Hej forum.
Jeg har besluttet mig for at jeg vil ha en PowerCommander på min Sv650.
Hvor i nord eller midtjylland skal jeg få den kørt ind? Hvem er bedst til det?
Har set venlige hints her på sitet om, at det slet ikke kan svare sig med PC på en 6½´er.
Den skulle være ganske harmonisk i forvejen, og ikke så "grovtunet" som en 1000´er ?
Men du kan da være forsøgskanin (det er altid godt med noget omsætning i MC branchen), og så derefter guide resten af 6½ gutterne om de får noget seriøst for de +5K.
Husk at der næsten altid følger et Piper X filter + anden udstødning inden PC folkene begynder at love dig noget !!!
Du kan ikke dukke op med en standardcykel og få noget ud af en PC - det skulle da så være første gang i nyere tid...
En PC piller en smule ved FI systemet (selve indsprøjtningen) med en smule tidsforsinkelse. Forsinkelsen er ikke mærkbar, men montagen af PC indebærer ofte også demont. af lambdasonden, og vil derfor køre med "fast" indstilling uanset barometerstand mv.
Du sætter altså nogle af SV´ens ellers fine systemer ud af drift med en PC !
Og den giver i princippet bare en federe blanding i lav/mellemområdet - fint nok, men hvis det er regulære heste du går efter, så glem det.
Tændingen bliver nemlig slet ikke justeret tilsvarende.
Start evt. med den udstdning du vil ha´, stop et KN filter i, og se hvordan dyret tér sig derefter.
Bliver den "mærkelig" - højere tomgang, kan ikke tage gassen ordentligt i lave o/min, og kører "stødende" ved jævn lav hastighed, så prøv først at koble batteriet fra, så ECU´en (styreboksen) lige kan nulstille sig.
Hvis ikke det hjælper, så har motoren som regel brug for mere brændstof i forhold til luft, og du kan med fordel bruge en PC eller Rapidbike derefter.
Men rigtige heste får du først med mere fortænding og andre knaster, og det er alt for dyrt pr. hest
For god ordens skyld skal det nævnes, at dette er min personlige holdning, og der er adskillige andre personlige holdninger til PC her på sitet !