Forfatter Emne: Nær- og fjernlys på samme tid  (Læst 14876 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Batman

• Roadracer
Re: Nær- og fjernlys på samme tid
« Svar #30 Dato: Oktober 21, 2009, 07:18:46 pm »
Ja jeg glæder mig til at se hvilken kage han kommer med...  :innocent: :lmao: :lmao:

Cecilie og Nikoline bager, det ved jeg......!!!!! Og så kommer jeg også....   :rolleyes:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Batman

• Roadracer
« Svar #31 Dato: Oktober 21, 2009, 07:19:57 pm »
Citér
Eller vil det give et rap over nallerne?

Nixen bixen, der vil altid kun være 12V at gøre godt med..... Det kan aldrig give et rap over nallerne, alt op til 50V kan du ikke mærke......

Men der er vel noget mere knald på xenon-balasterne hvis han piller ved dem.?

Ja det kan du nu godt have ret i, men det aner jeg egentlig ikke...... Hvis der indgår nogle kondensatorer så kan der meget vel være et rap involveret.....
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #32 Dato: Oktober 21, 2009, 07:37:31 pm »
Godt så, kagedrenge! Var der nogen, der kunne svare mig på, om fremgangsmåden er rigtig og om der er brug for en sikring?
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

brorfusk

• Søndagskører
  • **
  • SV1000s
« Svar #33 Dato: Oktober 22, 2009, 08:10:54 am »
Godt så. Nu tror jeg så småt jeg er ved at være med. På nuværende tidspunkt kører der en plus fra lyskontakten til nær/fjernkontakten, hvor den splittes i to og via sikringerner går til henholdsvis nær og fjern. For at få konstant blus på nærlyset er planen nu, at splejse en ledning på plussen fra lyskontakten inden nær/fjernkontakten og sætte denne plus til nærlyset i stedet for forbindelsen fra nær/fjernkontakten. Dermed vil der være konstant plus til nærlyset, mens der først kommer plus til fjern ved at bruge nær/fjernkontakten. Har jeg fat i det rigtige?????? Og skal der i så fald en sikring på den ledning, som jeg splejser på?

Det lyder meget rigtigt det du har gang i der. Det tror jeg helt sikkert det kommer til at virke

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #34 Dato: Oktober 22, 2009, 11:52:20 am »
Tak for det. Det er altid rart at blive bekræftet af en der hedder brorfusk  :D

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #35 Dato: Oktober 22, 2009, 12:34:36 pm »
Godt så. Nu tror jeg så småt jeg er ved at være med. På nuværende tidspunkt kører der en plus fra lyskontakten til nær/fjernkontakten, hvor den splittes i to og via sikringerner går til henholdsvis nær og fjern. For at få konstant blus på nærlyset er planen nu, at splejse en ledning på plussen fra lyskontakten inden nær/fjernkontakten og sætte denne plus til nærlyset i stedet for forbindelsen fra nær/fjernkontakten. Dermed vil der være konstant plus til nærlyset, mens der først kommer plus til fjern ved at bruge nær/fjernkontakten. Har jeg fat i det rigtige?????? Og skal der i så fald en sikring på den ledning, som jeg splejser på?

Det vil virke.  :thumbsup:

Er +´en til kontakten ikke sikret?
Det burde den da være, og ikke med en sikring på hver ledning efter kontakten.  :huh:

SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #36 Dato: Oktober 22, 2009, 01:45:55 pm »
Så vidt jeg kan se, er der en sikring før lyskontakten, men også efter nær/fjernkontakten, en til kort og en til lang. Jeg har en sikringsholder med kabel liggende, så den bliver smidt på for en sikkerheds skyld.

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #37 Dato: Oktober 24, 2009, 06:22:45 pm »
Operationen lykkedes og patienten overlevede :P Nu er der blus på begge lys med fjernlyset tændt. Glæder mig jo helt til en tur i mørket nu. Mange tak for hjælpen, drenge, det var guld værd.

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #38 Dato: Oktober 24, 2009, 09:26:12 pm »
Operationen lykkedes og patienten overlevede :P Nu er der blus på begge lys med fjernlyset tændt. Glæder mig jo helt til en tur i mørket nu. Mange tak for hjælpen, drenge, det var guld værd.

:loser: :loser: :loser: Anytime champ...

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #39 Dato: Oktober 26, 2009, 11:44:25 am »
Nu spørger jeg måske dumt, men har du ikke lige kaldt mig loser ( :loser:) tre gange?  :huh:

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #40 Dato: Oktober 26, 2009, 12:54:59 pm »
Nu passer ikonet ikke rigtigt med det navn de har valgt at lægge den under.  :rolleyes:

Nu var det ikke lige loser som jeg havde i tankerne.  :blink:

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #41 Dato: Oktober 26, 2009, 03:18:24 pm »
Nu passer ikonet ikke rigtigt med det navn de har valgt at lægge den under.  :rolleyes:

L for love  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #42 Dato: Oktober 26, 2009, 03:29:58 pm »

L for love  :mrgreen:

Hvor homofilt  :D Mænd og mekanik *tsk tsk tsk*

Det kunne være fedt med nogle billeder af hvad du gjorde!!!!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #43 Dato: Oktober 26, 2009, 04:06:08 pm »
L for "det Lykkedes". Tak for det. Hvad angår billeder må det nok vente til vinterpausen. Kort fortalt, så tog jeg venstre sidekåbe af. Der går en hel samling kabler op til venstre styrkontakt. Den gule med hvide prikker er plussen fra lyskontakten. Den blev skrællet for isolering et par centimeter og en ledning tvundet om (burde nok være loddet, bliver det nok til vinter). Den påsatte ledning fik et passende stik i den anden ende og sat på plussen til xenonlyset i stedet for den plus, der kom fra fjern/nærlyset. Samle samle og svupti, lys i begge lygter med det lange lys på.

brorfusk

• Søndagskører
  • **
  • SV1000s
« Svar #44 Dato: Oktober 26, 2009, 07:07:20 pm »
L for "det Lykkedes". Tak for det. Hvad angår billeder må det nok vente til vinterpausen. Kort fortalt, så tog jeg venstre sidekåbe af. Der går en hel samling kabler op til venstre styrkontakt. Den gule med hvide prikker er plussen fra lyskontakten. Den blev skrællet for isolering et par centimeter og en ledning tvundet om (burde nok være loddet, bliver det nok til vinter). Den påsatte ledning fik et passende stik i den anden ende og sat på plussen til xenonlyset i stedet for den plus, der kom fra fjern/nærlyset. Samle samle og svupti, lys i begge lygter med det lange lys på.

Hmmm hvor gjorde du af sikringen?  :huh: