Forfatter Emne: Hugger og plov fra kompotech  (Læst 7093 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads_t

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 144
Hugger og plov fra kompotech
« Dato: Februar 09, 2010, 03:10:01 pm »
Hej.

Jeg har lige købt en ny sort sv650sk9, da den er sat 10000 kr. ned i 2010. Det er min første motorcykel, så jeg glæder mig helt vildt til det her vintervejr skifter.

Men jeg har kigget lidt omkring på nettet for at se hvad man ellers kan få af udstyr. Og så faldt jeg over denne hjemmeside:

http://www.kompo-tech.com/

Der fandt jeg disse to ting, som jeg syntes ser fornuftige ud til prisen.

Plov: http://www.kompo-tech.com/catalog/product_info.php?cPath=26_62&products_id=257

Hugger: http://www.kompo-tech.com/catalog/product_info.php?products_id=253

Men jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med kompo-tech, eller om der er noget andet der er bedre og billiger, som jeg skal kigge på?

Jeg kan se at huggeren ikke er malet, er der nogen der ved, hvor jeg kan finde noget sort maling med farvekode YAY?

På hjemmesiden står der at ploven er malet sort (YAY) ligesom min motorcykel.

Håber der kommer masser af gode råd til en nybegynder.

PS. Fedt med sådan et forum til sv'er, tror der bliver til mange timers læsning.

Mvh. Mads Tønder
Mvh. Mads Tønder

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #1 Dato: Februar 09, 2010, 07:34:46 pm »
Jeg har begge dele og du skal forvente at arbejde lidt med huggeren, da ikke passer 100 %

Det er ikke sikkert at ploven passer, hvis du har anden udstødning på.
Jeg har et Mivv komplet system, det fylder lidt for meget under motoren, så jeg måtte sænke ploven 10mm, alternativt kan man skære ud i bunden af ploven.

Jeg er sikker på, at de også kan male huggeren til en billig penge, da de først maler ploven efter bestilling. Prisforskellen på ploven er 40Euro og det får du ikke billigere herhjemme.

Det eneste kritikpunkt jeg har, er netop malingen, finishen er super, men leveringen blev forsinket 3 uger, fordi de ikke havde noget maling  :whatever:
Og man hører ikke en lyd fra dem, først da jeg kontaktede dem, fordi varen ikke dukkede op på den aftalte leveringsdato, kom undskyldningen med malingen.

Men det er vist alm. procedure i Italien  :rant:

Men, jeg har ingen betænkning ved at bestille fra dem igen.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #2 Dato: Februar 09, 2010, 08:16:09 pm »
Jeg har en orginal liggende, helt ny, den sad på min SV1000SK7 da købte den, gi et bud den er sort
Hayabusa Sort / Orange

Mads_t

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 144
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #3 Dato: Februar 09, 2010, 08:20:17 pm »
Jeg har begge dele og du skal forvente at arbejde lidt med huggeren, da ikke passer 100 %

Det er ikke sikkert at ploven passer, hvis du har anden udstødning på.
Jeg har et Mivv komplet system, det fylder lidt for meget under motoren, så jeg måtte sænke ploven 10mm, alternativt kan man skære ud i bunden af ploven.

Jeg er sikker på, at de også kan male huggeren til en billig penge, da de først maler ploven efter bestilling. Prisforskellen på ploven er 40Euro og det får du ikke billigere herhjemme.

Det eneste kritikpunkt jeg har, er netop malingen, finishen er super, men leveringen blev forsinket 3 uger, fordi de ikke havde noget maling  :whatever:
Og man hører ikke en lyd fra dem, først da jeg kontaktede dem, fordi varen ikke dukkede op på den aftalte leveringsdato, kom undskyldningen med malingen.

Men det er vist alm. procedure i Italien  :rant:

Men, jeg har ingen betænkning ved at bestille fra dem igen.

Ok. Hvor meget tilpasning havde du med din hugger, skal man til at slibe og bore for at få den til at passe?

Jeg har kun en anden potte på, så det burde ikke blive et problem at få ploven på. I det link til ploven står der at den er malet sort i farven YAY ligesom motorcyklen. Kan se der er 40 euro forskel på en hvid og en malet, så det passer jo med det du siger.

Prøver at skrive en mail til dem, for at høre hvad de skal have for at male huggeren.

Tak for hjælpen

Mvh. Mads Tønder

Mads_t

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 144
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #4 Dato: Februar 09, 2010, 08:21:24 pm »
Jeg har en orginal liggende, helt ny, den sad på min SV1000SK7 da købte den, gi et bud den er sort

Er det en plov eller en hugger?
Mvh. Mads Tønder

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #5 Dato: Februar 09, 2010, 10:48:01 pm »
Husk at sv650s og sv1000s ikke deler kåbe/plov/hugger
« Senest Redigeret: Februar 09, 2010, 10:49:37 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #6 Dato: Februar 09, 2010, 11:04:52 pm »
Husk at sv650s og sv1000s ikke deler kåbe/plov/hugger
Det er en Plov, og den er fra en 1000S, jeg ved ikke hvor meget tilpasning der skal til
Hayabusa Sort / Orange

Mads_t

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 144
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #7 Dato: Februar 10, 2010, 09:45:58 am »
Husk at sv650s og sv1000s ikke deler kåbe/plov/hugger
Det er en Plov, og den er fra en 1000S, jeg ved ikke hvor meget tilpasning der skal til

Er der nogen der ved, hvor meget tilpasning der skal til for at få den til at passe?
Mvh. Mads Tønder

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #8 Dato: Februar 10, 2010, 01:09:43 pm »
Jeg ved ingenting, men på dit link ser det ud til at ploven er malet.

Hvis ikke den er malet, kan du næsten lige så godt bestille sammen med den anden Mads fra Århus hos http://www.twinshack.co.uk/prods/305.html

Så flink er jeg nemlig  :angel:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads_t

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 144
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #9 Dato: Februar 10, 2010, 02:14:49 pm »
Jeg har lige fået en mail fra Kompotech. De skriver at ploven er malet og er med i prisen på 140 euro. Huggeren er ikke malet, men det kan jeg få gjort 30 euro. Så det ville blive i alt 265 euro med forsendelse, ved ikke om det kan gøres billigere.

Var ellers fristende at bestille sammen med Mads fra Århus, men hvis det først skal males bagefter syns jeg det bliver lidt bøvlet, tror heller ikke det kan gøres billigere.

Jeg fandt også lige det her inde på ebay, det er godt nok også billigt, ved godt det skal males.

Plov:
http://cgi.ebay.de/Bugspoiler-SV650-SV1000-SV-650-1000-belly-pan_W0QQitemZ120527864401QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item1c10054251#ht_1790wt_1188

Hugger:
http://cgi.ebay.de/Hinterradabdeckung-Hugger-SV-650-SV650-S-SV650S-ab03_W0QQitemZ120517057672QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item1c0f605c88#ht_786wt_1167

Det er ikke helt det samme design, men syntes det ser godt ud. Ser også ud som om det er tilfredse kunder der har købt.
Mvh. Mads Tønder

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #10 Dato: Februar 10, 2010, 09:43:11 pm »
Ok. Hvor meget tilpasning havde du med din hugger, skal man til at slibe og bore for at få den til at passe?

Du skal kun bore 2 huller, centerhullet midt for bagsvingeren og et hul ved bremseslangeholderen i højre side. Hullerne ved kædeskærmen er boret, men skulle tilpasses på min, da de ikke passsede.
Da bagsvingeren ikke har samme højde på midten, skal du finde noget at lægge under huggeren, ellers vil du få en sprække på 8mm, lige ind til bagdæmperen.
Jeg ved ikke om der er nogen andre mærker, der har taget højde for det.

Tror jeg brugte en times tid på monteringen.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #11 Dato: Februar 10, 2010, 10:13:20 pm »
Var ellers fristende at bestille sammen med Mads fra Århus, men hvis det først skal males bagefter syns jeg det bliver lidt bøvlet, tror heller ikke det kan gøres billigere.
Han er altså også en super fin fyr! :mrgreen:

Mht. dine overvejelser omkring eBay huggere, så kommer jeg lige med en af mine erfaringer:
Jeg købte en meget billig glasfiber-hugger fra eBay - tror det var 20-30€ umalet. Den havde mildt sagt en rigtig ringe pasform, og var generelt af dårlig kvalitet. Jeg tror ikke jeg køber sådan noget billigt skrammel igen. P.S. Du må faktisk gerne få den for et par is eller øl, men den passer nok desværre ikke på den nye model...

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Mads_t

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 144
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #12 Dato: Februar 10, 2010, 10:33:51 pm »
Ok. Hvor meget tilpasning havde du med din hugger, skal man til at slibe og bore for at få den til at passe?

Du skal kun bore 2 huller, centerhullet midt for bagsvingeren og et hul ved bremseslangeholderen i højre side. Hullerne ved kædeskærmen er boret, men skulle tilpasses på min, da de ikke passsede.
Da bagsvingeren ikke har samme højde på midten, skal du finde noget at lægge under huggeren, ellers vil du få en sprække på 8mm, lige ind til bagdæmperen.
Jeg ved ikke om der er nogen andre mærker, der har taget højde for det.

Tror jeg brugte en times tid på monteringen.

Tak for svaret.
Tror godt jeg tør bestille sådan en. Hvad med beslag, skruer og bolte, fulgte det med?
Var din hugger malet? Grunden til jeg spørger er, at de skrev fra kompotech at de ikke var sikker på hvordan malingen ville holde når man borede huller til tilpasning, så ville lige høre din erfaring.
Mvh. Mads Tønder

Mads_t

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 144
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #13 Dato: Februar 10, 2010, 10:40:29 pm »
Var ellers fristende at bestille sammen med Mads fra Århus, men hvis det først skal males bagefter syns jeg det bliver lidt bøvlet, tror heller ikke det kan gøres billigere.
Han er altså også en super fin fyr! :mrgreen:

Mht. dine overvejelser omkring eBay huggere, så kommer jeg lige med en af mine erfaringer:
Jeg købte en meget billig glasfiber-hugger fra eBay - tror det var 20-30€ umalet. Den havde mildt sagt en rigtig ringe pasform, og var generelt af dårlig kvalitet. Jeg tror ikke jeg køber sådan noget billigt skrammel igen. P.S. Du må faktisk gerne få den for et par is eller øl, men den passer nok desværre ikke på den nye model...

Hygge

Man kan heller ikke været andet med det flotte navn  :D

Jamen det lyder jo ikke så godt med de billige hugger fra ebay, kunne være man skulle ofre lidt flere penge og få noget fra kompotech. Tak for tilbuddet, men har læst at den ikke skulle passe, hvis det er til en oldschool. Og hvis den ikke er så pæn, har jeg heller ikke lyst til at sætte den på.

Har du ellers fået bestilt fra  http://www.twinshack.co.uk/prods/305.html ? Må jeg spørge hvorfor du lige valgte det sted og ikke Kompotech?
Mvh. Mads Tønder

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Hugger og plov fra kompotech
« Svar #14 Dato: Februar 10, 2010, 11:03:36 pm »
Tak for tilbuddet, men har læst at den ikke skulle passe, hvis det er til en oldschool. Og hvis den ikke er så pæn, har jeg heller ikke lyst til at sætte den på.
Helt i orden!

Har du ellers fået bestilt fra  http://www.twinshack.co.uk/prods/305.html ? Må jeg spørge hvorfor du lige valgte det sted og ikke Kompotech?
Nej, jeg har endnu ikke bestilt. Er lige ved, at skabe mig et overblik over hvor meget det er ved at løbe op i, da jeg også har smidt en tråd på MCG.
Jeg bestiller fra twinshack i stedet for Kompotech, fordi de forhandler Poly26 produkter, og jeg synes at ploven Poly26 laver til Old School SV'eren er den fedeste der findes.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her