Forfatter Emne: MCTV test af aprilla rs125  (Læst 4685 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
MCTV test af aprilla rs125
« Dato: November 07, 2009, 08:26:53 pm »
er der nogen der ved hvor eller om man kan se testen af aprilla rs 125 nogen steder?
en arbejdskollega sagde han havde et den i tv. (min datter har lige købt en, så det kunne jo være spændende at høre hvad de havde at sige om den)
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Sv: MCTV test af aprilla rs125
« Svar #1 Dato: November 07, 2009, 08:31:36 pm »
De har kørt testen over flere programmer...

Find dem her: http://www.magacin.dk/motorcykler/programmer/
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #2 Dato: November 09, 2009, 09:22:48 am »
De er ret glade for den. Den slår iflg deres test Ninja 250'eren. Spændende cykel faktisk.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: November 09, 2009, 10:44:52 am »
Det er også en sjov motor! Jeg har prøvet at køre 125cc Tuono'en fra Aprilia...

Jeg tror dog at man skal vælge cyklen med hensyn til sit behov og temperament. Det siges at de motorer kræver lidt mere vedligehold og service end sådan en 4-takter som der sidder på en Ninja 250'er. Så hvis man er en pige på 18 der aldrig har skruet på andet end thermostaten på et strygejern - så kan det være at Ninjaen ville være et bedre valg. Med mindre at man altså har en far der kan/vil skrue!

Jeg ved dog ikke om det er noget de er kommet efter?!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: November 09, 2009, 10:47:00 am »
Dog er det vist svært at komme udenom at Apriliaen er LANGT frækkere at se på en Ninjaen!

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #5 Dato: November 09, 2009, 10:59:19 am »
Det kan jo diskuteres.....synes faktisk at Kawa'en er federe at se på men sådan er vi jo så forskellige  :D
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: November 09, 2009, 11:27:19 am »
Det kan jo diskuteres.....synes faktisk at Kawa'en er federe at se på men sådan er vi jo så forskellige  :D

Tja... Den er heller ikke grim! Men jeg tænker mere på de små design-detaljer som eks. bagsvingeren, fælgene, USD-gaffel, instrumenterne og gaffelbroen som ses herunder, styrpositionen, at der er original-hugger på RS125'eren, udformningen af bremsesystemet...

Især når man kigger på instrumenterne så ligner Kawa'en noget fra firserne... (Før Casio opfandt digitaluret og fandt ud af at det var det de unge ville ha'). RS125'eren ligner jo en rigtig moderne supersport!
« Senest Redigeret: November 09, 2009, 11:34:59 am af skurkenfradallas »

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #7 Dato: November 10, 2009, 06:50:48 am »
zette er superglad for den og glæder sig til at den må køres over 6000 rpm. :)
(er lidt død under) 40k for en maskine af den type er en ok pris, kiggede på 10 år gamle 125er til 20k.
men forsikringselskaberne var bestemt ikke enige om hvad slags maskine det er kaskopris fra 6 til 21k.
flere sagde nej til "race" under 25 år andre bare nej. :brok:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: November 10, 2009, 10:11:35 am »
(er lidt død under) 40k for en maskine af den type er en ok pris, kiggede på 10 år gamle 125er til 20k.
men forsikringselskaberne var bestemt ikke enige om hvad slags maskine det er kaskopris fra 6 til 21k.
flere sagde nej til "race" under 25 år andre bare nej. :brok:

Det er GARANTERET pga. alle plasticdelene!

Da jeg startede og skulle forsikre en GS500 var der 50% forskel i prisen på en med og uden kåbe. Fik den forklaring at den med kåbe som regel skulle repareres for flere penge ved uheld... Og så hedder den også noget med R - det er de som regel overfølsomme overfor!

Gad vide hvad en Baby-ninja koster i forsikring? De har så også en aftale med et eller andet selskab - men alligevel...

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #9 Dato: November 10, 2009, 10:22:41 am »

I skal ikke være så nervøse for indkøringen.
Motoren har bedre af at køre ved varierende omdr. og ikke sejtrække som det må siges at være med under 6000 på en 125´er.  :blink:

Så længe den ikke ringer ud ville jeg klart give den lidt at leve af.  :thumbsup:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Per

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: November 10, 2009, 10:42:03 am »

Tja... Den er heller ikke grim! Men jeg tænker mere på de små design-detaljer som eks. bagsvingeren, fælgene, USD-gaffel, instrumenterne og gaffelbroen som ses herunder, styrpositionen, at der er original-hugger på RS125'eren, udformningen af bremsesystemet...

Især når man kigger på instrumenterne så ligner Kawa'en noget fra firserne... (Før Casio opfandt digitaluret og fandt ud af at det var det de unge ville ha'). RS125'eren ligner jo en rigtig moderne supersport!

Designlinjerne er federe og renere på kawa'en efter min mening ... huggeren ..ja de kunne de godt have oppet sig... instrumentering....efter min mening så er det andet helt klart mere tydeligt i aflæsning - i sær med fart på ! At RS'eren's  ser mere smart ud...ja måske ... men sikkerhed i aflæsning er vel ikke dårligt...80'erne og digitalur fra Casio ...der skal vi vist lige en tid tilbage...husker min fodboldkammerat som nok fra den først i Solrød som fik en digital ur hvor man skulle trykke på en knap på siden og så stod tiden digitalt..... se billede.....  70'erne    :hand: med chance for at blive kaldt onkel morfar  :lmao:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #11 Dato: November 10, 2009, 11:23:36 am »
ikke undskylde at du kan huske 70'erne Per. Det er der flere her på forum der kan ..... ¨'

kilosvin med div udstyr...

Per

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: November 10, 2009, 11:55:13 am »
ikke undskylde at du kan huske 70'erne Per. Det er der flere her på forum der kan ..... ¨'

:D godt man ikke er alene  :D.... undskylder ikke min gode hukommelse...(bare lad vær med at spørge hvad jeg fik at spise igår )  :lmao: :lmao: :lmao:  .....og alder er jo bare et tal... tak for opbakningen  :thumbsup:  :wink:

Hvordan går det med skaderne på din cykel ?

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #13 Dato: November 10, 2009, 12:07:59 pm »

tja.. nogen er til racere og nogen er til touring cykler -  det er jo et spørgsmål om smag og behag  :wink:

kawaen lugter langt væk af entry level maskine, med den oprejste kørestilling (se bare hvor højt og morfar agtigt styret er placeret.. TOURING)

Apriliaen er der ingentvivl om hvor den har sine rødder.. på racerbanen. Meget frækkere og se på. Lavt placeret clip-on styr, USD gaffel, radial monteret bremser, banan bagsvinger   osv osv osv..

motormæssigt er kawaen nok lidt mere brugbar og rar at have med at gøre i hverdagen
« Senest Redigeret: November 10, 2009, 12:10:24 pm af Luske »

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #14 Dato: November 10, 2009, 12:21:33 pm »
husker min fodboldkammerat som nok fra den først i Solrød som fik en digital ur hvor man skulle trykke på en knap på siden og så stod tiden digitalt..... se billede.....  70'erne

Han scorede garanteret alle damerne - det er jo det vildeste tech-lir fra fremtiden!  :lol:

kawaen lugter langt væk af entry level maskine, med den oprejste kørestilling (se bare hvor højt og morfar agtigt styret er placeret.. TOURING)

He he he... Du får det til at lyde Så nederen  :lol: :wink: Sådan var det også på den frække gamle GS500F!

motormæssigt er kawaen nok lidt mere brugbar og rar at have med at gøre i hverdagen

Enig! Det var også hvad jeg konstaterede efter at have kørt den der Tuono 125'er. Der skete INTET i bunden og pludselig tog fanden ved den. Det føltes lidt lige som turbo-lag - ganske underholdende  :twisted: