halløj halløj
lang tid siden man har været her
nå men jeg har et lille spg vedr. forsikring.
der er desværre lige sket det for mig at jeg har fået min hjelm stjålet, nemlig en shoei til 4000 samt handsker som lå inde i hjelmen. så dvs 4500. det skete mens jeg var på arbejde om aftenen på en tankstation på amager. jeg har meldt det til politiet og derefter forsikringen.
sagen er således at om aftenen så stiller jeg mc'en indenfor men denne gang havde jeg glemt hjelmen udenfor, bagved tankstationen, på et skur, da jeg så talte med politiet, fordi jeg skulle have et jr. nr. som jeg skulle give videre til forsikringen, så jeg kunne få erstattet den af min indbo forsikring, fik jeg nemlig at vide at det ikke kunne oprettes som en tyveri sag, men som en bortkommen sag, da jeg var selv var skyld i at jeg havde glemt den, hvilket er også rigtigt nok og dermed vil jeg få et andet jr. nr. som vil betyde at forsikringen ikke vil gå med til at give erstatning. det er hvad jeg fik af vide af politiet. da jeg så talte med forsikringen, så sagde de at det ikke noget politiet skal afgøre, men at det er et forsikringen der skal afgøre dette.
mit spg. er så at om det kan passe fordi jeg syntes engang at have fået at vide af en politimand selv, at det vil blive set som tyveri hvis man tager en genstand som en anden person har tabt på gaden vil rent faktisk blive anset som tyveri, da man ikke har nogen accept fra ejermanden.
har jeg ret tl at få erstatning eller hvad og giver dette nogen mening