Forfatter Emne: Hvilken udstøding til en 09 SV650s  (Læst 6616 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

colmorn

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Dato: Oktober 22, 2009, 06:59:13 am »
Hej!

Er netop blevet den lykkelige ejer af en SV650s fra 2009.

Men hvad for en udstødning skal man montere? Er det nødvendigt at skære den over - ved montering af slipon? Skal man skære efter lambda sonde?
Gode links til hele systemer? (til en fornuftig pris)

Jeg går efter en dyb og mørk lyd...gerne med lidt "knald" på :-)


Damage

  • Gæst
Re: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #1 Dato: Oktober 22, 2009, 07:32:42 am »
Det er et meget spørgsmål som bliver stillet tit, og det er meget forskelligt hvad folk vælger af udstødning.

Prøv at søg lidt her på forum, der er skrevet rigtig meget om det.  :wink:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #2 Dato: Oktober 22, 2009, 09:51:52 am »
Jeg har lige studeret et diagram af udstødningen - det ser ud til at man er nødt til at skære... Se herunder!

Den potte på markedet som har mest knald på er Ixil Extreme Shorty... Den er samtidigt også en af de grimmeste! Efter min mening er MIVV Titanium Oval den pæneste hvis ikke man sværger til Carbon. I det tilfælde har jeg gennem venner gode erfaringer med IXIL Carbon Oval som har en fin lyd og er et godt bud på et fornuftigt forhold mellem pris og kvalitet i mellem-markedet.

Flere herindefra har gode erfaringer med at handle direkte hos Brian (fra Ixil Silencers) via. http://www.ixilsilencers.co.uk/

God jagt!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

colmorn

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Re: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #3 Dato: Oktober 22, 2009, 09:54:15 am »
Jeg har hørt Ixil og det lyder kanon...men har i slipon? eller fulde systemer?

Har ikke prøvet at have en mc med lambdasonde før og er lidt usikker - hvordan faen man kan få en slipon på den?

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #4 Dato: Oktober 22, 2009, 10:41:23 am »
Jeg har hørt Ixil og det lyder kanon...men har i slipon? eller fulde systemer?

Har ikke prøvet at have en mc med lambdasonde før og er lidt usikker - hvordan faen man kan få en slipon på den?

Det er forskelligt - nogle mennesker herindefra kører med det ene og nogen med det andet. Dem med slip-on har savet i røret. Jeg har indtrykket af at der med de fleste slip-on kits følger en flanche som man også kan bruge hvis den originale oversavede udstødning skal på igen.

Gutter - der må i lige korrigere mig hvis jeg tager fejl!

Jeg har aldrig haft en 650'er - der er bolt-on på 1000'erne og på min ZX10'er. Det er lidt nemmere at have med at gøre.

Se denne side for instruktioner om hvordan man saver: http://2wheels2nuts.blogspot.com/2009/06/two-brothers-sv650-exhaust-installation.html

Som du kan se på billedet herunder saver man lige EFTER lambdasonden. Hvis man skal gå helt amok så installerer man også et åbent luftfilter fra Green, K&N eller PiperX (Pipercross). Hvis man gør det (installerer BÅDE filter og åben potte) eller oplever at maskinen kører uroligt installerer man også en PowerCommander III USB. Jeg mindes ikke at have set den nye PowerCommander V til SV'eren.

Når man installerer en PowerCommander fjerner man som regel Lambda-sonden så den ikke modarbejder PowerCommanderen som prøver at give motoren mere benzin til at kompensere for det øgede air-flow (pga. åben potte og filter). Hvis man fjerner sonden sætter man en "O2 Eliminator" på som snyder cyklen til at tro at den stadigvæk sidder der.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #5 Dato: Oktober 22, 2009, 08:17:26 pm »
IXIL fra Brian kan klart anbefales. Super service.
Havde selv en IXIL competion carbon på min 650´er, den kortede jeg op med ca. 19cm og den lød mildest talt fænomenalt  :lol:
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

colmorn

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Re: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #6 Dato: Oktober 22, 2009, 09:31:51 pm »
Brian har anbefalet en Mivv - da den skulle kunne monteres uden at save noget over siger han....
Så jeg tror det bliver den....han har den i en Carbon eller Titan....

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #7 Dato: Oktober 22, 2009, 11:44:14 pm »
Brian har anbefalet en Mivv - da den skulle kunne monteres uden at save noget over siger han....
Så jeg tror det bliver den....han har den i en Carbon eller Titan....

Kan du ikke lige få billeder, et produkt navn eller ID på den/de modeller så andre herinde kan nyde godt af dine erfaringer hvis de står i samme situation?

Jeg var faktisk ikke klar over at man kunne undgå at save med mindre at man købte fuldt system. Samme erfaring kommer de til her:

http://forum.svrider.com/showthread.php?t=70036
« Senest Redigeret: Oktober 22, 2009, 11:46:15 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

  • Gæst
Re: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #8 Dato: Oktober 23, 2009, 07:46:56 am »
Jeg har hørt Ixil og det lyder kanon...men har i slipon? eller fulde systemer?

Har ikke prøvet at have en mc med lambdasonde før og er lidt usikker - hvordan faen man kan få en slipon på den?

Som du kan se på billedet herunder saver man lige EFTER lambdasonden. Hvis man skal gå helt amok så installerer man også et åbent luftfilter fra Green, K&N eller PiperX (Pipercross). Hvis man gør det (installerer BÅDE filter og åben potte) eller oplever at maskinen kører uroligt installerer man også en PowerCommander III USB. Jeg mindes ikke at have set den nye PowerCommander V til SV'eren.


Når man laver den slags ændringer kan man ikke undgå at luft/benzin forholdet ændre sig. Det kan for nogle også være sværet at mærke om motorcyklen kører for magert efter de ændringer man har lavet (fordi man nok er mere optaget af den fede lyd  :blink:)

Bruger man flere tusinde kroner på udstødning, filter osv. så må der også være 350,- til en rulning af motorcyklen, så man kan få konstateret om mc´en kører som den skal (og motoren ikke bliver ødelagt). 

colmorn

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Re: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #9 Dato: Oktober 23, 2009, 11:36:21 am »
Jeg prøver at bestille den hjem og skal nok poste billeder/erfaring og om jeg kan undgå at save som han siger :-)

colmorn

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Sv: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #10 Dato: November 01, 2009, 04:13:10 am »
SÅ blev MIVV udstødning monteret :-) Genial lyd og fed potte!

Manden havde ret - jeg skulle ikke save - potten kom med mellemstykke og det hele - så det eneste jeg skulle bruge fra den gamle udstødning - var de 2 stumper forrør som er monteret på motor. Lækker kvalitet - med "beslag" til lamdasonde mv.

Det kostede incl. fragt og det hele 3085,- for et næsten komplet system...det synes jeg sgu er ok!

I kan se det her:
http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/product_info.php?products_id=5608

 

colmorn

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Sv: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #11 Dato: November 01, 2009, 04:19:47 am »
Fandt lige et link hvor man kan høre den:

Suzuki Sv 650 Mivv GP avec et sans chicane

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #12 Dato: November 02, 2009, 12:32:38 pm »
Sejt! Tillykke med den  :D
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

-K7-

  • Benjamin
  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
Sv: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #13 Dato: November 02, 2009, 02:16:09 pm »
fed potte  :thumbsup: jeg har lige fået mine penge tilbage fra en engelsk forhandler, hvor jeg havde bestilt laser udstødning 2-2 system, men det kan de ikke skaffe alligevel  :dead:

så nu leder jeg også efter en ny potte, vil dog helst have et fuldt system, gider ikke til og save i min originale udstødning hvis den skal bruges på de forskellige banedage.. men denne her ser meget fed ud, og så behøver man heller ikke save i det der sidder på i forvejen  :)

dagen i dag skal alligevel bruges indendørs (ligger syg) så jeg må se om jeg kan finde noget jeg kan li, har kigget lidt på akrapovic, mivv, devil (der skal man vist save) skal lige kigge lidt på blueflame også..

-K7-

  • Benjamin
  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
Sv: Hvilken udstøding til en 09 SV650s
« Svar #14 Dato: November 02, 2009, 02:39:04 pm »
har fundet nogle mivv, også dobbelte.. http://www.carpimoto.com/product/Lang_EN/Chan_315/Brand_5/Bike_709/Firm_0/Prod_19224.htm

 godt nok slip on, men så vidt jeg kan læse mig til så skal man heller ikke save i det her tilfælde?? og så står der at de KUN passer til årgang 2003? de burde da også passe til 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 og 2009 modellerne??

nogen der har erfaringer med de her udstødninger?
« Senest Redigeret: November 02, 2009, 02:44:25 pm af -K7- »