Så er der vist lagt i ovnen til ca. 1000000000 holdninger og erfaringer samt gode råd......
Men mine 5 cent er så at du skal gå efter enten HP, Lenovo eller Dell, da deres bygge kvalitet er som regel i orden og deres specs er rimelige.....
Der er mange smarte farver og designs derude og det er her at de mindre solide mærker henter deres kunder.... Mærker som Acer, Medion, Zepto (RIP) osv. er smarte flotte og særdeles sensitive overfor hverdagsbrug....
Sony er i mine øjne superfede, de har en god kvalitet og så ser de også sprøde ud i deres design, men de er alt for dyre.......
Bilka er nu ikke et dårligt sted at kigge, de har ind imellem nogle fine tilbud på HP produkter ellers så vil jeg da anbefale at kigge på
www.edbpriser.dk eller
www.pricerunner.dk der er en masse netshops som dumper priserne og man kan til tider finde en god deal.....
Processorhastigheden er nok fin nok uanset hvad du vælger, når vi snakker en ny laptop....
Størrelsen på HD er jo en holdningssag og jeg ville nok satse på mindst 500 GB
RAM ville jeg ikke have mindre end 4 GB
Grafikkort skal have sin egen RAM og ikke delt
Måske skulle du også se lidt på hvad højtalere der sidder i, ikke så meget mærket men mere om den har 2 gode huller til at kaste lyden i hovedet på dig.....
evt. en kortlæser til SD/MicroSD så du kan tømme kamera/MP3/telefon nemt
Husk at kigge efter Bluetooth da det IKKE er standard i ALLE nye laptops
Tja så kan jeg ikke lige komme på mere, men happy hunting.... og lad os høre hvad du endte ud med