Forfatter Emne: Sandhedens time baseret på datalogging - SV1000S, GSX-R1000 og CB500  (Læst 2044 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Fandt denne på nettet (husker desværre ikke hvor), men spændende data baseret udelukkende på datalogging.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Sandhedens time baseret på datalogging - SV1000S, GSX-R1000 og CB500
« Svar #1 Dato: Oktober 03, 2009, 10:44:14 am »
Det må være en SV1000 glad person som har testet det der, ellers har han ikke kunnet finde 1 gear på GSXR1000´eren og er startet i 2.

Min ged er gearet 5 tænder men den kan stadigt ikke følge Nikolajs Gixxer1000 hverken roll-on til 100 eller 160km/t så enten er det en fantastisk SV´er han har haft eller en sløj gixxer1000.

Desuden har min SV´er aldrig bremset så godt som da den fik en Gixxer-forgaffel på, og da SV´eren er tungere end gixxeren stiller jeg mig MEGET tvivlende over den test.  :hand:

Der er jo en grund til at Gixxeren koster 2 SV´er.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Sandhedens time baseret på datalogging - SV1000S, GSX-R1000 og CB500
« Svar #2 Dato: Oktober 03, 2009, 12:59:57 pm »
ha ha Jannik du skal bare læse den rigtig... gixxeren er hurtigere på det meste, undtagen 0-100km/t og det kan meget vel passe da gixxeren vil have problemer med at holde forhjulet nede
   

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Sandhedens time baseret på datalogging - SV1000S, GSX-R1000 og CB500
« Svar #3 Dato: Oktober 03, 2009, 01:43:40 pm »
Det må være en SV1000 glad person som har testet det der, ellers har han ikke kunnet finde 1 gear på GSXR1000´eren og er startet i 2.

Min ged er gearet 5 tænder men den kan stadigt ikke følge Nikolajs Gixxer1000 hverken roll-on til 100 eller 160km/t så enten er det en fantastisk SV´er han har haft eller en sløj gixxer1000.

Desuden har min SV´er aldrig bremset så godt som da den fik en Gixxer-forgaffel på, og da SV´eren er tungere end gixxeren stiller jeg mig MEGET tvivlende over den test.  :hand:

Der er jo en grund til at Gixxeren koster 2 SV´er.

Som altid ... Jannik har ret !!!  :innocent:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Sandhedens time baseret på datalogging - SV1000S, GSX-R1000 og CB500
« Svar #4 Dato: Oktober 04, 2009, 01:00:10 am »

Som altid ... Jannik har ret !!!  :innocent:

Præcis det prøver jeg at få indprintet i knolden på familien herhjemme...  :lmao:

ha ha Jannik du skal bare læse den rigtig... gixxeren er hurtigere på det meste, undtagen 0-100km/t og det kan meget vel passe da gixxeren vil have problemer med at holde forhjulet nede

Tja jeg syntes ikke at Nikolaj har problemer med at stikke af fra mig i rent træk.

Desuden viser testen at gixxeren bremser dårligere en SVinet, og det passer under ingen omstændigheder. (det må du da kunne tale med om Moolex du har jo en af hver.  :whatever: )
« Senest Redigeret: Oktober 04, 2009, 01:02:47 am af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Sandhedens time baseret på datalogging - SV1000S, GSX-R1000 og CB500
« Svar #5 Dato: Oktober 04, 2009, 04:30:49 am »

Som altid ... Jannik har ret !!!  :innocent:

Præcis det prøver jeg at få indprintet i knolden på familien herhjemme...  :lmao:

ha ha Jannik du skal bare læse den rigtig... gixxeren er hurtigere på det meste, undtagen 0-100km/t og det kan meget vel passe da gixxeren vil have problemer med at holde forhjulet nede

Tja jeg syntes ikke at Nikolaj har problemer med at stikke af fra mig i rent træk.

Desuden viser testen at gixxeren bremser dårligere en SVinet, og det passer under ingen omstændigheder. (det må du da kunne tale med om Moolex du har jo en af hver.  :whatever: )

tror at det er Luske der bremser SVinet, og mig der feberagtigt prøver at stoppe gixxeren, hvis grafen skal passe
   

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Sandhedens time baseret på datalogging - SV1000S, GSX-R1000 og CB500
« Svar #6 Dato: Oktober 05, 2009, 04:11:46 pm »
Jeg hæler nu til, at der er en vis portion sandhed i testen. Måske Gixxeren er for let og har for kort aksel-afstand til at den accelerer og bremser helt så effektivt som en Sv. Det er jo indlysende, at har man først passeret 100km/t så er Gixxeren i dèn grad stukket af, men indtil da skal den jo balanceres på gassen. Og at påstå at Sv'erens bremser er for dårlige, er da ihvertfald helt i skoven.

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Re: Sandhedens time baseret på datalogging - SV1000S, GSX-R1000 og CB500
« Svar #7 Dato: Oktober 05, 2009, 06:47:08 pm »
Jeg hæler nu til, at der er en vis portion sandhed i testen. Måske Gixxeren er for let og har for kort aksel-afstand til at den accelerer og bremser helt så effektivt som en Sv. Det er jo indlysende, at har man først passeret 100km/t så er Gixxeren i dèn grad stukket af, men indtil da skal den jo balanceres på gassen. Og at påstå at Sv'erens bremser er for dårlige, er da ihvertfald helt i skoven.

Nu er jeg jo ikke SV-ejer og skal derfor passe lidt på med for kradse udtalelser....... MEN, det er da indlysende at den test IKKE passer et hak.....

Der er jo en grund til at Gixxeren koster noget nær det dobbelte af en SV'er.... Den vejer mindre, den har væsentlig bedre komponenter og har på papiret væsentlig flere hypheste at gøre med....

Hvis jeg kigger tilbage på de MANGE kilometer jeg har fulgt gutter på både SV'ere og Gixxere, så kan jeg med egne øjne konstatere at en SV'er kan IKKE følge med en Gix, hverken op eller ned i fart....

De flere heste som Gixeren leverer nede på hjulet, samt det højere moment taler for sig selv, selvfølgelig kan en SV'er ikke følge med...!!! De allerførste meter der vil SV'eren trække fra, men allerede kort tid efter vil Gixxeren have omd. nok og derfor fuld udnyttelse af ALLE dens kræfter.... Hvis man ruller gassen bare en anelse følsomt på, altså i en blød jævn hurtig bevægelse så går den ikke i luften, det kan godt være den bliver let i styret, men det er jo også der den trækker max.

I nedbremsningen er det gaffelben og fjedre der er absolut det vigtigeste, derudover er det skiver, bremser, klodser, bremsemaster, slanger osv. Her er det jo netop at de bedre dele kommer ind i billedet. Rigtig mange som ejer en SV'er enten har eller vil gerne ha' en forgaffel fra en gixxer bygget på. Simpelthen fordi den er bedre.

Så mine 5 cent er at den test er lige til at proppe op hvor man er højst ved jordbærplukning, man får hvad man betaler for....  :afro:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Sandhedens time baseret på datalogging - SV1000S, GSX-R1000 og CB500
« Svar #8 Dato: Oktober 06, 2009, 10:32:46 am »
Jeg hæler nu til, at der er en vis portion sandhed i testen. Måske Gixxeren er for let og har for kort aksel-afstand til at den accelerer og bremser helt så effektivt som en Sv. Det er jo indlysende, at har man først passeret 100km/t så er Gixxeren i dèn grad stukket af, men indtil da skal den jo balanceres på gassen. Og at påstå at Sv'erens bremser er for dårlige, er da ihvertfald helt i skoven.

Nu er jeg jo ikke SV-ejer og skal derfor passe lidt på med for kradse udtalelser....... MEN, det er da indlysende at den test IKKE passer et hak.....

Der er jo en grund til at Gixxeren koster noget nær det dobbelte af en SV'er.... Den vejer mindre, den har væsentlig bedre komponenter og har på papiret væsentlig flere hypheste at gøre med....

Hvis jeg kigger tilbage på de MANGE kilometer jeg har fulgt gutter på både SV'ere og Gixxere, så kan jeg med egne øjne konstatere at en SV'er kan IKKE følge med en Gix, hverken op eller ned i fart....

De flere heste som Gixeren leverer nede på hjulet, samt det højere moment taler for sig selv, selvfølgelig kan en SV'er ikke følge med...!!! De allerførste meter der vil SV'eren trække fra, men allerede kort tid efter vil Gixxeren have omd. nok og derfor fuld udnyttelse af ALLE dens kræfter.... Hvis man ruller gassen bare en anelse følsomt på, altså i en blød jævn hurtig bevægelse så går den ikke i luften, det kan godt være den bliver let i styret, men det er jo også der den trækker max.

I nedbremsningen er det gaffelben og fjedre der er absolut det vigtigeste, derudover er det skiver, bremser, klodser, bremsemaster, slanger osv. Her er det jo netop at de bedre dele kommer ind i billedet. Rigtig mange som ejer en SV'er enten har eller vil gerne ha' en forgaffel fra en gixxer bygget på. Simpelthen fordi den er bedre.

Så mine 5 cent er at den test er lige til at proppe op hvor man er højst ved jordbærplukning, man får hvad man betaler for....  :afro:

Hvis du læser mit indslag som om jeg påstår, at en SV er bedre end en dobbelt så dyr Gixxer1000, så har jeg enten formuleret mig forkert, eller også har du misforstået mig. Jeg ved af bitter erfaring, at mit Kilo-svin får baghjul af en R6, GSXR600.....you name it!! Jeg skal heller ikke sige om testen er korrekt eller lettere manipuleret, men blot at jeg godt kunne tro på den. Vægt/effekt forholdet er ikke alt afgørende ved acceleration fra stilstand. En GSXR1000 har nærmest alt for mange kræfter til at blive sendt effektivt afsted, en SV'er har nærmest for få. Hvorfor er Dani Pedrosa (52kg) altid den hurtigste starter i GP? Mit bud er, at hans lave vægt gør, at hele pakkens centrum for masse ligger lavere end mange af de andre. For jeg tror næppe, at nogle af cyklerne for lov at udfolde alle deres kræfter før et godt stykke forbi de 200. Derfor tror jeg også på, at en fører der kan finde ud af at fire koblingen lige tilpas på en SV, på trods af højere vægt, kan udnytte det lavere tyngdepunk til at opnå en god acc til 100, hvor GSX'eren kæmper med at holde hjulet ved jorden.
Jeg siger ikke det er sådan, blot at det ikke lyder helt umuligt i mine ører!
Mht til bremseevne, så kan min SV med to fingre på grebet løfte baghjulet, så der er altså bremse-effekt nok!!! At Gixxerens dyrere bremse- og affjedrings-komponenter garanteret giver lidt bedre effekt og føling, vil jeg heller ikke tvivle på. Man får som sagt hvad man betaler for, og mit bud er, at det svageste punkt på Sv'en i denne disciplin er den blødere gaffel, men måske den længere aksel-afstand og det lavere tyngde-punkt også her kunne komme Sv'eren til gode...???
Som de siger i Myth Busters:" It's plausible!?"  Eller.....

Søren