Hvis du har doneret til forum og dit navn ikke fremgår på listen over glade givere - så skriv en PM til Ole!se mere her:http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7265.0
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hvis kun nogle af dioderne virker, tyder det på for lav spænding, og dermed at du har sat dem i serie, og ikke parallelt på blinklyset???der skal ca være et spændingsfald på 1,5V over en diode for at den "åbner", hvis kun f.eks 3 dioder lyser, tyder det på at du kun har omkring 5V over blinklyset, og dermed er der "afsat" 7+V over modstanden.
Citat fra: Big G efter September 26, 2009, 08:13:12 amHvis kun nogle af dioderne virker, tyder det på for lav spænding, og dermed at du har sat dem i serie, og ikke parallelt på blinklyset???der skal ca være et spændingsfald på 1,5V over en diode for at den "åbner", hvis kun f.eks 3 dioder lyser, tyder det på at du kun har omkring 5V over blinklyset, og dermed er der "afsat" 7+V over modstanden.Tak for svaretHvis du nu skulle udpensle det for en "elektriker-analfabet" (mig) hvad betyder det så?
Citat fra: davgaard efter September 26, 2009, 08:16:32 amCitat fra: Big G efter September 26, 2009, 08:13:12 amHvis kun nogle af dioderne virker, tyder det på for lav spænding, og dermed at du har sat dem i serie, og ikke parallelt på blinklyset???der skal ca være et spændingsfald på 1,5V over en diode for at den "åbner", hvis kun f.eks 3 dioder lyser, tyder det på at du kun har omkring 5V over blinklyset, og dermed er der "afsat" 7+V over modstanden.Tak for svaretHvis du nu skulle udpensle det for en "elektriker-analfabet" (mig) hvad betyder det så?Der går to ledninger ud til et blinklys, modstanden skal røre begge ledninger, ligesom en pære.I serie, er den ene ledning klippet over, modstanden indskudt som et stykke ledning. (forkert)
Har du haft MC'en startet?Mine LED blik virker også kun delvist, hvis ikke maskinen kører.