Forfatter Emne: Ny vs Brugt  (Læst 1998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paparazzi

• Søndagskører
  • **
Ny vs Brugt
« Dato: Februar 28, 2010, 09:27:40 pm »
Havd er jeres erfaringer med ny kontra brugt? Har læst på div. salgsannoncer ( dba m.m), at der snakkes om at der er en del ekstraudgifter forbundet med en ny cykel udover plader og at man derfor skal købe brugt.

Andre mener at følelsen ved at være 1. ejer, samt sikkerhed for garanti m.m er det man skal lægge vægt på.

Hvad mener i? Hvilke udgifter er der typisk d. 1 sæson? Brugt kontra ny?

P.

pingo

• Sandt SVin
Sv: Ny vs Brugt
« Svar #1 Dato: Februar 28, 2010, 09:59:46 pm »
Jeg kan ikke lige ridse alle udgifter op, i løbet af en sæson. Men der er selvfølgelig service ved besetmte intervaller, så det kommer an på hvor meget du kører. Ligeledes kommer det an på hvor meget du kan/vil lave selv.

Fordelen ved at købe brugt er, at du har en cykel som du sparer en del på, og som måske har ekstraudstyr på, fx. i form af anden udstødning etc.

Ulempen er at du ikke har haft motorcyklen fra begyndelsen, så du ved ikke om fyren du køber fra, har overholdt service, og begrænsninger ved fx indkøring(typisk må man ikke køre over fx 5000rpm de første 1000km). Men den slags er noget man får et indtryk af, når man snakker med sælger. Og som regel er der jo en servicebog, der indikerer service.

For mig er det mest af alt en religionssag og en økonomisk sag. Det er selvfølgeligt fedest at have en ny, men det er også et spørgsmål om penge. Hvis du finder et godt tilbud hos en du kan stole på, ville jeg ikke have noget problem med at købe brugt. Jeg har selv købt begge mine MCer brugt, via forhandler.
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
« Svar #2 Dato: Februar 28, 2010, 10:43:22 pm »
Jeg har haft nye mc'er, og det gør jeg nok ikke igen. I samme øjeblik du skriver under på slutsedlen har du tabt omkring 10% af cyklens værdi. Dertil kommer at det kan være ret svært at handle om prisen på nye mc'er - det er noget nemmere at handle når man køber brugt privat.

Køber du brugt hos en forhandler, giver du 10-15.000 mere end hvis du køber privat, og får så seks måneders garanti med.

Selvfølgelig er det en fed fornemmelse at hente en fin ny cykel hos en forhandler, være den første der kører på den og alt det der - men en måned senere sidder man og tænker over, hvad man kunne have brugt pengene til, hvis du havde købt brugt. Nyt læder, ny hjelm, udstødning osv.

Det er i øvrigt mit indtryk at danskere passer rigtig godt på deres motorcykler, så hvis du køber en cykel der er 3-5 år gammel, er den sikkert købt af et "voksent" menneske, som ikke har voldkørt den - men selvfølgelig skal man se sig for.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Bjørnen

• Søndagskører
  • **
  • Kom så misser.......
« Svar #3 Dato: Marts 01, 2010, 09:17:35 am »
Som markedet er nu - køb brugt. Du kan lave en virkelig ond handel, og få dit legetøj infamt billigt... - men se dig for!
Improvise - Adapt - Overcome

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #4 Dato: Marts 01, 2010, 10:15:20 am »
Jeg ville helt sikkert også købe brugt. Man kan købe sig fattig i ekstraudstyr! Den omkostning kan man lige så godt tørre af på en tosse som har troet at glædesfølelsen af at være første ejer ville overskygge ærgrelsen over ekstraomkostningen...

Det er lige som med damer - man bliver i sidste ende mest glad for de modeller som har få kilometer på klokken frem for dem der skal køres til...  :angel:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #5 Dato: Marts 01, 2010, 10:35:58 am »
Hej

Købte min brugt sidste år ... og glæden er fuldstændig den samme. Fik også fat i en flot cykel som havde gået under 10.000.

Har brugt en del på tøj/udstyr siden købet...

Og den står sgu næsten som ny.....

Så jeg ville også vælge en brugt medmindre penge ikke er noget "problem" ....

Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #6 Dato: Marts 02, 2010, 12:20:30 am »
Citér
Det er lige som med damer - man bliver i sidste ende mest glad for de modeller som har få kilometer på klokken frem for dem der skal køres til...   

Den forstod jeg ikke skurk?? Men måske er det bare mig der har så rene tanker ...  :angel:

Angående køb af brugt kontra ny:
Så er det jo en smags sag lige som så meget andet! Hvor meget betyder det får dig at være den første..?
Som der også er skrevet tidligere , så er det virkelig købers markede lige nu. Og der er rigtigt mange fine maskiner til salg, som kan købes til en rigtig fin pris, men det hjælper jo ikke , hvis du kommer til at side og føle dig snydt fordi du ikke fik den fra NY! -Jeg har haft en del cykler efterhånden, og har haft både nye og brugte. Og ja det er da en super fin fornemmelse at trille ud fra forhandleren med en ny cykel, men efter en månede eller to så er den jo ikke ny mere. Desuden vil en brugt cykel jo også stadig være ny for dig.
Held og  lykke med et evt køb...
kilosvin med div udstyr...

Paparazzi

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: Marts 02, 2010, 03:03:38 pm »
Tak for svarene. Det er nu altså meget rart at vende det, selvom det jo i sidste ende er en selv der skal beslutte det. Tror nu også, at det bliver brugt.

Så er det bare lige om at finde den rigtigt :undecided:

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #8 Dato: Marts 02, 2010, 05:15:59 pm »
Så er det bare lige om at finde den rigtigt :undecided:

Send Gud en PM (altså Gud herinde fra)  :lol:   - han har en Sv1000 til salg hvis det er sådan en fætter som du leder efter.......
Kan også ses her : http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=65403

Blot til info
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #9 Dato: Marts 02, 2010, 08:37:04 pm »
Køb brugt... !

så har den første tosse taget det store tab der er ved at købe spritnyt.   :D

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Marts 03, 2010, 09:15:09 am »
Køb brugt... !

så har den første tosse taget det store tab der er ved at købe spritnyt.   :D

Eneste ulempe er, man skal have overtalt tossen til at tage et tab og ikke blot forvente tæt på nypris for sin 2 år gamle cykel, bare fordi der er hængt lidt blinkende dingenoter på :-P
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)