Forfatter Emne: PowerCommander i Nord-/Midtjylland - Hvor?  (Læst 3408 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Knegt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
PowerCommander i Nord-/Midtjylland - Hvor?
« Dato: September 13, 2009, 09:30:04 pm »
Hej forum.

Jeg har besluttet mig for at jeg vil ha en PowerCommander på min Sv650.

Hvor i nord eller midtjylland skal jeg få den kørt ind? Hvem er bedst til det?

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: PowerCommander i Nord-/Midtjylland - Hvor?
« Svar #1 Dato: September 13, 2009, 10:14:36 pm »
FV motor.....Finn Villadsen.....er et rigtigt godt bud. Han er dygtig og har det nyeste isenkram.

www.fvmotor.dk
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: PowerCommander i Nord-/Midtjylland - Hvor?
« Svar #2 Dato: September 18, 2009, 09:29:15 pm »
Hej forum.

Jeg har besluttet mig for at jeg vil ha en PowerCommander på min Sv650.

Hvor i nord eller midtjylland skal jeg få den kørt ind? Hvem er bedst til det?

Har set venlige hints her på sitet om, at det slet ikke kan svare sig med PC på en 6½´er.
Den skulle være ganske harmonisk i forvejen, og ikke så "grovtunet" som en 1000´er ?
Men du kan da være forsøgskanin (det er altid godt med noget omsætning i MC branchen), og så derefter guide resten af 6½ gutterne om de får noget seriøst for de +5K.
Husk at der næsten altid følger et Piper X filter + anden udstødning inden PC folkene begynder at love dig noget !!!
Du kan ikke dukke op med en standardcykel og få noget ud af en PC - det skulle da så være første gang i nyere tid...

En PC  piller en smule ved FI systemet (selve indsprøjtningen) med en smule tidsforsinkelse. Forsinkelsen er ikke mærkbar, men montagen af PC indebærer ofte også demont. af lambdasonden, og vil derfor køre med "fast" indstilling uanset barometerstand mv.
Du sætter altså nogle af SV´ens ellers fine systemer ud af drift med en PC !
Og den giver i princippet bare en federe blanding i lav/mellemområdet - fint nok, men hvis det er regulære heste du går efter, så glem det.
Tændingen bliver nemlig slet ikke justeret tilsvarende.

Start evt. med den udstdning du vil ha´, stop et KN filter i, og se hvordan dyret tér sig derefter.
Bliver den "mærkelig" - højere tomgang, kan ikke tage gassen ordentligt i lave o/min, og kører "stødende" ved jævn lav hastighed, så prøv først at koble batteriet fra, så ECU´en (styreboksen) lige kan nulstille sig.
Hvis ikke det hjælper, så har motoren som regel brug for mere brændstof i forhold til luft, og du kan med fordel bruge en PC eller Rapidbike derefter.

Men rigtige heste får du først med mere fortænding og andre knaster, og det er alt for dyrt pr. hest  :thumbsdown:

For god ordens skyld skal det nævnes, at dette er min personlige holdning, og der er adskillige andre personlige holdninger til PC her på sitet !
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Knegt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
Re: PowerCommander i Nord-/Midtjylland - Hvor?
« Svar #3 Dato: September 21, 2009, 04:58:12 pm »
Grunden til at spørger på en PC, er at jeg i sommers snakkede med en gut fra Aalborg området, som havde PC på sin Sv650 (det var hvis egentlig hans kærestes, han havde hvis en 750 eller 1000 gixxer)
Han fortalte mig at efter monterig var Sv'eren blevet meget mere villig til at løfte forhjulet, og det er i bund og grund det jeg er ude efter.

Jeg har en slip-on potte på nu, en Leo Vinchi. Ville det ændre noget at få et komplet system på?

Eller er vi ude i noget med at leve med en 650 som den nu er og så opgradere når der engang om mange år bliver råd til det.

Jeg er egentlig rigtig glad for min grisling, den er hurtig nok til mit behov, savner bare det med at den "skal holdes nede" ved fuldgas-acceleration i lavt gear.

« Senest Redigeret: September 21, 2009, 05:05:08 pm af Knegt »

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Re: PowerCommander i Nord-/Midtjylland - Hvor?
« Svar #4 Dato: September 21, 2009, 06:21:41 pm »
Mon så ikke det var værd at kigge på gearing istedet.......??? Du får jo ikke en overflod af heste/moment ved at sætte PC på, du kan i bedste fald få en mere jævn kurve og derved et mere jævnt træk hele vejen op igennem registeret....

Hvis du vil have hjulet i vejret så skal det være på bekostning af tophastighed, der er MANGE herinde der kan råde dig i hvad der ville være fornuft i at sætte på af gearing istedet for den originale.... 
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Knegt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
Re: PowerCommander i Nord-/Midtjylland - Hvor?
« Svar #5 Dato: September 24, 2009, 11:09:46 pm »
Hmm... Det er jeg heller ikke rigtig interesseret i.
Så vil den jo komme til at gå med flere o/min når jeg kører lande- og motorvej.

Jeg må nok indse at den nu er, som den er....

Tak for svar'ne.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: PowerCommander i Nord-/Midtjylland - Hvor?
« Svar #6 Dato: September 25, 2009, 09:01:20 am »
tilføjelse til Sperik's post

hvis du søger på powercommander her i forum'et finder du flere steder hvor erfaring gir mest for at tæmme en ujævn 1000cc - du kan også vinde en del ved at få den kørt ind på ECU'en så den ikke køre for fed blanding med åbent luftfilter og åben potte

dvs. den skyder ikke og komme til at køre mere optimalt pr. liter benzin

Rene T har skrevet meget om rulning af ECU og powercommander pris kontra effect ect.

selv synes jeg det har en charme ved at der kommer lidt flammer ud...
« Senest Redigeret: September 25, 2009, 09:03:37 am af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: PowerCommander i Nord-/Midtjylland - Hvor?
« Svar #7 Dato: September 25, 2009, 10:15:43 am »
Så vil den jo komme til at gå med flere o/min når jeg kører lande- og motorvej.

Bare kør et gear højere ved "cruisin".....det kan du jo sagtens når den går det jævnere.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Re: PowerCommander i Nord-/Midtjylland - Hvor?
« Svar #8 Dato: September 27, 2009, 03:44:41 pm »
Hmm... Det er jeg heller ikke rigtig interesseret i.
Så vil den jo komme til at gå med flere o/min når jeg kører lande- og motorvej.

Jeg må nok indse at den nu er, som den er....

Tak for svar'ne.

Speedohealer kurerer det problem med det samme og faktisk så spoler du færre km på klokken da den så ikke viser for meget som den gør som standard....
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1