Jeg hæler nu til, at der er en vis portion sandhed i testen. Måske Gixxeren er for let og har for kort aksel-afstand til at den accelerer og bremser helt så effektivt som en Sv. Det er jo indlysende, at har man først passeret 100km/t så er Gixxeren i dèn grad stukket af, men indtil da skal den jo balanceres på gassen. Og at påstå at Sv'erens bremser er for dårlige, er da ihvertfald helt i skoven.
Nu er jeg jo ikke SV-ejer og skal derfor passe lidt på med for kradse udtalelser....... MEN, det er da indlysende at den test IKKE passer et hak.....
Der er jo en grund til at Gixxeren koster noget nær det dobbelte af en SV'er.... Den vejer mindre, den har væsentlig bedre komponenter og har på papiret væsentlig flere hypheste at gøre med....
Hvis jeg kigger tilbage på de MANGE kilometer jeg har fulgt gutter på både SV'ere og Gixxere, så kan jeg med egne øjne konstatere at en SV'er kan IKKE følge med en Gix, hverken op eller ned i fart....
De flere heste som Gixeren leverer nede på hjulet, samt det højere moment taler for sig selv, selvfølgelig kan en SV'er ikke følge med...!!! De allerførste meter der vil SV'eren trække fra, men allerede kort tid efter vil Gixxeren have omd. nok og derfor fuld udnyttelse af ALLE dens kræfter.... Hvis man ruller gassen bare en anelse følsomt på, altså i en blød jævn hurtig bevægelse så går den ikke i luften, det kan godt være den bliver let i styret, men det er jo også der den trækker max.
I nedbremsningen er det gaffelben og fjedre der er absolut det vigtigeste, derudover er det skiver, bremser, klodser, bremsemaster, slanger osv. Her er det jo netop at de bedre dele kommer ind i billedet. Rigtig mange som ejer en SV'er enten har eller vil gerne ha' en forgaffel fra en gixxer bygget på. Simpelthen fordi den er bedre.
Så mine 5 cent er at den test er lige til at proppe op hvor man er højst ved jordbærplukning, man får hvad man betaler for....