Forfatter Emne: Ivan's Performance Products TRE???  (Læst 3826 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sv10004ever

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 18
Ivan's Performance Products TRE???
« Dato: November 12, 2009, 11:41:42 pm »
Hejsa

Faldt over dette på nettet, er der nogen der ved om det
virker eller om man skal holde sig langt væk fra at prøve det???

http://store.58cycle.com/product_p/tre.htm

Tak for en god sæson, og håber vi ses derude nå den næste starter, på vores nypudsede og vinter pause modificerede cykler
Mvh Claus
« Senest Redigeret: November 13, 2009, 08:17:49 am af blz »

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Ivan's Performance Products TRE???
« Svar #1 Dato: November 12, 2009, 11:46:49 pm »
Mangler vist et link !
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Ivan's Performance Products TRE???
« Svar #2 Dato: November 13, 2009, 08:25:53 am »
så skulle linktet og trådene være på plads

TRE-mod er en simpel ændring og giver ganske lidt - dog rettet den på tændings tiderne i 1, 2 og lidt i 3 da de er stillet skævt for at maskinerne ik er for hidsige - eller ved ik helt hvad grunden til retarder timings (spasser tændinger) er...

på min satte benzinlampen ud i første omgang - dog fordi det samme stik bliver brugt flere steder...
men efter den sad rigtig skyder den ikke så meget i potterne ved motorbremsning.

hvis du har powercommander eller overvejer det, så er der ingen grund til at benytte en TRE-mod.

et tip er at søge på "tre" her i forum'et - har været diskuteret mere end en gang ;)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Ivan's Performance Products TRE???
« Svar #3 Dato: November 13, 2009, 11:14:41 am »

hvis du har powercommander eller overvejer det, så er der ingen grund til at benytte en TRE-mod.


Powercommander'en regulerer kun indsprøjtningen, hvor TRE er en ændring af tændings-avanceringen!

Jeg har dog hørt fra andre, at det ikke giver mærkbar ændring med denne TRE-ting. Jeg har også hørt forklaringen, at fabrikken skulle have givet cyklerne en mindre aggressiv tændingskurve i de laveste gear for at stække kræfterne lidt, men det giver da ingen mening på en SV'er! I mine ører kunne det være en rimelig forklaring på en Hayabusa, B-King eller kilo-Gixxer, men det er vist næppe nødvendigt på en SV.
Og det fører så til mit spørgsmål i samme kategori: Jeg har kig på en Gipro gearindikator, men ved ikke om jeg skal vælge Gipro med indbygget TRE, eller den lidt mindre og noget fiksere Gipro DS, som udelukkende er en gearindikator? Hvis andres erfaring er, at det er uden virkning at montere TRE, så kan man jo vælge sin Gipro efter ønske om størrelse og ikke hvorvidt den har indbygget TRE........not???

Søren

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Ivan's Performance Products TRE???
« Svar #4 Dato: November 13, 2009, 12:29:51 pm »

hvis du har powercommander eller overvejer det, så er der ingen grund til at benytte en TRE-mod.


Powercommander'en regulerer kun indsprøjtningen, hvor TRE er en ændring af tændings-avanceringen!

Jeg har dog hørt fra andre, at det ikke giver mærkbar ændring med denne TRE-ting. Jeg har også hørt forklaringen, at fabrikken skulle have givet cyklerne en mindre aggressiv tændingskurve i de laveste gear for at stække kræfterne lidt, men det giver da ingen mening på en SV'er! I mine ører kunne det være en rimelig forklaring på en Hayabusa, B-King eller kilo-Gixxer, men det er vist næppe nødvendigt på en SV.
Og det fører så til mit spørgsmål i samme kategori: Jeg har kig på en Gipro gearindikator, men ved ikke om jeg skal vælge Gipro med indbygget TRE, eller den lidt mindre og noget fiksere Gipro DS, som udelukkende er en gearindikator? Hvis andres erfaring er, at det er uden virkning at montere TRE, så kan man jo vælge sin Gipro efter ønske om størrelse og ikke hvorvidt den har indbygget TRE........not???

Søren
den simple TRE-mod er en enkelt modstand mellem 2 ledninger til gear indikatoren så den bilder ECU'en ind at den køre i 5 gear lige meget hvad og derfor benytter det map i alle gear,
powercommanderen er ligeglad om den justeres ind efter 6 forskellige maps eller 6 ens

ud fra de std. map oversigter lukker den lidt mindre benzin ind i mellem området i 1, 2 og 3 gear..

sidder lige nu og undre mig over hvorfor den hedder det...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Ivan's Performance Products TRE???
« Svar #5 Dato: November 13, 2009, 02:34:13 pm »

hvis du har powercommander eller overvejer det, så er der ingen grund til at benytte en TRE-mod.


Powercommander'en regulerer kun indsprøjtningen, hvor TRE er en ændring af tændings-avanceringen!

Jeg har dog hørt fra andre, at det ikke giver mærkbar ændring med denne TRE-ting. Jeg har også hørt forklaringen, at fabrikken skulle have givet cyklerne en mindre aggressiv tændingskurve i de laveste gear for at stække kræfterne lidt, men det giver da ingen mening på en SV'er! I mine ører kunne det være en rimelig forklaring på en Hayabusa, B-King eller kilo-Gixxer, men det er vist næppe nødvendigt på en SV.
Og det fører så til mit spørgsmål i samme kategori: Jeg har kig på en Gipro gearindikator, men ved ikke om jeg skal vælge Gipro med indbygget TRE, eller den lidt mindre og noget fiksere Gipro DS, som udelukkende er en gearindikator? Hvis andres erfaring er, at det er uden virkning at montere TRE, så kan man jo vælge sin Gipro efter ønske om størrelse og ikke hvorvidt den har indbygget TRE........not???

Søren


den simple TRE-mod er en enkelt modstand mellem 2 ledninger til gear indikatoren så den bilder ECU'en ind at den køre i 5 gear lige meget hvad og derfor benytter det map i alle gear,
powercommanderen er ligeglad om den justeres ind efter 6 forskellige maps eller 6 ens

ud fra de std. map oversigter lukker den lidt mindre benzin ind i mellem området i 1, 2 og 3 gear..

sidder lige nu og undre mig over hvorfor den hedder det...

TRE = timing retard eliminator  http://en.wikipedia.org/wiki/Timing_retard_eliminator
   

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Ivan's Performance Products TRE???
« Svar #6 Dato: November 13, 2009, 02:42:16 pm »

hvis du har powercommander eller overvejer det, så er der ingen grund til at benytte en TRE-mod.


Powercommander'en regulerer kun indsprøjtningen, hvor TRE er en ændring af tændings-avanceringen!

Jeg har dog hørt fra andre, at det ikke giver mærkbar ændring med denne TRE-ting. Jeg har også hørt forklaringen, at fabrikken skulle have givet cyklerne en mindre aggressiv tændingskurve i de laveste gear for at stække kræfterne lidt, men det giver da ingen mening på en SV'er! I mine ører kunne det være en rimelig forklaring på en Hayabusa, B-King eller kilo-Gixxer, men det er vist næppe nødvendigt på en SV.
Og det fører så til mit spørgsmål i samme kategori: Jeg har kig på en Gipro gearindikator, men ved ikke om jeg skal vælge Gipro med indbygget TRE, eller den lidt mindre og noget fiksere Gipro DS, som udelukkende er en gearindikator? Hvis andres erfaring er, at det er uden virkning at montere TRE, så kan man jo vælge sin Gipro efter ønske om størrelse og ikke hvorvidt den har indbygget TRE........not???

Søren


den simple TRE-mod er en enkelt modstand mellem 2 ledninger til gear indikatoren så den bilder ECU'en ind at den køre i 5 gear lige meget hvad og derfor benytter det map i alle gear,
powercommanderen er ligeglad om den justeres ind efter 6 forskellige maps eller 6 ens

ud fra de std. map oversigter lukker den lidt mindre benzin ind i mellem området i 1, 2 og 3 gear..

sidder lige nu og undre mig over hvorfor den hedder det...

TRE = timing retard eliminator  http://en.wikipedia.org/wiki/Timing_retard_eliminator

kommentaren til navnet var nu mere at forskellen kan se på benzin map'et - dog ved jeg ikke om timings'ne kan ses der...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Ivan's Performance Products TRE???
« Svar #7 Dato: November 13, 2009, 09:19:28 pm »
Det er spild af penge, og du kan ikke mærke forskel på en SV1000.

Jeg har monteret en med en afbryder på min TRE og jeg kan ikke mærke forskel på om den er til eller ej, og det var før powercommander.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing