Forfatter Emne: ang. gsxr dele på en sv1000s fra 04  (Læst 3223 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karelen

• Søndagskører
  • **
ang. gsxr dele på en sv1000s fra 04
« Dato: Januar 30, 2010, 04:40:50 pm »
jeg har læst en masse indlæg herinde og er rigtig glad for alle de nyttige informationer man kan finde herinde, men jeg kan dog ikke holde helt styr på det hele, så håber der er en venlig sjæl der lige kan svare på mine spørgsmål, så jeg har det samlet.
jeg vil gerne opgradere min sv, og har læst at der er en del gsxr dele som passer på, jeg er tænker mest på disse ting.

fælge, forgaffel og bagdæmper.

ved bare ikke hvilke årgange/modeller jeg skal have fat i delene fra.
På forhånd tak.
Jesper
« Senest Redigeret: Januar 31, 2010, 11:42:37 am af karelen »

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
Sv: ang. gsxr dele på en sv1000s fra 07
« Svar #1 Dato: Januar 30, 2010, 05:57:51 pm »
jeg har læst en masse indlæg herinde og er rigtig glad for alle de nyttige informationer man kan finde herinde, men jeg kan dog ikke holde helt styr på det hele, så håber der er en venlig sjæl der lige kan svare på mine spørgsmål, så jeg har det samlet.
jeg vil gerne opgradere min sv, og har læst at der er en del gsxr dele som passer på, jeg er tænker mest på disse ting.

fælge, forgaffel og bagdæmper.

ved bare ikke hvilke årgange/modeller jeg skal have fat i delene fra.
På forhånd tak.
Jesper

Jeg er sikker på Sajmon byder ind med en masse viden, jeg har selv en GSXR K4 forgaffel på passer lige over ikke Sajmon ?? :thumbsup:
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen

Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: ang. gsxr dele på en sv1000s fra 04
« Svar #2 Dato: Januar 31, 2010, 10:09:27 pm »
Der er forskellige grader af ordet "passer" - men som udgangspunkt passer alle forgafler lige over fra GSX-R årgange 2000 og fremad, samt alle forgafler fra 1996 og til 2000 (populært kaldet SRAD modellen) med lidt modifikation af styrstoppene.
Det bedste er at få forhjulet med, men SV forhjulet kan sagtens bruges med lidt tilpasning af længden på bøsningerne, da forakslerne er samme mål på det stykke der sidder igennem hjulet.

SV1000 passer IKKE (og jeg gentager) IKKE bagdæmper med GSXR fra 2000 og fremad - årsagen er at dæmperen er for kort på GSXR, og udveksling og vandring er forskellig. Det er set lavet, men min egen bitre erfaring er at SV'eren bliver stiv som et bræt med dæmperen på slappeste settings og løseste fjeder.

MEN!!!!!!

Bagdæmper fra Kawa ZX10R 03 og fremad er LIGE i skabet mht vandring, længde og karakteristik - det eneste der varierer, er hvad vej reservoiret vender og om man derfor skal have en stribe powerwrap på sit bagerste forrør for at holde varmen væk. De er til at finde på ebay for 400 kroner og opad.

Mht forgafler er der lidt variationer, så det nemmeste er at spørge på en specifik gaffel du finder til salg - så kan jeg nemt finde svar på hvad der passer og hvad du SKAL have med til den.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

karelen

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: Februar 01, 2010, 10:37:03 pm »
tak for det gode svar, så lige et spørgsmål mere, passer gsxr bagfælge på sven? så man evt. kunne købe et sæt?

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #4 Dato: Februar 01, 2010, 11:04:05 pm »
Mit gæt er ja - men det er kun et gæt.

Jeg har primært koncentreret mig om forenden af cyklen, så jeg ved det ikke...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Februar 02, 2010, 09:37:59 am »
tak for det gode svar, så lige et spørgsmål mere, passer gsxr bagfælge på sven? så man evt. kunne købe et sæt?
fra 600 og 750 skulle den passe på samme aksel og spacers 5,5"
dog hvis det er en bagfælg fra en nyere 1000 er den 6" og kræver nogle andre spacers.

der har været stor debat om dette omkring 190 dæk og afstand til kæde på svrider.com men det er lykkedes for nogle stykker  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::