Forfatter Emne: Forsikringsskade på trædecykel og tavs modpart  (Læst 2713 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Forsikringsskade på trædecykel og tavs modpart
« Dato: December 20, 2009, 02:03:49 pm »
Hej alle

Jeg var for noget tid siden ude for en ulykke, hvor jeg skulle overhale to unge knægte der cyklede ved siden af hinanden på cykelstien. Jeg var også selv på trædecykel. Jeg ringer med klokken, og i det jeg overhaler trækker den yderste dreng til venstre, lige ind i mig, så vi styrter.

Han forklarede sig efterfølgende med, at han troede jeg ville overhale imellem dem... :facepalm: I min choktilstand vidste jeg ikke lige hvad jeg skulle sige til det...  :brok:

Men jeg har kontaktet min forsikring, som vil dække det tøj osv jeg havde på, og også min splinter nye Macbook som jeg havde i min rygsæk (i den forbindelse skal jeg ha kontaktet Arepa, for at få vurderet skaden). Men de skriver så de ikke vil dække skaden på min cykel, da den anvendes som transportmiddel. Dertil skriver de, at da der er en kendt skadevolder, så kan jeg få hans ansvarsforsikring til at dække. Jeg skal bare tage kontakt til ham.

Mit problem er så, at jeg har skrevet til ham 2 gange nu, og han svarer ikke. Jeg ved ikke om jeg skal give ham et par dage, eller om jeg skal opsøge ham på hans adresse som jeg fik fra hans sygesikringskort. Han er fra 1993, så det er jo nok hans forældre jeg skal snakke med, men kan lige forestille mig han ikke har sagt noget som helst til dem...

Hvad ville I gøre? :club:
Og hvad synes I jeg skal gøre?  [afro|

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Forsikringsskade på trædecykel og tavs modpart
« Svar #1 Dato: December 20, 2009, 02:25:41 pm »
Jeg ville finde et tlf.nr til adressen, og tage en snak med hans forældre.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Forsikringsskade på trædecykel og tavs modpart
« Svar #2 Dato: December 20, 2009, 03:31:45 pm »
Hvorfor skal du lave forsikringens arbejde? - det er vel dem der tager kontakt til guttens forsikring og klarer det?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Sv: Forsikringsskade på trædecykel og tavs modpart
« Svar #3 Dato: December 20, 2009, 03:45:02 pm »
Jesper Jensen:
Problemet er at jeg ikke ved hvilket forsikringsselskab det er som de skal tage kontakt til, da gutten ikke vil oplyse det, eller generelt ikke gider svare på mine beskeder :)

Claus M:
Det har jeg også overvejet, og fandt faktisk et nummer, men det er ikke samme navn, men tror jeg prøver at ringe til det alligevel, og se hvad der sker :)

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Forsikringsskade på trædecykel og tavs modpart
« Svar #4 Dato: December 20, 2009, 04:06:55 pm »
Når du får dem i tale kan du jo berolige med at det ikke koster dem en krone, idet der ikke er selvrisiko på ansvarsskader via indboforsikringen.

Skrive/ringe er nok mindre effektivt end at dukke op, og pænt og høfligt forklare det skete - det er jo muligt at hans cykel også fik et knæk - og det klares så af DIN ansvarsforsikring...og alle er glade.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Sv: Forsikringsskade på trædecykel og tavs modpart
« Svar #5 Dato: December 20, 2009, 04:27:48 pm »
Ja Søren, det kan du jo have ret i.

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Sv: Forsikringsskade på trædecykel og tavs modpart
« Svar #6 Dato: December 20, 2009, 04:43:33 pm »
Så svarede han sku på SMS'en.

Hans forældre ville lige kontakte deres forsikringsselskab og så vende tilbage i morgen.

Hvorfor de vil kontakte deres forsikringsselskab ved jeg ikke lige, men bare jeg får policenummer osv i morgen, så er jeg glad :)

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Forsikringsskade på trædecykel og tavs modpart
« Svar #7 Dato: December 22, 2009, 12:47:31 am »
Jeg forstår ikke.. Plejer man ikke bare at kontakte sit forsikringsselskab med skaden, og så tager de sig af resten?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Jess

  • Gæst
Sv: Forsikringsskade på trædecykel og tavs modpart
« Svar #8 Dato: December 22, 2009, 06:51:38 am »
Jeg har lige haft en trambolin til at ligge oppe på taget af min ejendom. Det var naboens der var blæst herover, men det var min egen forsikring der skulle dække skaden, da det ikke havde været med hensigt at den var fløjet derop.....Hmmm.....-jeg ved nu snart ikke....
Jeg ventede længe på at høre fra naboens forsikring, men der kom aldrig svar, så jeg ringede til min egen, og fik at vide at det faktisk var dem der skulle dække, så det er ikke altid bare at ringe......desværre

Nåh men jeg synes nu du skulle slå et smut forbi adressen, så du kan hvilke folk du har med at gøre.