Forfatter Emne: Bremselængde mc vs bil  (Læst 12036 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Bremselængde mc vs bil
« Svar #15 Dato: August 23, 2005, 09:54:56 am »
Det lyder som om, at du har gang i et væddemål med en eller anden Freno  :?:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Freno

• Roadracer
Bremselængde mc vs bil
« Svar #16 Dato: August 23, 2005, 10:16:52 am »
Nej ikke et væddemål, men bare snak over frokostbordet med kollegere...
/Martin 'Freno'
Rød SV1000S K4, med kåbe

Nunc est bibendum

Bongers

• Gæst
Bremselængde mc vs bil
« Svar #17 Dato: August 23, 2005, 10:18:46 am »
Citat fra: Freno
Det vil sige, at hvis den kan få ordentligt fast i underlaget, er mc hurtigst, da den vejer mindst. Men ellers en lastbil, da den har den største kontaktflade.
Men vi er enige om at en bil ikke bliver hurtigere til at bremse, med en 1 tons trailer efter sig!

Bilen får ikke større bremseflade af at få en 1ton hænger efter sig....

og hvis cyklen ikke vejer noget - så er der ikke meget til at skabe bremsefladen - så skal du sætte spoiler på den..

Den over flade mc hjulet rører vejen med er meget lille, og der er kun to – på bilen har du fire, og større overflade.. lastbilen er lidt svære (flere faktorer) da den ik kan bremse på alle hjul – lad os tage den i aften…

Men i trafikken – der er du den længste bremse afstand (hvis man ikke tager personen der skal bremse i betragtning)..

Bongers

• Gæst
Bremselængde mc vs bil
« Svar #18 Dato: August 23, 2005, 10:19:56 am »
Nej ikke et væddemål, men bare snak over frokostbordet med kollegere...

ja - det har du vist...

men et helt andet væddemål - regner stærkt med at du må hamle op med pølse og brød om 3 uger  :wink:  :wink:

Freno

• Roadracer
Bremselængde mc vs bil
« Svar #19 Dato: August 23, 2005, 10:22:56 am »
Der må da være lavet nogle tests!

Nu må vi se om vejret holder, det ser ikke vildt lovende ud.

SVea-> har du en SVea mobil lidt ligesom batman har en batmobil.. Der holder en her hvor jeg arbejder, hvor der står SVea på siden.. tager lige et billede en af dagene..  :shock:
/Martin 'Freno'
Rød SV1000S K4, med kåbe

Nunc est bibendum

LSJ

• Roadracer
Bremselængde mc vs bil
« Svar #20 Dato: August 23, 2005, 12:29:39 pm »
Ok spank me if I´m wrong!!!!!!!

Mener at huske fra de kedelige teoritimer, noget med bremselængden på MC skal være kortere end for bil. Men kan fandeme ikke huske det. Og teoribøgerne er jo for længst brugt til optænding... Er der ikke nogen der ligger inde med dem??? Men igen en ting er jo hvad de skal som min kunne, et andet er hvad de faktisk kan!!!
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

LSJ

• Roadracer
Bremselængde mc vs bil
« Svar #21 Dato: August 23, 2005, 12:31:19 pm »
Ok spank me if I´m wrong!!!!!!!

Mener at huske fra de kedelige teoritimer, noget med bremselængden på MC skal være kortere end for bil. Men kan fandeme ikke huske det. Og teoribøgerne er jo for længst brugt til optænding... Er der ikke nogen der ligger inde med dem??? Men igen en ting er jo hvad de skal som min kunne, et andet er hvad de faktisk kan!!!
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Bongers

• Gæst
Bremselængde mc vs bil
« Svar #22 Dato: August 23, 2005, 12:54:29 pm »
Er jeg den eneste der venter på, at Capone sviner LSJ for at stamme  :?:   :wink:  :wink:

LSJ

• Roadracer
Bremselængde mc vs bil
« Svar #23 Dato: August 23, 2005, 01:12:52 pm »
Hva helvede går der galt med min FCK pc. den smækker alting op 2 gange idag. Har lige gjort det samme på et indlæg jeg svarede på andetsteds men har slettet, og skal ske straksher også Hr. Bongers
 :D  :D  :D
Ka ta det
Blå SV1000S med

LSJ

• Roadracer
Bremselængde mc vs bil
« Svar #24 Dato: August 23, 2005, 01:22:31 pm »
Nu ka jeg heller ikke slette... Ok i har håneretten resten af dagen :D
Blå SV1000S med

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Bremselængde mc vs bil
« Svar #25 Dato: August 23, 2005, 01:40:13 pm »
Citat fra: LSJ
Ok i har håneretten resten af dagen :D
Argh, det er altså billigt sluppet når vi alle sammen skal ud og kører......  :wink:  :lol:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Bremselængde mc vs bil
« Svar #26 Dato: August 23, 2005, 01:45:28 pm »
SVea-> har du en SVea mobil lidt ligesom batman har en batmobil.. Der holder en her hvor jeg arbejder, hvor der står SVea på siden.. tager lige et billede en af dagene..  :shock:

Ja det er mig, der sidder og venter længselsfuldt på at du kommer og tilbyder mig en tur ud i det grønne på den røde  :oops:  :oops:  :oops:  Sig lige til inden du tager billeder, så jeg lige kan nå at ordne hår og sådan...
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Palle

• Søndagskører
  • **
  • Bike: Sv650S
Bremselængde mc vs bil
« Svar #27 Dato: August 23, 2005, 02:50:48 pm »
Stay tuned.. Hvis ikke min pc derhjemme har valgt helt at rydde op i gamle shortcuts, så har jeg et link til en tysk test af SV'eren hvor dens bremselængde, så vidt jeg husker, er på højde med Porsche 911. Men det hele kommer helt sikkert an på hvor god chaufføren er.
Jeg kigger lige efter linket senere i dag.
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.

Freno

• Roadracer
Bremselængde mc vs bil
« Svar #28 Dato: August 23, 2005, 03:22:42 pm »
Citat fra: SVea

Ja det er mig, der sidder og venter længselsfuldt på at du kommer og tilbyder mig en tur ud i det grønne på den røde  :oops:  :oops:  :oops:  Sig lige til inden du tager billeder, så jeg lige kan nå at ordne hår og sådan...

I det grønne ligefrem.. Hmm må vi lige se på, giver du så en tur i SVea mobilen? Er lidt måløs over at du har installeret internet i den øse..  :shock:  :shock:
Kan da godt lige råbe bøh inden jeg tager billedet. :D

Citat fra: Palle
Stay tuned.. Hvis ikke min pc derhjemme har valgt helt at rydde op i gamle shortcuts, så har jeg et link til en tysk test af SV'eren hvor dens bremselængde, så vidt jeg husker, er på højde med Porsche 911. Men det hele kommer helt sikkert an på hvor god chaufføren er.
Jeg kigger lige efter linket senere i dag.

Se nu begynder det at blive spændende... venter i stor spænding. Jo men ham der bremser 911'eren er nok heller ikke helt dårlig.. så det går nok lige op.
/Martin 'Freno'
Rød SV1000S K4, med kåbe

Nunc est bibendum

Palle

• Søndagskører
  • **
  • Bike: Sv650S
Bremselængde mc vs bil
« Svar #29 Dato: August 23, 2005, 08:37:02 pm »
DangNamit... kan føle presset på mine skuldre... kigger lige een gang til ;-)
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.