetmte intervaller, så det kommer an på hvor meget du kører. Ligeledes kommer det an på hvor meget du kan/vil lave selv.
Fordelen ved at købe brugt er, at du har en cykel som du sparer en del på, og som måske har ekstraudstyr på, fx. i form af anden udstødning etc.
Ulempen er at du ikke har haft motorcyklen fra begyndelsen, så du ved ikke om fyren du køber fra, har overholdt service, og begrænsninger ved fx indkøring(typisk må man ikke køre over fx 5000rpm de første 1000km). Men den slags er noget man får et indtryk af, når man snakker med sælger. Og som regel er der jo en servicebog, der indikerer service.
For mig er det mest af alt en religionssag og en økonomisk sag. Det er selvfølgeligt fedest at have en ny, men det er også et spørgsmål om penge. Hvis du finder et godt tilbud hos en du kan stole på, ville jeg ikke have noget problem med at købe brugt. Jeg har selv købt begge mine MCer brugt, via forhandler.