Forfatter Emne: Valg af mc-lift  (Læst 8616 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smith

• Roadracer
Valg af mc-lift
« Dato: September 15, 2009, 11:51:47 pm »
Aloha godt folk

En jyllandstur står for døren, og i den forbindelse planlægger jeg at tage et kig forbi mccom i Tørring og se på nogle mc-lifte :D Boss herinde fra er ved at kæle for sin mc-pit og der skal forhåbentlig investeres i en lift! Spørgsmålet er om der er nogle der har erfaringer de gider dele. Som sagt er der mccom.dk:
http://www.mccom.dk/index-filer/Page1499.htm
Derud over er der noget billig-billig på toolworld:
http://toolworld.dk/store.php?ctrl=111404&pno=79586
Den ligner meget den der har været til salg i metro, som har været diskuteret herinde. Men hvad skal man vælge  :huh: Selvfølgelig får man jo ofte hvad der betales for, men kan en af ovenstående lifte gøre det til "hjemmebrug"? Eller er der andre forslag? Ud over at køre cyklen til Alex eller lignende hver gang der skal kæles  :mrgreen:

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
Re: Valg af mc-lift
« Svar #1 Dato: September 16, 2009, 07:20:51 am »
Jeg har lige købt en magen til de to du linker til, det fungerer til UG på hobbybasis. Jeg er endda imponeret over hvor "stabil" eller "ikke-gyngende" den er, når man tager hårdt fat på en bolt i hævet stilling, da er den helt stabil.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Smith

• Roadracer
« Svar #2 Dato: September 16, 2009, 08:53:31 am »
Jeg har lige købt en magen til de to du linker til, det fungerer til UG på hobbybasis. Jeg er endda imponeret over hvor "stabil" eller "ikke-gyngende" den er, når man tager hårdt fat på en bolt i hævet stilling, da er den helt stabil.
Jeg går ud fra at det er den på toolworld du mener? Jeg så vidst også navnet på et billede på den side med byggetegningerne til din :D Den er 190cm+rampe hvor den anden er 220cm+rampe.

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #3 Dato: September 16, 2009, 09:54:47 am »
har sgu ikke målt den  :rolleyes:

scar

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: September 16, 2009, 10:43:30 am »
jeg har en der er tilsvarende den dyre af dem der bliver linket til. og den er jeg udemærket tilfreds med til hobbybrug.

vær opmærksom på at den dyre model er noget bredere en den billige og noget længere.
og det er ikke fedt med en smal model hvis man kun har sidestøtteben på sin mc :blink: for så er det sku ikke sikkert den er så nemt at stille fra sig indtil man får spændt den fast :mrgreen:
nu med gixxer 1000k8:o)

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #5 Dato: September 17, 2009, 06:17:37 pm »
jeg har en der er tilsvarende den dyre af dem der bliver linket til. og den er jeg udemærket tilfreds med til hobbybrug.

vær opmærksom på at den dyre model er noget bredere en den billige og noget længere.
og det er ikke fedt med en smal model hvis man kun har sidestøtteben på sin mc :blink: for så er det sku ikke sikkert den er så nemt at stille fra sig indtil man får spændt den fast :mrgreen:
når den så først står der, er det rarere ikke at skulle række så langt ind over  :blink:

Jeg smider min på løfteren i stedet for støttebenet (selvom den faktisk kan stå der på sidestøttebenet.)

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #6 Dato: September 17, 2009, 07:30:05 pm »

når den så først står der, er det rarere ikke at skulle række så langt ind over  :blink:

Jeg smider min på løfteren i stedet for støttebenet (selvom den faktisk kan stå der på sidestøttebenet.)

x2

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #7 Dato: September 17, 2009, 09:35:59 pm »

Smith

• Roadracer
« Svar #8 Dato: September 18, 2009, 12:13:44 am »
Puha, er lige kommet hjem efter nogle kilometer eller 400 på mc idag, jyllandsturen blev flyttet til idag. Fik desværre ikke tid til at kigge på lifte denne gang, men tjekker alle jeres links/råd i morgen :) Tusinde tak!

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #9 Dato: September 18, 2009, 08:05:01 pm »
Hej Mester.

Jeg har den fra Toolworld og den er som Scar siger lige 5 til 10 cm for smal men rigtig god til "hobby" brug. Hvis du Ofte arbejder ved "bænken" ville jeg foretrække en bredere bænk ;-)

Hvis dit behov ikke er mere end en SV'er eller GSX'r ... så er den fra toolworld ok.

Du er velkommen til at stikke hovedet forbi og se den i aktion :-)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #10 Dato: September 18, 2009, 08:51:46 pm »
Så også at Harald Nyborg har en til 6-700 kr hvis man kører discount stilen.... Bare for info!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Smith

• Roadracer
« Svar #11 Dato: September 18, 2009, 08:54:13 pm »
Hej Mester.

Jeg har den fra Toolworld og den er som Scar siger lige 5 til 10 cm for smal men rigtig god til "hobby" brug. Hvis du Ofte arbejder ved "bænken" ville jeg foretrække en bredere bænk ;-)

Hvis dit behov ikke er mere end en SV'er eller GSX'r ... så er den fra toolworld ok.

Så er det fandme dig der er mester :D Kommer helt sikkert forbi og kigger på den, skal dog lige have et kandidat-forsvar overstået i næste uge før det formentlig bliver til mere leg. Men jeg smider en pm når det bliver aktuelt :)

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #12 Dato: September 18, 2009, 10:53:31 pm »
Hej Mester.

Så er det fandme dig der er mester :D Kommer helt sikkert forbi og kigger på den, skal dog lige have et kandidat-forsvar overstået i næste uge før det formentlig bliver til mere leg. Men jeg smider en pm når det bliver aktuelt :)

Godt tænkt der .... Et kandidat forsvar er ikke sådan at spøge med !!
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com