Hej Alle på mit ynglings-forum til besvarelse af alt...
Jeg har lige nogle spørgsmål vedr. en masse EDB. Jeg sætter lige numre ved de forskellige, så de er nemme at referere til.
1. Kan man få en omvendt USB-hub? Jeg har en printer, som gerne skal deles af 2 maskiner. Min stationære og min Synology printserver. Grunden til at jeg ikke kun benytter printserveren er at det også er en scanner, Synology understøtter kun print-delen. Scanning behøves kun at kunne benyttes fra min stationære.
2. Jeg mangler et program, som kan "flytte" plads fra mit D-drev til C-drevet. Harddisken er delt, så det er fysisk kun 1. (Det er en gammel bærbar jeg har fikset for en veninde, og jeg gider ikke at skulle installere alt igen. En gammel Acer, som sikkert har været opdelt fra start) Er det muligt?
3. Jeg mangler et modul eller hjemmeside ala Wordpres eller det her til den loge jeg er med i. Det skal primært bruges til billeder. MEN der skal være kode på, så alle ikke kan se med. Samtidig skal det være nemt at ligge billeder op. Der er 15 brugere, og alle er ikke lige gode venner med deres PC. Så det skal være nemt. Det må gerne indeholde muligheder for alm. sider også, så vi kan ligge vedtægter etc. ind. Nogen der har nogle forslag?
4. Efter jeg har fået mig en iPhone, så bliver jeg snart nødt til at skifte min PC ud med en Mac. Jeg regner med en Mac Mini grundet prisen, og fordi min stationære er døden nær. Den lille Mac Mini er med 2GB ram. Er det nok? Maskinen skal primært bruges til alm. brug. Dvs. sjældent noget grafisk tungt.
5. Udover dette har jeg brug for at vide hvordan jeg kan benytte AutoCad på Mac'en. AutoCad understøttes ikke af Mac. Hvad findes der af muligheder - gerne uden at skulle have 2 styresystemer jeg kan vælge imellem.?
Håber I igen kan hjælpe.
/Mads