Forfatter Emne: Succesoplevelse med policen... Deeeeejligt  (Læst 2084 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Succesoplevelse med policen... Deeeeejligt
« Dato: September 08, 2009, 08:00:29 am »
Skønt at blive glad fra morgenstunden af.... Ligger i kø som altid på køge bugt motorvejen... Bag mig ligger en æggeskal... Har han gjort i lang tid...  pludselig og meget spontant trækker ( og dette mener jeg til fulde ) en fucking møgsæk ud foran mig uden blink og uden afstand Jeg kører i ydersporet.. Bliver nødt til at bremse kraftigt så æggeskallen også må bremse kraftigt... Bliver sgu irriteret på hende og giver hende en klapsalve og et par  :thumbsup: for godt træk... Grrrrrrrr... Hun ser vel intet... Jeg ser i bakspejlet at æggeskallen gerne vil forbi, men der ligger biler i inderbanen så jeg kan ikke trække ind.. så trækker af naturlig refleks til højre så han kan passere.. Som jeg gør med alle MCister... :D Og dælme om han ikke passerer i samme vognbane... Stort smil hos mig... Om det er lovligt eller ej, han gjore det og uden blink.. Han kører op på siden af møgsækken og laver tegn, og ja, hun endte med at måtte kører til siden.. Advarsel eller bøde.. lige meget.. hun blev nok rød om ørerne sådan at blive trukket ind... Thi hi...

Jeg er glad.. Den motorcykelbetjent får et  :kiss:
« Senest Redigeret: September 08, 2009, 01:15:15 pm af Majse »

c3

• Plastikrocker
Re: Succesoplevelse med policen... Deeeeejligt
« Svar #1 Dato: September 08, 2009, 08:02:17 am »
Skønt at blive glad fra morgenstunden af.... Ligger i kø som altid på køge bugt motorvejen... Bag mig ligger en æggeskal... Har han gjort i lang tid...  pludselig og meget spontant trækker ( og dette mener jeg til fulde ) en fucking møgsæk ud foran mig uden blink og uden afstand.. Bliver nødt til at bremse kraftigt så æggeskallen også må bremse kraftigt... Bliver sgu irriteret på hende og giver hende en klapsalve og et par  :thumbsup: for godt træk... Grrrrrrrr... Hun ser vel intet... Jeg ser i bakspejlet at æggeskallen gerne vil forbi, men der ligger biler i inderbanen så jeg kan ikke trække ind.. så trækker af naturlig refleks til højre så han kan passere.. Som jeg gør med alle MCister... :D Og dælme om han ikke passerer i samme vognbane... Stort smil hos mig... Om det er lovligt eller ej, han gjore det og uden blink.. Han kører op på siden af møgsækken og laver tegn, og ja, hun endte med at måtte kører til siden.. Advarsel eller bøde.. lige meget.. hun blev nok rød om ørerne sådan at blive trukket ind... Thi hi...

Jeg er glad.. Den motorcykelbetjent får et  :kiss:

:thumbsup:

Larsot

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: September 08, 2009, 09:28:30 am »
God stil

ANDERSHP

• Roadracer
« Svar #3 Dato: September 08, 2009, 10:11:34 am »
FDM har endelig fået besked fra Rådet for Større færdselssikkerhed. Det er nu tilladt at overhale i overhalingssporet, hvis der er plads (rent fysisk) altså præcis som mc-betjenten gjorde. Til gengæld må man ikke lukke huller når man kører indenom; man må kun køre indenom hvis man beholder afstanden til den forankørende hele tiden.

Dvs at midtersporet ikke er tilladt men man kan altså være heldig at få lov til at køre venstre om dem i ydersporet, hvis de giver plads. Man må stadig ikke overskride de hvide striber ud mod midterrabatten (som om man skulle have lyst til det???)
Drengerøve har ingen alder!!

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #4 Dato: September 08, 2009, 12:46:07 pm »
prøvede lidt det samme ved folehaven for 3 uger siden. ung mand i svensk bil trækker lige ind foran (bliver måske nervøs over æggeskal der kører bagved.) jeg må bremse og tager mig til hjelmen  :twisted: betjenten kører op på siden af mig hilser og kører op og peger fyren ind til siden. jeg tror nok jeg så sådan ud bag visiret :lmao: :lmao:   og  :police: :respekt: :respekt:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Batman

• Roadracer
« Svar #5 Dato: September 08, 2009, 12:54:03 pm »
FDM har endelig fået besked fra Rådet for Større færdselssikkerhed. Det er nu tilladt at overhale i overhalingssporet, hvis der er plads (rent fysisk) altså præcis som mc-betjenten gjorde. Til gengæld må man ikke lukke huller når man kører indenom; man må kun køre indenom hvis man beholder afstanden til den forankørende hele tiden.

Dvs at midtersporet ikke er tilladt men man kan altså være heldig at få lov til at køre venstre om dem i ydersporet, hvis de giver plads. Man må stadig ikke overskride de hvide striber ud mod midterrabatten (som om man skulle have lyst til det???)

Jeg læser ikke direkte at Majse kørte i ydersporet, nu er Køge Bugt jo 3 sporet og hun kunne ligge i midtersporet.... Til gengæld læser jeg det du skriver som at man KUN må overhale i ydersporet og kun venstre om.... Er det korrekt ???

Iøvrigt mener jeg sgu ikke at jeg havde lyst til at overhale venstre om i ydersporet, og ej heller ville ønske at blive overhalet udenom i ydersporet... Der forventer jeg absolut ikke nogen biler/mc'ere og har ikke fokus på hvad der sker i venstre sidespejl, men derimod har jeg fokus på hvad der sker i højre sidespejl og da der alligevel er trafik i mit periferisyn i højre side kommer mc'en ikke som en surprice....
« Senest Redigeret: September 08, 2009, 01:39:52 pm af Batman »
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #6 Dato: September 08, 2009, 01:10:09 pm »
KUN må overhæle i ydersporet og kun venstre om.... Er det korrekt ???

Korrekt.....mener heller ikke det er optimalt, men sådan er de nye regler.

Tilføjelse: Kun hvis det kan lade sig gøre uden at overskride spærrelinien.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

ANDERSHP

• Roadracer
« Svar #7 Dato: September 08, 2009, 01:14:40 pm »
Citér

Jeg læser ikke direkte at Majse kørte i ydersporet, nu er Køge Bugt jo 3 sporet og hun kunne ligge i midtersporet.... Til gengæld læser jeg det du skriver som at man KUN må overhæle i ydersporet og kun venstre om.... Er det korrekt ???

jeps - det er korrekt. Jeg vil på intet tidspunkt begynde at argumentere for at de nye regler er fornuftige. Det farlige er dels hvad bilisten gør, og om han nu også har set os. Det andet er at det stod i en lille bitte artikel i det næst-nyeste FDM blad så der er sgu nok ikke mange der har læst og forstået det.
« Senest Redigeret: September 08, 2009, 04:05:03 pm af Gud »
Drengerøve har ingen alder!!

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #8 Dato: September 08, 2009, 01:14:52 pm »
Jeg lå i ydersporet... Glemte jeg at skrive.. Tilføjer det lige ...

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: September 08, 2009, 01:48:35 pm »
KUN må overhæle i ydersporet og kun venstre om.... Er det korrekt ???

Korrekt.....mener heller ikke det er optimalt, men sådan er de nye regler.

Tilføjelse: Kun hvis det kan lade sig gøre uden at overskride spærrelinien.

Skal lige huske, at det også skal være sådan at der er plads til uforudsete hændelser, såsom en bildør der åbnes, hvis køen holder helt stille. Ihvertfald sådan det var citeret i dmc-bladet.

Ville ikke selv overhale på den måde, med mindre den forankørende viser at de har set mig, og derfor gør lidt ekstra for at lave plads.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #10 Dato: September 08, 2009, 03:43:48 pm »
Det andet er at det stod i en lille bitte artikel i det næst-nyeste FDM blad så der er sgu nok ikke mange der har læst og forstået det.
Hæ! Det tænkte jeg også.
Det er næppe noget der har den brede befolknings bevågenhed, og så betyder det jo ikke så meget.
Tværtimod tror jeg det vil overraske mere og flere hvis man som MCist overhaler venstre om i ydersporet, uanset om det er lovligt i øvrigt. :?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson