Der er flere løsninger der fungerer, derfor får du forskellige råd.
Nu vil jeg skrive hvordan jeg gør og kort efter skriver en anden noget andet.
Det er klart at jo mere arbejde du lægger i det, jo bedre er det for cyklen, men det kan også være lidt "overkill" nogle gange
Jeg gør følgende:
Piller batteriet af og lader det stå indendørs.
Jeg lader det først op dagen før jeg skal ud at køre om foråret.
Jeg kører ikke så mange kilometer, så min olie er ikke så "brugt".
Derfor skifter jeg den først til foråret + oliefilter.
Jeg smører intet med WD40.
Jeg burde have gjort det forrige år, hvor jeg ikke fik sat den i garage og den stod udenfor.
Men de år den (og min tidligere SV) har stået i garage har jeg ikke sprøjtet noget som helst på den.
Det tjener intet formål at starte motoren henover vinteren.
Tværtimod laver man bare en masse unødige koldstarter.
Har du alarm eller andet der tapper strøm selv når cyklen holder stille, så er det altid en god ide at koble batteriet fra.
Man risikerer det drænes så meget at det ikke kan lades op igen (er sket et par gange for mine venner).
Med mindre du vil have alarmen tilkoblet, men så bør du sætte en lader på batteriet.