Forfatter Emne: Forskærmsforlænger  (Læst 12363 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Forskærmsforlænger
« Dato: Juni 17, 2004, 08:47:47 pm »
Det er vist en af de få modifikationer på min mc som rent faktisk er praktisk  :wink:

Jeg havde læst grumme historier om at tændrøret i den forreste cylinder kunne blive så vådt under kørsel i regnvejr, at det kortsluttede og derved ikke kunne tænde, med nedsat motorkraft som følge deraf.
Desuden ville jeg gerne undgå så meget snavs og skidt på motoren som muligt.

Så jeg fik bestilt en forskærmsforlænger hos http://www.sbfiberdesign.com
Normalt monteres den med skruer, men jeg kunne da ikke få mig selv til bore huller i forkskærmen på min spritnye SV'er  :?
Så med noget specielt klister fra min lillebrors arbejde, fik jeg monteret den uden huller  :D
Den sidder stadig fast og ligner noget der er originalt...

Pris: 255,- kr.


Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Forskærmsforlænger
« Svar #1 Dato: Juni 18, 2004, 09:40:25 am »
Det er slet ikke så tosset.. Det ser jo faktisk ganske originalt ud.. En ganske praktisk foranstaltning må man sige :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Forskærmsforlænger
« Svar #2 Dato: Juni 18, 2004, 11:21:32 am »
Jeg kan så skrive under på at problemet med vand på forreste tændrør eksisterer.

Jeg oplevede det på en tur hvor det regnede godt, pludselig var der ingen (eller meget lidt) træk i cyklen. Jeg havde læst om problemet på det tidspunkt og kørte ind på en tankstation hvor den fik lov at stå lidt indtil det stoppede med at regne. Jeg var heldig den dag, det regnede kun 15 min mere  :D  :D  Bagefter startede jeg cyklen og der var fuld træk på den igen, så de resterende 40 km blev kørt med 2 cylindre.

Men absolut ikke noget jeg vil prøve igen, det er en lidt klam fornemmelse pludselig ikke at have noget træk. Ved at en anden løsning er at pakke tændrøret ind i silicone, det skulle også hjælpe meget.

Kenn H. Jensen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
    • http://www.multi-max.dk
Forskærmsforlænger
« Svar #3 Dato: Juni 18, 2004, 01:59:48 pm »
Citat fra: Martin P
Ved at en anden løsning er at pakke tændrøret ind i silicone, det skulle også hjælpe meget.


.. Og det er den løsningsmodel jeg har anvendt. Jeg har brugt silikonefedt, således at det forbliver som en blød men tæt masse. Jeg har ikke oplevet problemer siden jeg lavede dette lille nr.
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - Tidl. SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Køb de populære MultiMax - Max Lite - Laser Lite ørepropper på www.multi-max.dk

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Forskærmsforlænger
« Svar #4 Dato: Juni 22, 2004, 09:47:18 pm »
Citat fra: Martin P
Jeg kan så skrive under på at problemet med vand på forreste tændrør eksisterer.


Jeg har også haft problemer flere gange. Så sent som i sidste uge hvor motorcyklen ikke engang kunne gå i tomgang fordi forreste cylinder satte ud konstant .. Jeg prøvede at lade den stå med lidt gas i 5 minutter i håb om at vandet ville fordampe vha varmen men måtte stille den i garage. Selv næste morgen da jeg startede den gik den latterligt dårligt. Først efter en kilometer kom den anden cylinder igang og der var ikke længere problemer. Jeg har netop mailet fiberdesign om sådan en forskærmsforlænger :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Kenn H. Jensen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
    • http://www.multi-max.dk
Forskærmsforlænger
« Svar #5 Dato: Juni 22, 2004, 11:24:22 pm »
Citat fra: Nikolaj
Jeg har også haft problemer flere gange. Så sent som i sidste uge hvor motorcyklen ikke engang kunne gå i tomgang fordi forreste cylinder satte ud konstant .. Jeg prøvede at lade den stå med lidt gas i 5 minutter i håb om at vandet ville fordampe vha varmen men måtte stille den i garage. Selv næste morgen da jeg startede den gik den latterligt dårligt. Først efter en kilometer kom den anden cylinder igang og der var ikke længere problemer. Jeg har netop mailet fiberdesign om sådan en forskærmsforlænger :)


Så skal du nok bare regne med en del ventetid. Jeg forespurgte på et kåbeglas til min.. 5 ugers lev. tid. Jeg bestilte hos Louis istedet, det var billigere, og jeg havde det hjemme mindre end 1 uge efter.
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - Tidl. SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Køb de populære MultiMax - Max Lite - Laser Lite ørepropper på www.multi-max.dk

Mortenx

  • Gæst
Forskærmsforlænger
« Svar #6 Dato: Juni 22, 2004, 11:43:46 pm »
Han har forskærmsforlængere hjemme også tonede kåbeglas.. fik en mail fra ham idag hvor han nævnte det hvis nogen stadig mangler :)

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Forskærmsforlænger
« Svar #7 Dato: Juni 24, 2004, 08:47:26 pm »
Citat fra: Kenn H. Jensen
Citat fra: Nikolaj
Jeg har også haft problemer flere gange. Så sent som i sidste uge hvor motorcyklen ikke engang kunne gå i tomgang fordi forreste cylinder satte ud konstant .. Jeg prøvede at lade den stå med lidt gas i 5 minutter i håb om at vandet ville fordampe vha varmen men måtte stille den i garage. Selv næste morgen da jeg startede den gik den latterligt dårligt. Først efter en kilometer kom den anden cylinder igang og der var ikke længere problemer. Jeg har netop mailet fiberdesign om sådan en forskærmsforlænger :)


Så skal du nok bare regne med en del ventetid. Jeg forespurgte på et kåbeglas til min.. 5 ugers lev. tid. Jeg bestilte hos Louis istedet, det var billigere, og jeg havde det hjemme mindre end 1 uge efter.


Nææ jeg havde den 2 dage efter jeg havde sendt en mail (om aftenen) ;)
Det kommer helt sikkert an på hvad de lige har på lager.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Forskærmsforlænger
« Svar #8 Dato: August 31, 2004, 08:58:57 am »
Jeg havde jo min ilddåb på min K4'er i forrige weekend. Jeg kørte en tur fra Kbh til Jylland på en temmelig våd motorvej. Det gik faktisk fint nok, men jeg  tænkte meget på dette problem. Det opstod heldigvis ikke, og jeg har efterfølgende set at der jo er en stænklap lige foran som formodentlig tager det meste vand eller endda det hele? Man kan lige ane den på Runes billeder.

Er det mon en ny feature på K3/K4?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Forskærmsforlænger
« Svar #9 Dato: August 31, 2004, 10:38:05 am »
Citat fra: surfsmurf
Jeg havde jo min ilddåb på min K4'er i forrige weekend. Jeg kørte en tur fra Kbh til Jylland på en temmelig våd motorvej. Det gik faktisk fint nok, men jeg  tænkte meget på dette problem. Det opstod heldigvis ikke, og jeg har efterfølgende set at der jo er en stænklap lige foran som formodentlig tager det meste vand eller endda det hele? Man kan lige ane den på Runes billeder.

Er det mon en ny feature på K3/K4?


Du har sikkert ret, har lige kigget på min kollegas 00'er Der er ingen gummilap.
Jeg tog turen fra Brøndby til Slagelse og retur i solid regn begge veje, og der var ingen problemer af nogen art.
Jeg sad godt nok og tænkte på det jeg havde læst her, men ingen problemer, andet end jeg var pissevåd ind til skindet.

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Mortenx

  • Gæst
Forskærmsforlænger
« Svar #10 Dato: August 31, 2004, 02:37:35 pm »
Jeg har købt forskærmsforlængeren.. men har stadig ikke fået sat den på og jeg kører hver dag i alt slags vejr.. ca 90km om dagen.. ikke haft et eneste problem endnu med nedsat motorkraft eller tændrørs problem.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Forskærmsforlænger
« Svar #11 Dato: August 31, 2004, 02:52:32 pm »
Hmm, så synes jeg det peger lidt på at K3/K4 ikke er så følsomme overfor problemet. Jeg venter med at rode med forskærmsforlænger til det er for sent :)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Forskærmsforlænger
« Svar #12 Dato: August 31, 2004, 10:33:06 pm »
Kørte fra Jylland på min i regnvejr uden problemer.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Forskærmsforlænger
« Svar #13 Dato: September 01, 2004, 11:11:45 am »
Hey.

Nu behøves i ikke træde mere i det, bare fordi K3 og K4 versionen er i orden   :D

Jeg har oplevet det 3 gange på min, og sidst jeg skiftede tændrør var det forreste totalt rustent.

Er efterhånden ved at komme til den erkendelse at jeg må have fat i en forskærmsforlænger!

Mvh
Martin
SV650S-K1 - i sort.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Forskærmsforlænger
« Svar #14 Dato: September 01, 2004, 01:23:30 pm »
:D  :D

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.