Forfatter Emne: SV650S: Træg indstyring ??  (Læst 3361 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

V2 virgin

• Gæst
SV650S: Træg indstyring ??
« Dato: Oktober 05, 2009, 12:13:11 pm »
Nu har jeg kørt på min 650S'er i nogle måneder og synes den er lidt træg i indstyring især i skarpe sving. Gennem lange kurver er den fin at lægge an og ligger klippestabilt, men i korte, skarpe sving er den lidt tung at få igennem. Det skal siges, at det er min første mc med clip-on styr, så måske der ligge lidt af forklaringen i kørestillingen?

Da jeg alligevel opgraderer bagdæmperen henover vinteren, har jeg tænkt på, om jeg i samme ombæring skulle få hævet måsen (på cyklen, altså) en smule for at få mere vægt på forhjulet.

Er der nogen, der har gjort sig erfaringer med dette og kan det anbefales at hæve bagenden. Eller er jeg bare en hysse, der ikke ved hvordan en SV 650 skal styre i sving?

Nicolaj

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Re: SV650S: Træg indstyring ??
« Svar #1 Dato: Oktober 05, 2009, 12:41:39 pm »
Hej Nicolaj,

Er dine dæk meget slidte? Jeg har oplevet det samme på min SV1000S hvis bagdækket har været slidt "fladt" på midten...

Når jeg så har smidt nye sutter på har den drejet markant skarpere! Samme fornemmelse kan også opleves ved for lavt dæktryk...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #2 Dato: Oktober 05, 2009, 12:51:01 pm »
Som Skurken siger, dækslid eller -tryk.

Afhængig af hvad du vejer kan bagfjederen også være for blød til dig, dermed synker den for meget og du får sløvere styring.
Du kan starte med at give den mere fjederforspænding bagi.

En ny dæmper med fjeder der passer til din vægt vil sandsynligvis have en effekt i sig selv.

Men som du selv er inde på, så føles en mc med "normalt styr" vs. en med clip-on'er forskelligt.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Oktober 05, 2009, 02:38:40 pm »
Kører du stadig med de original monterede dæk  :?: Hvis det er tilfældet, så skift til nogle med en mere sportslig profil (når de gamle er slidt ned)

650'eren kører ikke sports/semiracedæk i smadder på 3000 km ligesom kilosvinet  :D jeg kører mellem 10000 og 12000 km på pilot power incl. 4-6 banedage  :thumbsup:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #4 Dato: Oktober 05, 2009, 03:40:45 pm »
Da jeg alligevel opgraderer bagdæmperen henover vinteren, har jeg tænkt på, om jeg i samme ombæring skulle få hævet måsen (på cyklen, altså) en smule for at få mere vægt på forhjulet.

Det hurtige fix hertil er at hive forgaflen lidt op igennem gaffelbroen. Det koster gratis og klares på 10min. Så kan du se om det afhjælper problemet uden at det går ud over stabiliteten i de lange kurver.
Frihøjden bliver marginalt mindre, hvor den med nye kødben bliver marginalt højere.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #5 Dato: Oktober 05, 2009, 04:18:37 pm »
Inden du kaster penge i grams, så prøv at styre kontra inden du smider den ind i svinget.
Altså, et lille hurtigt ryk den modsatte vej af svingets retning.
Det plejer at få cyklen til at falde hurtigt ind i svinget, og er et godt trick hvis man har travlt  :innocent:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

V2 virgin

• Gæst
« Svar #6 Dato: Oktober 05, 2009, 04:35:15 pm »
Tak for de mange gode svar.

88-89 kg i fuldt dress er måske lige i overkanten for en japansk indstillet bagdæmper, men den bliver under alle omstændigheder skiftet ud med en WP henover vinteren. Den kan højdejusteres, så jeg skulle ikke behøve at skifte kødben også.

Det med dækkene havde jeg ikke tænkt på. Umiddelbart er de pænt runde, for jeg er af den overbevisning, at man betaler for hele bredden og så kan det jo ligeså godt blive brugt... :innocent:. Jeg planlægger under alle omstændigheder at skifte de originale Dunlop til foråret, for dem har jeg ikke været imponeret af. Hvis du kan holde 10.000 km på et sæt Pilot Power, var de værd at overveje.

Kontrastyring kunne jeg slet ikke leve uden, så det bruger jeg hver gang.

Tak igen til alle.

Nicolaj

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #7 Dato: Oktober 05, 2009, 06:40:56 pm »
88-89 kg i fuldt dress er måske lige i overkanten for en japansk indstillet bagdæmper,

Nej da, den skal bare stilles på "Tøs"  :mrgreen: :mrgreen:

Sorry for spam  :afro:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

poulviking

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: Oktober 05, 2009, 10:11:43 pm »
styrtojs lejer(eller hva de nu hedder paa dansk) giver samme problemer hvis de er lidt slidte, dvs kuglerne sidder i de smaa slidmaerker og har svaert ved at flytte sig , byt med rullelejer ikke kuglelejer.

claus 1000 exmc

• Roadracer
    • www.exterminators.dk
« Svar #9 Dato: Oktober 06, 2009, 12:14:27 am »
Kører du stadig med de original monterede dæk  :?: Hvis det er tilfældet, så skift til nogle med en mere sportslig profil (når de gamle er slidt ned)

650'eren kører ikke sports/semiracedæk i smadder på 3000 km ligesom kilosvinet  :D jeg kører mellem 10000 og 12000 km på pilot power incl. 4-6 banedage  :thumbsup:
nu er du jo også en gammel mand, der ikke har væltet i 23 år...... nåååååå nej det er jo ikke rigtigt, ihvertfald det med at vælte ;)
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.

Bane : noget Kawaski

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Oktober 07, 2009, 09:11:04 am »
nu er du jo også en gammel mand, der ikke har væltet i 23 år...... nåååååå nej det er jo ikke rigtigt, ihvertfald det med at vælte ;)
Gammel  :?: :mrgreen: Nu var det jo med vilje jeg smed mig, jeg ville nødigt holdes udenfor fællesskabet  :P
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #11 Dato: Oktober 07, 2009, 09:55:32 am »
Olfert er da ikke gammel..  :) Og kører friskere end mange af de unge mennesker.. Sej er han, har selv set det..  :D :D ..

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Oktober 07, 2009, 11:26:38 am »
Tak Majse  :kiss:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #13 Dato: Oktober 07, 2009, 10:00:05 pm »
Det skal lige siges at Olfert stoppede med at vokse da han blev 12 år, så han presser ikke sine dæk så hårdt mod asfalten at han kan få dem slidt.  :lmao: :lmao: :lmao:

Så det er ikke sikkert du også får 12.000 km ud af dine.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #14 Dato: Oktober 07, 2009, 10:05:52 pm »
Det skal lige siges at Olfert stoppede med at vokse da han blev 12 år, så han presser ikke sine dæk så hårdt mod asfalten at han kan få dem slidt.  :lmao: :lmao: :lmao:

Så det er ikke sikkert du også får 12.000 km ud af dine.  :blink:
:respekt:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.