Forfatter Emne: Så skete det....vinterhiet er en realitet  (Læst 5369 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
Så skete det....vinterhiet er en realitet
« Dato: November 08, 2009, 07:17:56 pm »
for ellers dør baby..........  hvis nogen ligger inde med piller mod SV syge så send lige et par hvis nu det bliver helt tosset  :mrgreen: når men baby står nu hos Vordingborg MC så må vi se hvordan de klarer jobbet ..... til jer som endnu kører.... pas på derude og vi ses på vejen til foråret....og hvem ved måske til SV julefrokost.......
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Så skete det....vinterhiet er en realitet
« Svar #1 Dato: November 08, 2009, 07:44:18 pm »
Per, er det din første cykel egentlig?

Jeg kan godt huske første gang jeg kørte min første MC i vinterhi... Den vinter var ren tortur!!! Føler med dig :-) Jeg kan i det mindste går og kigge på min inde på arbejdet og køre en lille tur i parkeringskælderen  :lol: :wink: Vi ses til julefrokosten!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

c3

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: November 08, 2009, 09:39:40 pm »

Jeg kan godt huske første gang jeg kørte min første MC i vinterhi... Den vinter var ren tortur!!! Føler med dig :-) Jeg kan i det mindste går og kigge på min inde på arbejdet og køre en lille tur i parkeringskælderen  :lol: :wink: Vi ses til julefrokosten!

Den omtalte parkeringskælder skulle vel aldrig være ved nordhavn?

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: November 09, 2009, 08:27:59 am »

Den omtalte parkeringskælder skulle vel aldrig være ved nordhavn?

Hvis jeg nu sige jo - holder min cykel der så når jeg kommer på arbejde i dag? ... Og arbejder du da i et af firmaerne som bruger samme parkeringskælder?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Per

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: November 09, 2009, 10:54:56 am »
Hej Jakob - jo det er min "førstefødte" uden rugbrødsmotor  :mrgreen:

Så lidt øm er man vel og har jo kun haft den siden midt september og har gået rundt med et kæmpe smil lige siden....så jeg ser med længsel frem til den nye sæson med fuldt udbytte....hvis jeg trænger til et FIX ringer jeg - og kommer ind og kører i P-kælderen......tak  :thumbsup:

Hilsen Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: November 09, 2009, 12:21:29 pm »
Hej Jakob - jo det er min "førstefødte" uden rugbrødsmotor  :mrgreen:

Så lidt øm er man vel og har jo kun haft den siden midt september og har gået rundt med et kæmpe smil lige siden....så jeg ser med længsel frem til den nye sæson med fuldt udbytte....hvis jeg trænger til et FIX ringer jeg - og kommer ind og kører i P-kælderen......tak  :thumbsup:

Hilsen Per

Så håber jeg at du har en god ulykkesforsikring, for der holder nogle fine 4-hjulede og overvejende tyske forhindringer dernede i den dyrere ende af prisskalaen. Det gør det bare mere spændende når 1. gearet går til 160 km/t  :wink: :lol:

Per

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: November 09, 2009, 01:40:16 pm »
for sa... da.... den er godt nok heftig  :respekt: :thumbsup:  .... nok lige udover mine evner på nuværende tidspunkt.... med min morfar kørsel og så i en GLAT P KÆLDER ...det er jo lige før man skal have toilet  papir med når man kører på så vild en cykel.... men så kan du jo give lidt opvisning i kælderen i stedet for...

Havde min første oplevelse af glat vej i lørdags.... vred lidt for hård i håndtaget  :evil: og jeg skal lige love for at der blev vrikket med bagdelen...puha ...kom til at tænke lidt bagefter ... men det gik jo godt   :angel:

Er det standard at den er så hurtig ?
Topper ved ?

/Per

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: November 09, 2009, 03:07:18 pm »
for sa... da.... den er godt nok heftig  :respekt: :thumbsup:  .... nok lige udover mine evner på nuværende tidspunkt.... med min morfar kørsel og så i en GLAT P KÆLDER ...det er jo lige før man skal have toilet  papir med når man kører på så vild en cykel.... men så kan du jo give lidt opvisning i kælderen i stedet for...

Havde min første oplevelse af glat vej i lørdags.... vred lidt for hård i håndtaget  :evil: og jeg skal lige love for at der blev vrikket med bagdelen...puha ...kom til at tænke lidt bagefter ... men det gik jo godt   :angel:

Er det standard at den er så hurtig ?
Topper ved ?

/Per

Arh... Jeg føler heller ikke lige for at udfordre skæbnen :) Har lavet rigeligt med den slags små "uheld" på SV1000'eren om efteråret - det kræver til tider et par rene underdrenge!

Ja, det er standard at 07'eren går til 160 (speedometervisning - ikke ægte) km/t i 1. gear og lidt over 200 i 2. gear. Til gengæld er der så meget kort mellem gearene op til 6. gear. Man kalder det en "close ratio" gearkasse. Den føles en del anderledes at køre med end den på SV'eren og ikke så praktisk i byen  :undecided:

Den topper (ægte) lige under 300 km/t og speedometeret går til 299 men omdrejningstælleren fortsætter. Jeg har selv haft den oppe på 278 "på en lukket bane i Timbuktu" og så have jeg ikke lyst til at køre hurtigere.

Her er en video af en 05'er hvor den dog ikke bliver kørt helt ud i begrænseren og føreren ser ud som om at der ikke er 100% kontrol over sagerne...

Kawasaki zx10r 0-200onboard ca7,5sek

Der var en rigtigt god video på MCG med en gut som lavede en 0-200 på en cykel magen til min men den er vist blevet taget ned igen.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #8 Dato: November 09, 2009, 03:22:14 pm »
Den ser dog noget gearet ud i det klip, for ellers viser min da helt skævt ved 200 i forhold.  :rolleyes: :innocent:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #9 Dato: November 09, 2009, 03:36:17 pm »
Den ser dog noget gearet ud i det klip, for ellers viser min da helt skævt ved 200 i forhold.  :rolleyes: :innocent:

Tja, det kan du måske godt have ret i  :lol: Det må komme an på en prøve når sæsonen starter :)

Per

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: November 09, 2009, 05:58:13 pm »

Jannik - en landrover kan da ikke køre 200..........   :blink:

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: November 09, 2009, 06:19:17 pm »
Jeg tror altså ikke at det er helt ved siden af det med 160...

Her er en video til:

2006 ZX10R First Gear Top Speed

Han kører 104-106 Mph ved gearskiftet. Hvis man ganger det med 1,6 rammer man også i omegnen af 160 km/t. Jeg mindes også at jeg lander deroppe når jeg kører den ud i 1. gear. Men der kigger jeg som regel ikke på speedometeret - derfor er jeg ikke 100% sikker.

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #12 Dato: November 09, 2009, 07:23:30 pm »
Jeg tror altså ikke at det er helt ved siden af det med 160...

Her er en video til:

2006 ZX10R First Gear Top Speed

Han kører 104-106 Mph ved gearskiftet. Hvis man ganger det med 1,6 rammer man også i omegnen af 160 km/t. Jeg mindes også at jeg lander deroppe når jeg kører den ud i 1. gear. Men der kigger jeg som regel ikke på speedometeret - derfor er jeg ikke 100% sikker.
jaja, men kommer han nogensinde forbi SV'eren??  :innocent:  :mrgreen: :mrgreen:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #13 Dato: November 09, 2009, 07:45:15 pm »

Jannik - en landrover kan da ikke køre 200..........   :blink:
Det ved jeg absolut intet om.  :innocent: :innocent: :innocent:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

c3

• Plastikrocker
« Svar #14 Dato: November 10, 2009, 09:03:09 am »
Hvis jeg nu sige jo - holder min cykel der så når jeg kommer på arbejde i dag? ... Og arbejder du da i et af firmaerne som bruger samme parkeringskælder?

haha selvfølgelig gør den da det. Du har jo låst den ikke sandt ? 8)

Ja det tror jeg.