Forfatter Emne: hjelm stjålet  (Læst 6121 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

El Bola

• Gæst
hjelm stjålet
« Dato: Oktober 01, 2009, 04:06:24 pm »
halløj halløj

lang tid siden man har været her

nå men jeg har et lille spg vedr. forsikring.

der er desværre lige sket det for mig at jeg har fået min hjelm stjålet, nemlig en shoei til 4000 samt handsker som lå inde i hjelmen. så dvs 4500. det skete mens jeg var på arbejde om aftenen på en tankstation på amager. jeg har meldt det til politiet og derefter forsikringen.

sagen er således at om aftenen så stiller jeg mc'en indenfor men denne gang havde jeg glemt hjelmen udenfor, bagved tankstationen, på et skur, da jeg så talte med politiet, fordi jeg skulle have et jr. nr. som jeg skulle give videre til forsikringen, så jeg kunne få erstattet den af min indbo forsikring, fik jeg nemlig at vide at det ikke kunne oprettes som en tyveri sag, men som en bortkommen sag, da jeg var selv var skyld i at jeg havde glemt den, hvilket er også rigtigt nok og dermed vil jeg få et andet jr. nr. som vil betyde at forsikringen ikke vil gå med til at give erstatning. det er hvad jeg fik af vide af politiet. da jeg så talte med forsikringen, så sagde de at det ikke noget politiet skal afgøre, men at det er et forsikringen der skal afgøre dette.

mit spg. er så at om det kan passe fordi jeg syntes engang at have fået at vide af en politimand selv, at det vil blive set som tyveri hvis man tager en genstand som en anden person har tabt på gaden vil rent faktisk blive anset som tyveri, da man ikke har nogen accept fra ejermanden.

har jeg ret tl at få erstatning eller hvad og giver dette nogen mening   

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: hjelm stjålet
« Svar #1 Dato: Oktober 01, 2009, 04:17:36 pm »
Du får nok ikke nogen erstatning - at du efterlader hjelmen til 4500 på et skur (selvom den er glemt) vil nok betragtes som groft uagtsomt, og sagen afvises. Arbejder selv indenfor forsikring, så mener at være på sikker grund.... Surt. :dead:

Anmeld det til forsikringen - du burde kunne få et svar med det samme i telefonen (hvis det er et ordentligt selskab), og så er du videre.

Nu får du sikkert 15 forskellige svar fra folk her, som (velmenende :wink:) mener det ene og det andet (don't flame me guys :hand:), men grundlæggende handler det om hvordan skadebehandleren vælger at hjælpe dig.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

jsp1982

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #2 Dato: Oktober 01, 2009, 05:27:55 pm »
Tror desværre du må tage det som en dyr lærestreg.

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Oktober 01, 2009, 06:31:44 pm »
Tror desværre du må tage det som en dyr lærestreg.

x2
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

lks

• Plastikrocker
    • http://www.kaos-mc.dk
« Svar #4 Dato: Oktober 02, 2009, 10:20:28 am »
Håber du finder ham der har opbevaret di hjelm og giv ham så et par fiskerlussinger fra mig også :whatever:  :club:
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #5 Dato: Oktober 02, 2009, 10:41:18 am »
Citér
Håber du finder ham der har opbevaret di hjelm og giv ham så et par fiskerlussinger fra mig også   Rapportér til moderator    Logget

Jeps - en på roen skal der til - jeg bringer her et signalement (sorry for spam - men vi må altid vælge imellem gråd og grin, og det er fandme træls at græde, så se det også som et forsøg på opmuntring)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

El Bola

• Gæst
« Svar #6 Dato: Oktober 02, 2009, 10:59:14 am »

Håber du finder ham der har opbevaret di hjelm og giv ham så et par fiskerlussinger fra mig også   

det kan du højst sandsynligt, 100% absolut regne med jeg gør

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Oktober 02, 2009, 11:00:25 am »
Det er ikke tyveri. Det er ulovlig omgang med hittegods. Ja det er strafbart, men heldigvis er forsikringen erstatningsansvarlig.
Så den kære politimand tager i det her tilfælde

Tænk senariet til ende. Hvad mon prisen på en indbo forsikring ville blive hvis de skulle dække hver gang man mistede noget som man havde glemt.

Pisse ærgeligt, men ovre i kategorien: Shit happens.
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #8 Dato: Oktober 02, 2009, 11:01:34 am »
Det er ikke tyveri. Det er ulovlig omgang med hittegods. Ja det er strafbart, men heldigvis er forsikringen erstatningsansvarlig.

Tænk senariet til ende. Hvad mon prisen på en indbo forsikring ville blive hvis de skulle dække hver gang man mistede noget som man havde glemt.

:huh:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Oktober 02, 2009, 11:06:45 am »
Så den kære politimand tager FEJL i det her tilfælde

:huh:

Manglede lige lidt
 :oops:
SV650S AK47 til gaden

Batman

• Roadracer
« Svar #10 Dato: Oktober 02, 2009, 01:30:37 pm »

Hvis man ikke har andre at blive uenig med kan man da være uenig med sig selv.....  :lmao: :lmao:

Hva øhhhhh mener du lige min ven, er de erstatningsansvarlige eller er der ikke ????  :huh:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Oktober 02, 2009, 02:07:49 pm »

Hvis man ikke har andre at blive uenig med kan man da være uenig med sig selv.....  :lmao: :lmao:

Hva øhhhhh mener du lige min ven, er de erstatningsansvarlige eller er der ikke ????  :huh:

:lmao: :lmao:

Kæft det går godt

:lmao:

Forsikringen dækker ikke og er ikke erstatningsansvarlig.

Det er jo svært at formulere sig når nu man holder lang weekend....Hjernen har åbenlyst også taget fri.
 :innocent:
SV650S AK47 til gaden

SA

• Roadracer
« Svar #12 Dato: Oktober 02, 2009, 03:28:46 pm »
Flemming: Har du slået hovedet...?   :tie:

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Oktober 02, 2009, 07:02:13 pm »
Flemming: Har du slået hovedet...?   :tie:

Ik mere end jeg plejer
SV650S AK47 til gaden

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #14 Dato: Oktober 02, 2009, 07:20:02 pm »
tag din rullekrave sweater af Flemming, den strammer åbenbart...

« Senest Redigeret: Oktober 02, 2009, 07:22:44 pm af Gud »