Hvis du har doneret til forum og dit navn ikke fremgår på listen over glade givere - så skriv en PM til Ole!se mere her:http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7265.0
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Og hvis man er dømt for en forbrydelse så er det vel ikke ulovligt for andre at tale om.
Jo, man kan i visse tilfælde dømmes for injurier, når man omtaler gamle domme. Straffelovens §271 stk. 2.
Enten har du alt for lidt at lave, eller har du en dom for det (kan jeg så få en dom, for uforvarende at nævne det ? ), for det er da ikke normalt at kunne straffeloven uden af.
Citat fra: skurkenfradallas efter August 30, 2009, 01:44:30 pmOg hvis man er dømt for en forbrydelse så er det vel ikke ulovligt for andre at tale om.Jo, man kan i visse tilfælde dømmes for injurier, når man omtaler gamle domme. Straffelovens §271 stk. 2.
§ 271Paragraf fra Straffeloven Lovbekendtgørelse nr 909 af 27/9/2005Kapitel 27: Freds- og ærekrænkelser Bevis tilstedes ikke ført for en strafbar handling, for hvilken den, som sigtes, ved endelig dom i ind- eller udland er frikendt.Stk. 2. Sandhedsbevis for en pådømt strafbar handling fritager ikke for straf, når den fornærmede henset til handlingens karakter, tidspunktet, da den blev begået, og hans forhold i øvrigt havde rimeligt krav på, at det pågældende forhold ikke nu blev fremdraget.
Citat fra: skurkenfradallas efter August 31, 2009, 11:25:51 am§ 271Paragraf fra Straffeloven Lovbekendtgørelse nr 909 af 27/9/2005Kapitel 27: Freds- og ærekrænkelser Bevis tilstedes ikke ført for en strafbar handling, for hvilken den, som sigtes, ved endelig dom i ind- eller udland er frikendt.Stk. 2. Sandhedsbevis for en pådømt strafbar handling fritager ikke for straf, når den fornærmede henset til handlingens karakter, tidspunktet, da den blev begået, og hans forhold i øvrigt havde rimeligt krav på, at det pågældende forhold ikke nu blev fremdraget. Hvornår fanden lærer de skide advokater at skrive forståeligt dansk??? Det er ligefør det er nemmere at forstå det pladder de lukker ud på mcgalleri PS. Som moderator kan du måske også gå ind og ændre de poster hvor du er blevet quoted med tossens fb-link (?)
Som jeg læser det, betyder det blot at man ikke må hænge folk urimeligt ud.. Og det synes jeg ikke at skurken gør, i det her tilfælde
PS. Som moderator kan du måske også gå ind og ændre de poster hvor du er blevet quoted med tossens fb-link (?)
Citat fra: NielSV650 efter August 31, 2009, 11:32:48 amPS. Som moderator kan du måske også gå ind og ændre de poster hvor du er blevet quoted med tossens fb-link (?) Good point!
Citat fra: skurkenfradallas efter August 31, 2009, 12:28:45 pmCitat fra: NielSV650 efter August 31, 2009, 11:32:48 amPS. Som moderator kan du måske også gå ind og ændre de poster hvor du er blevet quoted med tossens fb-link (?) Good point! Ej skurk, er du ikke lige en sveske og slette de poster, hvor jeg er quoted nu du er igang