Min tanke var at starte en tråd, hvor vi kunne dele / fremvise vores vinter projekter. For dermed at skabe inspiration til andre....
Jeg ved at der er mange små hobbyværksteder/garager der er fulde af liv i denne mørke tid! Lad os se og høre om hvad i hygger med...
Jeg skal gerne selv starte!
I et anfald af vinter depresion begyndte jeg at skille min mc ad. Det er altid god medicin at skrue lidt, når vintermørket begynder at tære på een , eller hvis andre ting i livet bliver lidt sure..
Der var jo nogen der havde forsøgt sig på at "låne" mit kære Svin, da sæsonen var ved at være slut
- så stod og skulle have ny øverste gaffelbro, da den blev brækket i stykker ved den lejlighed!
Hmm... inden jeg fik set mig om, kom der flere og flere dele af cyklen, i takt med at jeg fandt flere ting som jeg da lige kunne ændre. I kender det sikkert, små ting som man gerne lige har villet rette på, eller ændre, men som man ikke lige fik gjort fordi man hellere ville køre..
Nå men, det startede med en gaffelbro! Held i uheld, havde jeg fået købt mig en USD gaffel med hjem fra USA i sommers, så i stedet for at købe en original bro, begyndte jeg at lede efter stumper til at lave den ombygning som har været undervejs længe.. hmm... Da jeg fik taget gaflerne af kunne jeg pludselig se køleren rigtigt meget!! (surprise
) -og dermed se det stykke arbejde
som blev udført af en mekanikker sidste vinter, da jeg fik monteret den anden køler i forbindelse med en forsikrings skade! Der har hele tiden været ting ved den ombygning der har irriteret mig. For det første var der lavet nogle beslag som var helt hen i skoven og så ud ad h... til , og desuden havde det givet mig mindre styrudsving, da den nye køler er lidt tykkere... Så af med den og i gang med at lave nye beslag! Samtidigt havde det længe irriteret mig at den forrige ejer havde ødelagt den undertray der sad på cyklen, og bare lappet den sammen med lidt fiber.(han havde flået blinklysene ud og lappet hullerne) ?? - SÅ af med hele bagenden og i gang med at lave en fin undertray ud af den gamle. Den skal nu bruges til at lave en glasfiberform, hvor jeg kan støbe ny(E) understays. Hvis det bliver godt skal der laves i alt fald to mere til de andre to Svinedrenge i klubben.
Lygten er røget på hylden sammen med den gamle gaffel, og jeg har bestilt en ny!
så dermed skal der også gøres lidt ved lednings nettet , da der ikke bliver plads til at samle det hele i lygten mere..
Da jeg har valgt at montere en streefighter Yoke på min Gixer gaffel, har jeg valgt at flytte tændingen ned på siden, for at få et mere enkelt look. Jeg har jo allerede flytttet lidt på ledningerne og desuden kommer styrlåsen ikke til at virke alligevel. Der er der nu lavet et nyt beslag, og låsen sidder nu på siden (første færdige projekt jubii....
)
Det var vist så det hele, eller nej jeg arbejder egentlig også på et projekt med noget nummerplade holder, men nu må vi se om det bliver til noget.
Sådan står hun lige nu, men jeg er sikker på hun nok skal blive fin og klar til til sommer...
Det er godt der er længe til at vi skal køre....