Forfatter Emne: Hvordan åbner man luftboksen på en Audi??  (Læst 2674 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Hvordan åbner man luftboksen på en Audi??
« Dato: November 12, 2009, 05:43:29 pm »
Jaja, grin alt hvad I vil - men jeg kan hulme ikke finde ud af at skifte luftfilteret på min 2001 A6 2.4 :(

Der sidder en slange på låget ud mod fronten, som jeg simpelthen ikke kan få af. Det ligner noget der skal skrues af, men jeg støder på modstand efter at have drejet et par ck. Nogen der kender tricket til det?
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
Sv: Hvordan åbner man luftboksen på en Audi??
« Svar #1 Dato: November 12, 2009, 06:48:08 pm »
 :innocent: dog uden mobilen.....bare tænd og vent, så er den boks på nul-komma-nul
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #2 Dato: November 12, 2009, 07:21:01 pm »
Hmmm... Normalt skal man ikke pille resonans rørret af for at åbne filterkassen.  :huh:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

ANDERSHP

• Roadracer
« Svar #3 Dato: November 13, 2009, 01:07:10 pm »
Her kan du se hvordan man sætter et KN-filter i - det viser også lidt hvilket skruer og klips du skal løsne for at åbne kassen. Jeg er også enig i at man ikke skal rode med slangen over til ræsonnansdæmperen for at komme ind i luftfilterkassen. http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=E-0778
Drengerøve har ingen alder!!

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #4 Dato: November 13, 2009, 02:27:53 pm »
:innocent: dog uden mobilen.....bare tænd og vent, så er den boks på nul-komma-nul

Big G.......... fine kanonslag der ...... god humor.... men pas nu på  :police:  :loser: de kinesere er vist ikke helt lovlige......

pssst...kan man købe nogen af dig .....  :innocent:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #5 Dato: November 13, 2009, 03:23:19 pm »

Big G.......... fine kanonslag der ...... god humor.... men pas nu på  :police:  :loser: de kinesere er vist ikke helt lovlige......

billedet er hugget fra Bilgalleri.dk som der står i hjørnet......og der er jeg bestemt IKKE medlem......så hellere Baboom.dk  :mrgreen:

Så desværre Per, ingen kanonsag her, vil hellere købe flotte raketter....

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
« Svar #6 Dato: November 13, 2009, 06:11:08 pm »
Her kan du se hvordan man sætter et KN-filter i - det viser også lidt hvilket skruer og klips du skal løsne for at åbne kassen. Jeg er også enig i at man ikke skal rode med slangen over til ræsonnansdæmperen for at komme ind i luftfilterkassen. http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=E-0778
Min er en 2001'er, så den ligner ikke helt guiden der :D

Jeg ved godt hvordan man _generelt_ skifter luftfilter, problemet er hvordan jeg får den ene slange foran taget af :(
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #7 Dato: November 13, 2009, 06:42:48 pm »

billedet er hugget fra Bilgalleri.dk som der står i hjørnet......og der er jeg bestemt IKKE medlem......så hellere Baboom.dk  :mrgreen:

Samme her 1 stor flot kl 24 raket og ungerne de kan få en stor pose  :D
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #8 Dato: November 13, 2009, 07:30:00 pm »

Samme her 1 stor flot kl 24 raket og ungerne de kan få en stor pose  :D
Præcis......så når man også at drikke mere  :rolleyes:

ANDERSHP

• Roadracer
« Svar #9 Dato: November 16, 2009, 09:29:33 am »
Min er en 2001'er, så den ligner ikke helt guiden der :D

Jeg ved godt hvordan man _generelt_ skifter luftfilter, problemet er hvordan jeg får den ene slange foran taget af :(

Nu fandt jeg den på KNs hjemmeside, hvor de skriver at man nok skal have ræsonnansslangen af først for at kunne komme til - de skriver bare ikke hvordan og der er ingen billeder. Må jeg foreslå dig at gå ind på www.vagcars.dk

Meld dig ind (gratis og tager 3 minutter) skriv spørgsmålet i deres forum ligesom du har her. I den tid jeg havde en Skoda RS havde jeg stor fornøjelse ud af at være medlem der. Man behøver ikke være bilnørd og man kan få god hjælp gratis.

mvh

Anders
Drengerøve har ingen alder!!