Forfatter Emne: VVS - Er jeg blevet tørret?  (Læst 16254 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
VVS - Er jeg blevet tørret?
« Dato: December 14, 2009, 11:47:07 am »
Hej Forum,

Jeg har lige fået tilsluttet gasforsyningen til et el/gaskomfur i min nye lejlighed og fik i den forbindelse en noget så ubehagelig overraskelse da jeg modtog regningen.

Jeg har brug for jeres erfaring for lige at høre om jeg er blevet grov-tørret i forbindelse med dette.

Det kostede den nette sum af 4174,06 kr ... (ikke inkl. komfur  :lol:)


Regningen lyder:

Svendetimer 3x395 kr.
Servicevogn 3x50 kr.
Administrationstillæg 600 kr.
Kobberrør 18mm 1Mx138 kr.
Gasflexslange Stål 1x753 kr.
Vinkel 1x161 kr.
Vinkel 1x171 kr.
Vinkel 1x166,25 kr.

Moms = 834,81 kr.

Først og fremmest undrede jeg mig over at de har faktureret mig for 3 timer - for han var der kun i 2. Jeg skrev derfor til dem og fik at vide at jeg også betalte for at han kunne få sin fede røv fra deres lager og ud til mig.

Dernæst ville jeg gerne have uddybet hvad "administrationsgebyret" dækkede over. Jeg vidste godt at de skulle udfylde en blanket til kommunen for at attestere at installationen er foretaget autoriseret og gik ud fra at det var denne. Svenden viste mig hvilke data de sender til kommunen da han var der og mit ukvalificerede bud ville være at en 9. klasses elev ville kunne lave det papirarbejde på 30 min MAX!

Ergo vil det sige at jeg inkl. moms har betalt dem 1500 kr. i timen for at sende et brev til kommunen på mine vegne  :hand: :shock: Det er satme frækt!!!!

Hvad syntes i - kan det passe at en så simpel opgave skal koste så meget? Det er næsten lige så meget som selve komfuret!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #1 Dato: December 14, 2009, 12:12:20 pm »
Hov droppede du hullet i komfuret???  :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #2 Dato: December 14, 2009, 12:13:07 pm »
Er du selv tilfreds med udførelsen af arbejdet? - i mine øjne er det ikke synderligt elegant lavet?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #3 Dato: December 14, 2009, 12:14:24 pm »
Er du selv tilfreds med udførelsen af arbejdet? - i mine øjne er det ikke synderligt elegant lavet?
X2 Tænkte det samme...  :innocent:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #4 Dato: December 14, 2009, 12:31:10 pm »
Er du selv tilfreds med udførelsen af arbejdet? - i mine øjne er det ikke synderligt elegant lavet?
X2 Tænkte det samme...  :innocent:

det ligner lort men prisen tjaahhh fik du ikke et tilbud først???
   

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #5 Dato: December 14, 2009, 01:39:29 pm »
Hov droppede du hullet i komfuret???  :rolleyes:

Ja, da det viste sig at jeg også ville være nødsaget til at save hjørnet af for at kunne få det helt tilbage til væggen. Dette pga. gasrøret som løber op ad væggen i venstre side... DESVÆRRE!

Dette betyder så at vi "bare" kunne føre røret ned bagved komfuret uden at skubbe det yderligere ud fra væggen. Desuden viste det sig da jeg fik placeret komfuret, at dem der har lavet køkkenet har kompenseret for dette i bordpladernes dybde. Så forkanten af komfuret flugter med forkanten af bordpladen.

Er du selv tilfreds med udførelsen af arbejdet? - i mine øjne er det ikke synderligt elegant lavet?

Tja... Jeg kan leve med det - især hvis røret lige får en gang glans 50 maling. Så lægger man ikke mærke til det. Det er trods alt en leje-lejlighed. Så der er grænser hvor meget besvær jeg gider at have med det. Havde det været en ejerbolig ville jeg har lavet en mere elegant løsning og skiftet hele køkkenet.

fik du ikke et tilbud først???

Jo, mundtligt. Det var på ca. det halve - med forbehold for at flex-slangen kom oveni. Så ca. 3000 (som sikkert var ekskl. moms.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #6 Dato: December 14, 2009, 01:59:49 pm »
Hej Skurk  :wink:

Jeg ville udfordre at du skal betale for deres tid på lager !!!!!! Det holder ingen steder.
Forestil dig at han havde svært ved at finde reservedele eller lign...det skal du du da ikke betale for.
600 kr i administration ... den bør du få udspecificeret....udfordre dem

Nu hvor du har fået lavet det hele har du jo et perfekt udgangspunkt for at få en til at vurderet arbejdet + priserne - så kan du jo se om de er blevet snydt. Prøv at se om du kan få et tilsvarende firma til at besigtige installationen ! Evt se på regningen.

... kan kun tilslutte mig, at det ikke er særligt pænt lavet men til gengæld er det dyrt.....!   :brok:

Håber at du kan få noget tilbage på den ene eller på den anden måde....
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #7 Dato: December 14, 2009, 02:08:15 pm »
Rørføringen er jeg heller ikke fan af, men enten det, eller ned i bordpladen. Vælg selv. Jeg tror også det pynter med en omgang hvis maling - se bare det andet rør ude til venstre.

Prisen:  tjaa.. jeg fik omlyst ca samme pris (hvis ikke lidt mere) da jeg skulle have ny gasmåler , så jeg tror som sådan ikke den fejler noget.
Det er (desværre) meget normalt at man også betaler for tid frem og tilbage, men forestil dig at han bare har tre kunder på én dag, og kun kan fakturere to timer hvert sted, men skal bruge tre. Ved to timer har han ikke en fuld arbejdsdags indkomst, men han har alligevel været på farten i ni  :|   Han skal dog forhåbentlig ikke forbi resevedelslageret hver gang, men det er jo ikke den enkeltes skyld, så det bliver skrevet på i fin stil.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #8 Dato: December 14, 2009, 02:09:57 pm »
hvorfor alt det rør? en lidt længere flex slange kunne gøre det pænere og billigere

men jeg er hverken vvs eller bliktud...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #9 Dato: December 14, 2009, 02:10:08 pm »
Jeg havde samme oplevelse da vi fik lavet badeværelse, og får derfor aldrig lavet noget uden skriftligt tilbud.

Jeg mener prisen er helt hen i hegnet. Sirjacuns bedre halvdel kan sikkert oplyse hvad stumperne koster netto. så kan du nok selv regne avancen ud. Men uden tilbud, er det nok svært at gøre noget ved.

De 600 dask kan du nok ikke gøre noget ved. Uden at kende dit job nærmere, ryger der nok heller ikke meget papirarbejde gennem der, under den pris :?
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #10 Dato: December 14, 2009, 02:24:03 pm »
Jeg har allerede skrevet til dem - de er ikke til at hugge eller stikke i. Hverken når det kommer til den ekstra time eller der ustyrlige administrationsgebyr som jo egentlig bare dækker over at de har udfyldt og afsendt en formular til kommunen.

Jeg var forresten første stop på ruten kl 7.00 om morgenen (han mødte 07.15). Krak siger at det tager 15 min at køre fra deres adresse og hjem til mig - så jeg har altså betalt for en halv time yderligere som han nok har drukket væk ude i varevognen inden og efter han kom.

Det er rigtigt nok at min arbejdsplads ikke er kendt for at yde de billigste konsulenttimer i verden - til gengæld er der store ting på spil hvis ikke vi leverer! Eks. ville Carlsbergs produktion og distribution gå i stå hvis vores systemer gik ned (det er allerede sket én gang og var ikke billigt)...  :wink: Det er jo en potentiel katastrofe!!!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #11 Dato: December 14, 2009, 02:31:04 pm »
Jeg havde samme oplevelse da vi fik lavet badeværelse, og får derfor aldrig lavet noget uden skriftligt tilbud.

Jeg mener prisen er helt hen i hegnet. Sirjacuns bedre halvdel kan sikkert oplyse hvad stumperne koster netto. så kan du nok selv regne avancen ud. Men uden tilbud, er det nok svært at gøre noget ved.

De 600 dask kan du nok ikke gøre noget ved. Uden at kende dit job nærmere, ryger der nok heller ikke meget papirarbejde gennem der, under den pris :?

250 kr i administration...så derfor synes jeg det er højt sat !
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #12 Dato: December 14, 2009, 02:49:12 pm »
Jeg havde samme oplevelse da vi fik lavet badeværelse, og får derfor aldrig lavet noget uden skriftligt tilbud.

Jeg mener prisen er helt hen i hegnet. Sirjacuns bedre halvdel kan sikkert oplyse hvad stumperne koster netto. så kan du nok selv regne avancen ud. Men uden tilbud, er det nok svært at gøre noget ved.

De 600 dask kan du nok ikke gøre noget ved. Uden at kende dit job nærmere, ryger der nok heller ikke meget papirarbejde gennem der, under den pris :?

250 kr i administration...så derfor synes jeg det er højt sat !

Mener du at jeg skal forslå dem denne pris? Jeg ville syntes at 250 + moms var mere rimeligt når det bare dækker over at udfylde en formular og sætte porto på.

Jeg tænker - adm. kan en hver idiot lave. Hvis svenden med certificeringen koster 395 kr i timen og så kunne han for 600 kr. have brugt 1½ time på at udfylde blanketten. Man sætter ikke svenden til at fylde kommunale formularer ud - der gør sekretæren. Jeg ville umiddelbart gætte på at deres sekretær får mindre i timen end en svend. Så hvis man skal tage udgangspunkt i prisen/sekretærlønnen har hun da nok brugt 2-2½ time på arbejdet. Jeg kan derfor aflede at hun enten er evnesvag, ord- eller talblind og burde fyres omgående eller have kommunalt løntilskud  :lol:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

varmer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #13 Dato: December 14, 2009, 04:11:41 pm »
Det er rigtigt nok at min arbejdsplads ikke er kendt for at yde de billigste konsulenttimer i verden - til gengæld er der store ting på spil hvis ikke vi leverer! Eks. ville Carlsbergs produktion og distribution gå i stå hvis vores systemer gik ned (det er allerede sket én gang og var ikke billigt)...  :wink: Det er jo en potentiel katastrofe!!!

Haha hvad kan man forvente?! Det er SAP  :wink:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: VVS - Er jeg blevet tørret?
« Svar #14 Dato: December 14, 2009, 04:16:13 pm »
Det er rigtigt nok at min arbejdsplads ikke er kendt for at yde de billigste konsulenttimer i verden - til gengæld er der store ting på spil hvis ikke vi leverer! Eks. ville Carlsbergs produktion og distribution gå i stå hvis vores systemer gik ned (det er allerede sket én gang og var ikke billigt)...  :wink: Det er jo en potentiel katastrofe!!!

Haha hvad kan man forvente?! Det er SAP  :wink:

Shhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!  :wink: :lol:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4