Hej Forum,
Jeg har lige fået tilsluttet gasforsyningen til et el/gaskomfur i min nye lejlighed og fik i den forbindelse en noget så ubehagelig overraskelse da jeg modtog regningen.
Jeg har brug for jeres erfaring for lige at høre om jeg er blevet grov-tørret i forbindelse med dette.
Det kostede den nette sum af 4174,06 kr ... (ikke inkl. komfur )Regningen lyder:
Svendetimer 3x395 kr.
Servicevogn 3x50 kr.
Administrationstillæg 600 kr.
Kobberrør 18mm 1Mx138 kr.
Gasflexslange Stål 1x753 kr.
Vinkel 1x161 kr.
Vinkel 1x171 kr.
Vinkel 1x166,25 kr.
Moms = 834,81 kr.
Først og fremmest undrede jeg mig over at de har faktureret mig for 3 timer - for han var der kun i 2. Jeg skrev derfor til dem og fik at vide at jeg også betalte for at han kunne få sin fede røv fra deres lager og ud til mig.
Dernæst ville jeg gerne have uddybet hvad "administrationsgebyret" dækkede over. Jeg vidste godt at de skulle udfylde en blanket til kommunen for at attestere at installationen er foretaget autoriseret og gik ud fra at det var denne. Svenden viste mig hvilke data de sender til kommunen da han var der og mit ukvalificerede bud ville være at en 9. klasses elev ville kunne lave det papirarbejde på 30 min MAX!
Ergo vil det sige at jeg inkl. moms har betalt dem 1500 kr. i timen for at sende et brev til kommunen på mine vegne
Det er satme frækt!!!!
Hvad syntes i - kan det passe at en så simpel opgave skal koste så meget? Det er næsten lige så meget som selve komfuret!