Nu ikke for at virke som en sur stodder
..men det er da noget af et bredt spørgsmål.. ???!!
men det kom frem at det skulle være fra 95 (60mph) til 0
det vil jeg lige afprøve senere eller i morgen
uden at skulle vide det med sikkerhed, så vil jeg ikke umiddelbart give Bongers ret i at jo større kontaktflade jo bedre,
da støre kontaktflade nærmest selvfølgelig er ligmed FLERE KG der skal stoppes.
og egentlig har vi gang i et spørgsmål om vægt/bremsekraft-forhold
og med hensyn til kampvognen, så kan den jo stoppe urimeligt hurtigt,
men nu tror jeg ikke umiddelbart at man kører hen til den lokale dækmand og får nye bælter på. ? lidt uden for kategori altså..
en lastbil har rigtig gode bremser, og endnu bedre når den er lastet (men flere kg) pga lastafhængige bremser,
der er dog den hage at bremserne er aktiveret på lufttryk og faktisk kan tage omkring ½ - 1 sekund inden de virker optimalt.. 70 km/t = 19.4 m/s
der er ret mange faktorer der kan spille ind for en god nedbremsning,
hvilke skiver, klodser, dæk og hvor god fører..
har selv kørt med "green stuff" klodser på min Kadett
og skal lige hilse at sige : DET VIRKER ! 200 - 0 uden slinger
motorcykler.. hvor store skiver, hvor kraftige bremser, 2,4,6 stempler, sintermetal klodser, hvilket fordæk ?
store skiver og kalibere + gode klodser og et blødt fordæk giver god bremseevne, der er nem at dosére
vi har jo forresten også et par stykker, der har monteret gixxer forgaffel og bremser.. det skulle være noget der virker (Jannik, JaCob ?)
har selv fornylig prøvet en '98 Fireblade.. og hold da kæft hvor kan den bremse !!
når baghjulet hænger i luften, bliver det ikke meget bedre
Mvh Alex ..der godt vil påtage sig opgaven at udbremse en lastbil.