Surt Jacob - man føler sig som en ludo brik.
Jeg kan så godt sætte mig i dit sted - og tror det eneste du får ud af det er at du ikke stoler på håndværkere længere
Det er synd for alle dem der er ærlige - men der er jo altid nogen der ødelægger det for andre.
Om 600 kroner er rimeligt og om det er rimeligt at du betaler for deres servicevogn med værktøj er nok ikke en diskussion du får noget ud af...
Hvis jeg sammenligner det med vores brance er der nogen ting der er modsat og nogle ting der er værre.
Det ville være sygt at forlange at kunden skal betale for at jeg har en bærbar computer osv for eksempel.
Til gengæld har vi jo en masse gebyrer vi smider på, kørsel, hastetillæg. Eksempelvis er vores hastetillæg på 5000 kroner hvis vi skal møde op hos en kunde (uden servicekontrakt) indenfor 24 timer.
Man kan så sige at disse beløb er noget kunden får oplyst inden man sender en mand, men beløbet passer jo slet ikke sammen med den udgift firmaet måske har.
Det var mere din holdning til om beløbet er rimeligt...
En anden ting - hvem gav dig det mundtlige tilbud ? Hvis du har fået en pris på 2-3000 ville jeg grave i denne information. Husk på de ikke må oplyse dig en pris - og så bagefter sige "jamen det var plus moms". Så kan du få ham til at bekræfte at han har givet dig en mundtligt tilbud på 2-3000 - så kan du sige at du egentlig er ligeglad med deres argumenter for at det pludselig er blevet 4000+. En mundtlig aftale er i teorien lige så bindende som en skriftlig.
Skal du køre den helt til dørs så få det optaget på bånd - det med det mundtlige tilbud
Er dog bange for at løbet er kørt - og jeg gir en trøste bajer til næste SV fest. Op med humøret min ven